سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرباز ولایت

نظر

 

دولت یازدهم پس از فتح‌الفتوح برجام از پیروزی بزرگی دیگر خبر داده و اعلام کرد آمریکا 14 نقاشی متعلق به ایران را پس داده است.

 

سرویس سیاسی-

بیش از 5 ماه از حصول توافق هسته‌ای میان ایران و 1+5 می‌گذرد. توافقی که دولت و حامیانش آن را فتح‌الفتوح و ورق خوردن تاریخ نامیدند و بنا به وعده‌های آنان قرار بود همه مشکلات را حل کرده و کشور را کن فیکون کند؛ از آزاد‌سازی بیش از 150 میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران تا سیل سرمایه‌گذاری خارجی و حتی رفع مشکل آلودگی هوا و آب خوردن مردم.
اما گذر زمان و تحولات پسابرجام یکی پس از دیگری سراب وعده‌ها را آشکار می‌کند و ذوق‌زدگان توافق را سرخورده‌تر. نمونه‌اش یادداشت دیروز یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای که به سرخوردگان برجام هشدار و زنهار می‌داد که بی‌خیال مطالبات خود شوید و باید «قدر قله‌ای را که فتح کرده‌ایم بدانیم!» کدام قله و کدام فتح، بماند!
در این میان گویا برای آشپزهای داخلی برجام، چاره‌ای جز سرگرم کردن مخاطبان و مردم وجود ندارد. از همین منظر بود که یک مقام آگاه در نهاد ریاست جمهوری خبر از فتح‌الفتوح دیگر دوره پسابرجام داد و گفت آمریکا 14 تابلوی نقاشی متعلق به ایران را آزاد کرده است!
این مقام که به دلایل نامعلوم نخواسته است نام خود را به عنوان خبر‌دهنده این فتح بزرگ فاش کند، در توضیح این عملیات ظفرمندانه گفته است؛ در سال 1357 موزه هنرهای معاصر ایران وابسته به وزارت فرهنگ و هنر وقت 14 قطعه آثار هنری از دو هنرمند آمریکایی (4 قطعه از رابرت استرن و 10 قطعه از مایکل گریو) خریداری نمود و قیمت آنها را نیز پرداخت کرد اما با پیروزی انقلاب اسلامی و متعاقبا تصرف سفارت آمریکا در تهران و انسداد اموال ایران در آمریکا، استرداد و تحویل آثار خریداری شده با مشکلاتی مواجه شدند تا اینکه به موجب بیانیه‌های الجزایر که دی‌ماه 1359 امضا شد، دولت آمریکا متعهد شد کلیه اموال ایران من‌جمله این آثار هنری را به ایران مسترد کند.
وی افزود: اما آمریکا به رغم این تعهد، در مورد استرداد این چند قطعه آثار هنری اقدامی نکرد.
این مقام آگاه در مرکز حقوقی بین‌المللی ریاست جمهوری در مورد مشخصات این آثار توضیح داد که این آثار هنری تابلوهایی است در مورد طرح‌های معماری باارزش که برای ایران انجام شده است.
وی اضافه کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران در سال 1361 به علت تخلف آمریکا از بیانیه‌های الجزایر (از حیث استرداد اموال) دعوایی علیه دولت آمریکا در دیوان داوری دعاوی ایران ـ ایالات متحده (در لاهه) اقامه کرد و با ارائه ادله و مدارک به دیوان نشان داد که مالک آثار هنری بوده و دولت آمریکا پس از امضای بیانیه‌های الجزایر باید آنها را به ایران تحویل می‌داد، لیکن در اجرای این تعهدات قصور کرده است و مسئولیت استرداد آنها برعهده دولت آمریکا است.
این مقام افزود: به هرحال پس از طرح دعوا، دولت آمریکا همچنان به بهانه‌های واهی از ترتیب انتقال آثار هنری امتناع ورزید و در پاسخ ادعا می‌کرد که تکلیفی به تحویل اموال ندارد و مسئله باید بین ایران و فروشندگان آمریکایی مستقیما حل و فصل شود.
تبادل لوایح و مدارک بین طرفین خاتمه یافت و جلسه رسیدگی دیوان داوری به این دعوی بالاخره در مهرماه 1392 برگزار گردید اما در جریان جلسات رسیدگی، دولت ایالات متحده آمادگی خود را برای همکاری و ترتیب انتقال آثار هنری به ایران اعلام کرد و متعاقبا مرکز حقوقی بین‌المللی ریاست جمهوری اقدامات و هماهنگی‌های لازم را برای انتقال این اموال انجام داد به طوری که کلیه هزینه‌های آن نیز توسط آمریکا تقبل و پرداخت گردیده است.
این مقام گفت: این 14 قطعه اثر ابتدا به آمستردام حمل شد و پس از احراز اصالت آنها توسط نمایندگان و کارشناسان وزارت ارشاد، پس از 37 سال به ایران مسترد گردید.
جشن استرداد اموال!
رسانه‌های زنجیره‌ای این خبر را به عنوان دستاورد بزرگ دولت یازدهم پوشش دادند حتی برخی از آنها تیتر اول روزنامه‌های خود را به آن اختصاص داده و از آن به عنوان استرداد بخشی از اموال بلوکه شده ایران یاد کردند. فریب مخاطبان با چنین تیترهایی در حالی است که آمریکایی‌ها از ابتدای انقلاب میلیاردها دلار از اموال ایران را به بهانه‌های واهی بلوکه کرده و بخش هنگفتی از این پول را نیز در دادگاه‌های یک‌طرفه خود مصادره و تصرف کرده‌اند. در چنین وضعیتی سوت و کف زدن برای آزادی 14 تابلوی نقاشی را چه باید نامید؟ بلاهت یا فریب مخاطب؟!
روح فتح‌الفتوح!
ذوق‌زدگان برجام چشم خود را به روی واقعیت‌ها بسته‌اند. همین چند روز پیش بود که مجلس نمایندگان آمریکا با رایی قاطع طرح محدودیت سفر بدون ویزا به ایران را تصویب کرد. طرحی که براساس آن هر فردی که طی 5 سال گذشته به ایران سفر کرده باشد، نخواهد توانست به راحتی به آمریکا برود. به گفته کارشناسان مصوبه ضد ایرانی جدید آمریکا متمرکز بر سرمایه‌گذاری در ایران و به نوعی تحریم تازه در این راستاست؛ بدین‌جهت که با این مصوبه اجازه ورود سرمایه‌گذارانی که در ایران سرمایه‌گذاری کردند به‌طور تنبیهی به آمریکا داده نمی‌شود تا سرمایه‌داران بین‌المللی برای تجارت با کشورمان آچمز شوند. نکته جالب در این میان برخورد دولتمردان و رسانه‌های همسو با دولت با این قضیه بود. دولتمردان به این موضع منفعلانه که این طرح مخالف با روح برجام(!) است، اکتفا کردند که مبادا گردی به دامن کبریایی برجام که فتح‌الفتوحی تاریخی است بنشیند.
رسانه‌های زنجیره‌ای که طی این مدت بزک کردن آمریکا را در دستور کار خود دارند، از پوشش گسترده و برجسته این اقدام ضدایرانی آمریکا و تبعات قابل توجه آن خودداری کردند اما اروپایی‌ها که به خوبی واقفند این طرح چه چیزی را نشانه رفته و چه عواقبی به دنبال دارد، واکنش قابل تاملی از خود نشان دادند. 28 سفیر کشورهایی اروپایی در آمریکا با انتشار نامه‌ای اعتراضی و سرگشاده، هشدار دادند که مصوبه جدید نه تنها غیرسازنده است، بلکه به اقدامات قانونی متقابل در مورد شهروندان آمریکایی منجر می‌شود و بدون افزایش امنیت، به اقتصاد کشورهای دو سوی اقیانوس اطلس لطمه می‌زند.
این طرح اولین و آخرین اقدام خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران نیست. ندادن ویزا به نماینده ایران در سازمان ملل، تکرار تهدید توخالی اقدام نظامی، متهم کردن ایران به فعالیت‌های تروریستی و نقض حقوق بشر و... نمونه‌هایی از دیگر رفتارهای آمریکاست.
توافقی دیگر برای اخذ امتیازات نسیه برجام؟!
منتقدان برجام بارها هشدار داده‌اند که آمریکایی‌ها به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند و باید از توافق الجزایر میان ایران و آمریکا درس گرفت. توافقی که منجر به آزادی ماموران آمریکایی لانه جاسوسی شد اما واشنگتن به تعهدات خود عمل نکرد و نه از دخالت در امور ایران دست برداشت و نه اموال ایران را آزاد کرد و بارها به بهانه‌های مختلف بخشی از آن را عملاً به سرقت برد. تنها در یکی از این موارد سه سال پیش قاضی دادگاه فدرال آمریکا طی حکمی ایران را به پرداخت یک میلیارد و 750 میلیون دلار غرامت به قربانیان بمبگذاری سال 1983 در بیروت محکوم کرد. محل پرداخت این مبلغ از سرمایه بلوکه شده بانک مرکزی در سیتی بانک آمریکا اعلام شد و دادگاه تجدید نظر هم علیه ایران رای داده و حکم مزبور را تایید کرد.
با توجه به همین سوابق و تجربه‌های پرهزینه، یکی از اصلی‌ترین نقدهای وارده به برجام نقد بودن امتیازات داده شده از سوی ایران و نسیه بودن تعهدات طرف مقابل است. دقیقاً همان اتفاقی که در توافق الجزایر رخ داد و پس از آزادی جاسوسان آمریکایی، واشنگتن تعهدات خود را فراموش کرد و به اصطلاح زیر میز زد و اینک با گذشت بیش از 3 دهه و پس از امضای توافقی به نام، تنها 14 تابلوی نقاشی ایران را به جای میلیاردها دلار سرمایه ایران پس می‌دهد. با این فرمول چند دهه بعد باید توافقی دیگر با آمریکا امضا شود تا بلکه واشنگتن لطف کرده و به گوشه‌ای از تعهدات خود در برجام عمل کند و عده‌ای در داخل کشور این لطف آمریکایی را در بوق و کرنا کرده و جشن بگیرند!

نظر
گزارش مستند کیهان

 

 

یک عضو مرکزیت حزب منحله مشارکت می‌گوید مجلس خبرگان باید رنگ و بوی امام بگیرد.

 




مصطفی درایتی مشاور رئیس‌جمهور در دولت اصلاحات در مصاحبه با روزنامه آرمان و در پاسخ این سوال که «یادگار امام سرانجام برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان اعلام آمادگی کردند. در این رابطه چه نظری دارید؟ گفت: «به نظرم حضور حاج‌سیدحسن آقا در این عرصه خیرات و برکات فراوانی دارد. در واقع حضور ایشان در خبرگان به این مجلس وزانت می‌دهد. حضور ایشان همچنین باعث ایجاد شور میان آحاد مردم برای مشارکت بیشتر در انتخابات می‌شود و با انتخاب ایشان که نواده امام(ره) و شخصیتی معنوی هستند، مجلس خبرگان رنگ و بوی امام را پیدا خواهد کرد.»
طی هفته‌های اخیر برخی وابستگان حزب مشارکت، سازمان مجاهدین (انقلاب) و کارگزاران خط مشابهی را پیگیری کرده‌اند، همین موضوع سوال مهمی را پیش می‌کشد مبنی بر اینکه افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی در دوره تجدیدنظرطلبی چه نسبتی با امام داشته‌اند؟

اعلام ختم انقلاب!
شاید نهایت رسوایی مدعیان اصلاح‌طلبی در سخنان گنجی در حاشیه کنفرانس برلین (فروردین 75 در مصاحبه با تاگس اشپیگل) سایتونگ پدیدار شد که مدعی شد «خمینی به موزه تاریخ خواهد رفت». گنجی در مصاحبه با روزنامه آلمانی گفته بود:  ما تلاش می‌کنیم خمینی را به گونه‌ای تفسیر کنیم که مخالف با دموکراسی نباشد. خمینی دیگر وجود ندارد، آنچه وجود دارد، فقط برداشت‌های ما از سخنان اوست. اما، او به هر حال یک روزی به موزه تاریخ خواهد رفت و هیچ کس نمی‌تواند جلوگیری کند!! وی همچنین گفته بود: «در یک جامعه مدنی جدایی دین از سیاست، یک امر بدیهی است، وقتی شما جامعه را مدرنیزه کنید، این جدایی بالاخره پیش خواهد آمد»! در این هنگام، خبرنگار آلمانی که از اظهارات گنجی ذوق‌زده شده بود، می‌گوید «سخنان خوشحال‌کننده‌ای است»!... گنجی پس از فرار از کشور هتاکی را بالا برد و منکر وجود امام زمان(عج) شد. اما پیش و پس از اظهارات گنجی، علائم ارتداد افراطیون نسبت به حضرت امام خمینی(ره) بارها هویدا شده است؛ از آشوبگری‌های زنجیره‌ای در سال‌های 78 و 88 تا شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه و آتش زدن تصویر حضرت امام و خط کشیدن بر عنوان جمهوری اسلامی.

پیش از گنجی علیرضا علوی‌تبار سردبیر روزنامه سعید حجاریان بود که به عنوان استراتژیست جبهه اصلاحات تصریح کرد که «جبهه مشارکت متشکل از سه طیف خط امامی، چپ جدید و تکنوکرات است و خط امامی‌هایی که از جمله به خاطر ارادت به امام مقابل منتظری ایستادند در این حزب به حاشیه رانده خواهند شد.» این اظهارات هنگامی تایید شد که رسانه‌های زنجیره‌ای «ختم انقلاب» را کلید زدند و به ولایت فقیه حمله کردند و در ماجرای فتنه و آشوب 88 میان امام و منتظری، منتظری را برگزیدند در حالی که دفتر وی خانه تیمی باند تروریست مهدی هاشمی، نهضت آزادی و طیف‌های دیگر نفاق شده بود. پیش‌بینی علوی‌تبار درباره سرنوشت حزب مشارکت و جدایی آن از خط امام درست و دقیق بود.

دفاع معین از گروهک نهضت آزادی و اعتراض حمید انصاری
پیش از سخنان گنجی و علوی‌تبار، هنگامی که بهزاد نبوی عضو مرکزیت سازمان مجاهدین انقلاب (نایب رئیس و رئیس بعدی هیئت مدیره شرکت نفتی پتروپارس) گفت «برخی مواضع امام را نمی‌پسندیدم»، برخی ناظران تصور کردند او نظر شخصی خود را گفته است اما روزنامه شرق 25 فروردین 94 در تیتر اصلی خود از اظهارات مصطفی معین نامزد مشترک حزب مشارکت و نهضت آزادی رونمایی کرد که نامه امام در مورد نهضت آزادی را زیر سوال برده و گفته بود «در صورت فرض بر صحت این نامه باید گفت که حدود بیست سال از زمان صدور آن گذشته است و نباید با استناد به صدور یک نامه در دو دهه پیش، کشور را از توان مدیریتی و فکری این نیروها محروم ساخت.»!

پس از این ماجرا حمید انصاری قائم‌مقام موسسه نشر آثار  حضرت امام(ره) در نامه‌ای به مصطفی معین ضمن ابراز تاسف از تلاش وی برای خدشه‌ در اصالت نامه امام درباره نهضت آزادی اعلام کرد این کار او را از آرای میلیونی مردم مسلمان محروم خواهد کرد.

وی خطاب به نامزد حزب مشارکت تاکید کرد «درج این سخنان و استقبال روزنامه شرق با تیتر درشت و شرحی که بر آن زده و آن را «نقطه اوج دفاع طیف رادیکال جبهه اصلاحات از حضور اپوزیسیون قانونی در سیستم مدیریتی حکومت» تلقی کرده است، با توجه به خط‌مشی و راهی که این روزنامه مدتها در پیش گرفته است چندان دور از انتظار نمی‌باشد اما با شناختی که از تعهد و آگاهی‌های شما نسبت به حقایق تاریخ انقلاب اسلامی دارم اظهار چنین سخنی بسیار بعید و غیرمنتظره می‌نماید... شما واقفید که پیش از این و در زمان شروع زمزمه تردیدافکنی نسبت به اصالت این نامه از سوی جریان سیاسی مذکور، مرجع قانونی و تعیین شده از سوی حضرت امام و مجلس شورای اسلامی رسما نظر خویش را درباره اصالت و خدشه ناپذیری این سند مهم از آثار امام‌خمینی به آگاهی عموم و نهادهای نظام رسانیده است. یادآور می‌شوم چنانکه قبلا در اطلاعیه موسسه یاد شده اعلام گردیده، آنچه که در نامه حضرت امام در بیان ماهیت جریان سیاسی موصوف آمده است مضمون و یا عین همان مواضعی است که در پیام منشور روحانیت، وصیتنامه و ده‌ها سخنرانی و دیگر پیام‌های امام منعکس می‌باشد؛ آیا در اصالت این اسناد و آثار نیز تردید وجود دارد؟!».

شکوری‌راد: به امام ارادت داریم
رضا خاتمی: باید امام را نقد کنیم!
پس از این ماجرای افتضاح، علی شکوری راد رئیس ستاد انتخاباتی معین، محمدعلی انصاری را متهم کرد که از سوی جریانی خاص به اظهارات معین پاسخ داده است و در پایبندی و ارادت معین و حزب مشارکت به اندیشه‌های امام تردیدی وجود ندارد. نامزد افراطیون در آن انتخابات پنجم شد و سخن کروبی درست درآمد که در واکنش به نظرسنجی حزب مشارکت مبنی بر رای 19 میلیونی معین گفته بود، شما سر کوچه خودتان نظرسنجی می‌کنید و آن را به مردم تعمیم می‌دهید.
اما فراتر از سرنوشت عبرت‌آموز معین، تکذیبیه شکوری‌راد و ادعای ارادت به امام خیلی دوام نیاورد چنان که محمدرضا خاتمی اولین دبیرکل حزب مشارکت که به واسطه همسر خود زهرا اشراقی با برخی اعصار بیت‌امام خویشاوندی دارد، خرداد 87 در مصاحبه با ماهنامه رویش مدعی شد «امام را باید نقد کنیم!». و در این مصاحبه گفته بود. «وقتی مطالب اما را بررسی می‌کنیم، چیزهایی به سود و چیزهایی هم به ضرر ما است متاسفانه ما امام را به یک شخصیت دست نیافتنی تبدیل کردیم که حتی بحث در مورد ایده‌ها و افکارشان، امروز مجاز شمرده نمی‌شود. ممکن است چند سال دیگر خیلی دیر شده باشد. بحث نقادی امام باید طرح شود تا دیدگاه‌های اصلی ایشان مشخص شود. ما که امام را معصوم  نمی‌دانیم. امکان دارد که ایشان هم در دوره‌ای کمی و کاستی داشته باشند.»


فتنه و آشوب 88 نهایت نفاق و عناد افراطیون
یک سال بعد که سران مشارکت و مجاهدین و برخی اعضای مجمع روحانیون و کارگزاران آشوب 88 را کلید زدند معلوم شد این جماعت با اصل جمهوریت در رای مردم، ولایت فقیه و جمهوری اسلامی مسئله دارند و حتی نمی‌خواهند به قانون اساسی تمکین کنند. اوباش وابسته به حزب مشارکت روی نام اسلام در عبارت جمهوری اسلامی خط کشیدند و شعار دادند «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» اما چون این یاغی‌گری به سرشکستگی و هزیمت انجامید، حزب مشارکت 25 آذر 88 مدعی شد «ما بار دیگر بر هویت خط امامی خود تاکید کرده و اعلام می‌داریم که افتخار ما وفاداری به اندیشه و آرمانهای والای امام و انقلاب اسلامی و مقابله با انحرافاتی است که طی سالهای اخیر در این باره ایجاد شده است. امام بر میزان بودن رای ملت در اداره امور کشور و تحقق جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد تاکید فراوان داشت و ما نیز امروز خواسته‌ای جز این نداریم» ادعای ارادت به ‌«جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد» در حالی است که تحریک شدگان این حزب از جمله در حاشیه راهپیمایی عظیم و پرشکوه ملت ایران در روز قدس، «اسلام» را از جمهوری اسلامی حذف کرده و شعار «جمهوری ایرانی» سر داده بودند.
تله‌گذاری برای سیدحسن

به بهانه عروسی پسر میردامادی
6 ماه پس از این واکنش منافقانه (خرداد 89)، برخی دست اندرکاران فتنه به بهانه عروسی پسر محسن میردامادی دبیرکل حزب مشارکت گرد هم آمدند و موسوی و خاتمی و کروبی و موسوی خوئینی‌ها و بهزاد نبوی و رضا خاتمی و تاج‌زاده و شکوری‌راد و جلایی‌پور و شیرزاد و... را دور هم جمع کردند. متاسفانه بنابر تصاویر منتشره، سیدحسن خمینی و سید یاسر خمینی با سران فتنه دور هم و پشت میز فتنه بودند. این عکس با ذوق‌زدگی رسانه‌های ضدانقلاب مواجه شد هرچند که پس از حضور سیدحسن خمینی در دیدار عمومی با رهبر معظم انقلاب، همین رسانه‌ها به وی اهانت کردند.

سحرخیز: اصلاح‌طلبان دیگر علاقه ‌ای به آقای خمینی ندارند
4سال بعد - 2 آذر 1393 - مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد در دولت اصلاحات به عنوان یکی از گردانندگان و حامیان اصلی نشریات زنجیره‌ای، از یک راز رونمایی کرد. عیسی سحرخیز در مصاحبه با سایت جرس  گفت: «خیلی از اصلاح‌طلبان برخلاف اول انقلاب دیگر علاقه‌ای به آقای خمینی ندارند.»
وی در این مصاحبه با یادآوری نحوه آشنایی‌اش با سیدمحمد خاتمی و همکاری‌هایش با وی، گریزی هم به ماجرای «خروج از حاکمیت» که توسط تعدادی از اصلاح‌طلبان در دوران دولت دوم خرداد مطرح شد، زده و یادآور شده است: بحث‌هایی مانند خروج از حاکمیت مباحث داخلی اصلاح‌طلبان بود. از لحاظ تئوریک هم روی آنها کار می شد.
سحرخیز همچنین «تغییر قانون اساسی»، «تغییر ساختاری قوه قضائیه» و «حذف نهاد ولایت فقیه» را جزیی از اصلاحات ساختاری (!) می‌داند و اضافه می‌کند: ما در اول انقلاب اشتباه کردیم که با خوش‌بینی بسیار و اولیه به آیت‌الله خمینی، به ولایت فقیه هم باور داشتیم.

پس از این اظهارات، برخی اصلاح‌طلبان مدعی شدند سحرخیز ]با وجود مدیرکلی مطبوعات در دولت اصلاحات[  مورد حمایت اصلاح‌طلبان نبوده است اما نامه خاتمی به سحرخیز نشان از حمایت رئیس دولت اصلاحات از این محکوم فتنه داشت. در این نامه خاتمی به تمجید، دفاع و حمایت از سحرخیز که آن زمان به دلیل اقدامات ضدامنیتی و مشارکت در فتنه 88 محکوم به زندان شده بود، پرداخته و خطاب به سحرخیز نوشته بود: جناب آقای سحرخیز! بسیار متاسفم که با وجود بیماری و علی‌رغم مخالفت پزشکان، مجددا به زندان اعزام شده‌اید و این کم‌توجهی مسئولان به هیچ‌وجه قابل قبول نیست. سحرخیز چند ماه پیش به عنوان یکی از عناصر نفوذی شبکه‌ساز بازداشت شد.

امام مقدس است پس دوباره نقاب بزنید!
دوباره نقاب امام مقدس است بزنید!
پس از لو رفتن هویت واقعی افراطیون در معارضه با امام خمینی(ره) که با نهضت مردم در حماسه الهی 9 دی مواجه شد (آرمان‌های راهبردی آن حضرت، سران جریان نفاق جدید به عنوان  دستور سازمانی خواستار بازگشت از موضع صریح مقابله و محاربه، به موضع استتار و نفاق شده‌اند. آنها در این فاز اصرار دارند بر حل و موضع عناد با امام، با نام خمینی که به اعتراف خودشان در سایت‌هایی نظیر جرس، همچنان عنوان مقدس و سکه رایج است، بازی کنند و مقدمات فتنه‌گری جدید - غبارآلود کردن فضا و سلب قدرت تشخیص باطل از حق - را از مردم بگیرند. به همین دلیل نشریات کارگزارانی نظیر صدا که سابقه اعلام «ختم انقلاب» را دارند از تیترهایی نظیر  «خمینی جوان، کلید خبرگان» (12 آبان 96) و عناوینی نظیر «آیت‌الله» و «علامه» برای سیدحسن بهره می‌گیرند. علاقمندی ویژه طیف افراطیون و کارگزاران در حالی است که پیش از این محمد هاشمی معاون سیاسی مستعفی کارگزاران، علت جدایی خود از این حزب را جذب برخی اعضای جدید (که محمد قوچانی سردبیر نشریات کارگزاران نیز از اصلی‌ترین آنهاست) عنوان کرده و گفته بود: من نگرانم سرنوشت حزب مشارکت برای کارگزاران تکرار شود. من مقلد خط امام هستم و نمی‌توانم بپذیرم که حزب را لیبرال یا دنباله‌رو بازرگان معرفی کنند.
بی‌مبالاتی‌های 84
 عکس مصدق بود و امام نبود!
در حقیقت این لاف‌ گزاف است که افراطیون ادعا کنند می‌خواهند خبرگان رنگ و بوی خمینی را بگیرد حال آن که اصل معارضه آنها با نهضت و نظام و جمهوریت و ولایت و جمهوری اسلامی‌ای است که امام پایه‌گذاری کرد. دلیل رویکرد منافقانه اخیر افراطیون را باید در اعتراف 5 شهریور 1384 بهزاد نبوی و مصاحبه او با خبرگزاری ایسنا جست‌وجو کرد. آن زمان جبهه نفاق با وجود حمایت از معین، هاشمی و کروبی، شکست سهمگینی در انتخابات خورده بود. بهزاد نبوی متاثر از این فضا گفته بود «شخصا  معتقدم ما غفلت‌هایی داشته‌ایم. در انتخابات اخیر در شهرستانی در ستاد انتخاباتی سخنرانی داشتم، هر چه نگاه کردم یک عکس از امام - در حالی که از دیگران عکس بود - ندیدم. خصوصی به برگزارکننده گفتم که مگر ما تغییر کرده‌ایم که خجالت می‌کشیم عکس حضرت امام را بزنیم؟ من به مرحوم مصدق احترام می‌گذارم و او را به عنوان یک رهبر ملی و مبارز ضداستعماری و اصلاح‌طلب ایران می‌شناسم ولی اگر در جمع اصلاح‌طلبان عکس مصدق باشد ولی عکس حضرت امام نباشد، تعجب‌آور خواهد بود. این بی‌مبالاتی‌ها وجود داشته و بعضا برخی سعی کرده‌اند صبغه ارتباط با خط امام را بپوشانند که این امر باید جبران شود».
این جریان 4 سال بعد به واسطه پنجه کشیدن به دستاوردها و میراث‌های اصلی خط امام(ره) شکلی وارونه به خود گرفت!

نظر

????


??با توجه به دعوت جناب آقای روحانی به نقد از دولت، بر آن شدم تا در یک مطلب انتقادآمیز، برخی تناقضات دولت یازدهم به لحاظ رفتاری و گفتاری در عمر 26 ماهه دولت یازدهم را مورد بررسی قرار دهم :

??تناقض ادعای خروج از رکود و شروع رونق اقتصادی با هشدارمکتوب 4 وزیر دولت یازدهم به رئیس جمهور در خصوص بحران رکود.

??ادعای بهبود وضعیت اقتصادی مردم به استناد شاخص های اقتصادی و تناقض با ادعاهای سابق مبنی بر معیار بودن جیب مردم به خصوص با توجه به کاهش قدرت خرید مردم.

??تناقض انکار گرانی سخنگوی دولت در خصوص کالاها، خدمات و حامل های انرژی و آب و … با گران شدن نان، لبنیات، انرژی، آب، هزینه های دولتی ثبت و…
 
??تناقض ادعای رشد اشتغال با شدت نزدیک به بحران رکود و تعطیلی روزافزون کارگاه ها و تعدیل نیروی کار کارخانه های بزرگ.

??تناقض ادعای عزت یافتن پاسپورت ایرانی با جسارت های متعدد کشورهای منطقه ای و غربی به ایران و ایرانی، در خصوص پذیرش نماینده ایران در سازمان ملل، درخصوص عدم صدور ویزا برای ظریف و هاشمی در فاجعه منا، در خصوص پیگیری های بی نتیجه درخصوص تجاوز به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه عربستان، در مورد اهانتهای وندی شرمن در مورد نطفه ایرانی، در مورد سایر اهانتهای دولتمردان آمریکا و انگلیس و نمایندگان کنگره و مورد اقدام اخیر آمریکا مبنی بر ممنوع الورودی شدن به آمریکا در خصوص افرادی که در 5 سال اخیر به ایران، عراق، سوریه و سودان مسافرت داشته اند و توهین مقامات عربستان و ترکیه و بحرین و جیبوتی و ….

??تناقض ادعای نقدپذیری دولت با صدور اخطار، توقیف و حذف و کاهش یارانه رسانه های منتقد که رسماً از سوی شخص رئیس جمهور و آقای آشنا (مشاور رسانه ای وی) نیز رسماً به آن اعتراف شد.

??تناقض ادعای تبعیت از ولایت در عین کنایه ها، طعنه ها، تعلل ها و تمرد ها در خصوص منویات مقام معظم رهبری که مجموعه ای از این تعارضات قبلاً بارها منتشر گردیده است.

??تناقض ادعای برائت از فتنه از سوی همه دولتمردان (که در روز رأی اعتماد در مجلس توسط همه ایشان بیان شد) با پیگیری خط تطهیر سران فتنه و تریبون سپاری و به کارگماری حامیان فتنه در مشاغل حساس و مدیریتی.

??تناقض ادعای سلامت و قانونمندی با برداشت غیرقانونی 4 میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی، دادن رانت 650 میلیون یورویی از سوی وزارت صنایع و بانک مرکزی به یک شرکت وارد کننده که از سوی دیوان محاسبات هم رسماً اعلام شد، رانت2 میلیارد دلاری از محل منابع مهار کنترل آب های سطحی در امر واردات و ...

??تناقض ادعای کلید داری در خصوص همه مشکلات و سپس گره زدن حل همه مشکلات اعم از آب، نان و محیط زیست به رفع تحریم و پس از تصویب برجام نیز اعلام عدم رخداد خیلی مهم پس از اجرای برجام

??ادعای آزاد شدن 150 میلیارد دلار  بدهی بلوکه شده بعد از اجرای برجام در صورتی که بعد از تنظیم برجام این رقم به 26 میلیارد دلار تقلیل یافت که همان را هم دولت اعلام کرد که بخش اعظمش قبلاً توسط همین دولت پیشخور شده است.

??تناقض ادعای قانونگرایی دولت و در مقابل، ایستادگی در برابر جایگاه های قانونی مجلس در خصوص ارائه لایحه برجام (به عنوان قرارداد بین المللی) و در خصوص حق تفسیر قانون اساسی و نظارت استصوابی شورای نگهبان

??تناقض دعوت از سپاه برای کمک به دولت در فعالیت های عمرانی، فنی و اقتصادی و از سوی دیگر زیر سؤال بردن فعالیتهای متفرقه سپاه با ادبیات نامناسب.

??عدم پرداخت یارانه نقدی به بهانه دادن یارانه غیرنقدی به اسم سبد کالا و سپس قطع اهدای سبد کالا جز برای افراد معدود خیلی نیازمند.

??ادعای ناچیز بودن یارانه نقدی در شعار انتخاباتی مبنی بر لزوم افزایش یارانه ولی در عمل ثابت ماندن یارانه نقدی در عین آزادسازی بیشتر قیمت ها.

??ادعای نقدپذیری و تناقض آن با توهین های مکرر رئیس جمهور به منتقدان با عباراتی مانند بی سواد،ِ بی شناسنامه، به درک، به جهنم، رانتخوار تحریم، از جای خاص تغذیه شونده، بیکار، ترسو، بزدل، لرزان، بی هویت، تعامل هراس، افراطی، خشونت طلب، متوهم و …

??تناقض ادعای دولت مبنی بر خواستن فضای امن به جای فضای امنیتی، با ناراحتی از بازداشت جاسوسهای خارجی مانند نزار زاکا و جیسون رضاییان و یا دعوت از مجرمان و سابقه داران امنیتی برای ورود به مناصب حساس و مدیریتی و سخنرانی در دانشگاه ها.

 ??هرچند دولتمردان با بکار بردن ادبیات حق به جانب منکر این تناقضات می شوند، ولی در هر صورت اگر دولت فکری به حال این تناقضات نکند یقیناً در انتخابات های بعدی دچار مشکلات و معضلات اساسی خواهد.
Telegram.me/didebane_enghelab


نظر


 0•?? ??????? ??•0??

سالها پیش سرباز خوزستانی پس از اموزشی موقع تقسیم دید افتاده مشهد
دلگیر و غمگین شد
از طرفی ارادتش به اقا و از طرفی اوضاع بد مالی خانوادش
اولین شبی که مرخصی گرفت با همون لباس سربازی رفت حرم اقا
تا درد دل کنه و دلتنگیش رو به اقا بگه
ساعتها یه گوشه حرم اشک ریخت
وقتی برگشت به کفشداری تا پوتینهاش رو بگیره
دید واکس زده و تمیزن
کفشدار با جذبه با اون هیبت و موهای جوگندمی
وقتی پوتین هاش رو داد نگاهی به چشم سرباز
که هنوز خیس و قرمز از گریه بود کرد
و گفت چی شده سرکار که با لباس سربازی اومدی خدمت اقا
سرباز گفت:من بچه خورستانم
اونجا کمک خرج پدر پیرم و خانواده فقیرمم
هیچکس رو ندارم که انتقالی بگیرم
نمیدونم چکار کنم..........
کفشدار خندید و گفت اقا امام رضا خودش غریبه و غریب نواز
نگران هیچی نباش
دوسه روز بعد نامه انتقالی سرباز به لشکر 92 زرهی اومد
اونم تایم اداری
سرباز شوکه بود
جز اقا و اون کفشدار کسی خبر نداشت ازین موضوع
هرجا و از هرکی پرسید کسی نمیدونست ماجرا رو
سرباز رفت پابوس اقا و برگشت شهرش
ولی نفهمید از کجا و کی کارش رو درست کرده
چند سال بعد داشت مانور ارتش رو میدید
یهو فرمانده نیرو زمینی رو موقع سخنرانی دید
چهرش اشنا بود.اشک تو چشماش حلقه زد
فرمانده حال حاضر نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران
قدرت اول منطقه امیر سرتیپ احمد پوردستان
مرد با جذبه با موهای جوگندمی
همون کفشدار حرم اقا بود
که اون زمان فرمانده لشکر 77 خراسان بود
فرمانده لشکری که کفش سربازش رو واکس زده بود
انتقالی اون رو به شهرش داده بود.
?? ?? ?? ??

??با امام رضا هیچ دری بسته نیست
??هیچ گره ای کور نیست
??هیچ دلی بیقرار نیست
??هیچ غمی باقی نمیومنه
??سلام بر امام مهربانی


نظر

 

چند وقتی هست که از طرف روزنامه های زنجیره ای، دولت روحانی، خاندان هاشمی، سبزها و بنفش ها هجمه سنگینی از تهمت و اتهام افترا و الفاظ زشت به دولت و شخص محمود احمدی نژاد وارد می شود .

?گذشته از گناه تهمت وحساب روز قیامت، باید اول دید این اتهامات واقعیت دارد یا دروغی بیش نیست . پس باید جواب چند سوال گفته شود .

1 – اگه اتهام زنندگان به شخص احمدی نژاد سند و مدرک معتبر دارند چرا این اتهامات در دادگاه مطرح نمی شود تا دستگاه قضایی در
اجرای عدالت احمدی نژاد را محاکمه کند؟

2 – در زمانی که به راحتی می توان با استع?م از بانک و سازمان ثبت میزان دارایی های یک شخص را معین کرد . ‏( این در حالی است که دولت هم در اختیار آنها است و می توانند این کار را انجام دهند ‏)
چرا با این کار گفته های خود را اثبات نمی کنند ؟

3 – اگه احمدی نژاد اموال مملکت را دزدیده چرا خانه و ماشینش در حد طبقه متوسط جامعه و محله متوسط شهر دارد ولی خاندان هاشمی رفسنجانی و روحانی و وزرای این دولت اغلب خانه های اعیانی و با?ی شهر با ماشین های گران قیمت و سهام دار
شرکت های بزرگ هستند و به راحتی وثیقه 10 میلیاردی برای فرزند خود محیا می کنند ؟

4 – اگه احمدی نژاد دزد و غارت گر است چرا فرزندانش هنوز در خانه پدر زندگی می کنند و حساب ارزی خارجی ندارند . ولی فرزندان هاشمی همه حساب های ارزی خارج از کشور با مبالغ زیادی دارند ؟

5 – اگه کابینه احمدی نژاد افراد مفسدی هستند، چرا ارزش دارایی های انها حتی به یک نفر از وزرای دولت روحانی نمی رسد .
مث? زنگنه، قاضی زاده هاشمی، نعمت زاده، جهانگیری و ...
این در حالی است که این افراد در دولت های هاشمی و خاتمی هم مسئول بودند و تا آنها که مشخص هست پدر های آنها وضع مالی ساده ای داشته اند و این ثروت را در زمان مسئولیت خود
بدست آورده اند ؟

http://www.bultannews.com/fa/news/73148


6 – اگر احمدی نژاد دزد بود چرا یارانه نقدی را برقرار کرد به راحتی می توانست این مبلغ را هم به جیب بزند . ولی چرا دولت روحانی که هجمه فساد مالی به دولت قبل دارد، هر روز در رسانه ها برضرورت قطع یارانه های نقدی صحبت می کنند . این در حالی است که بیش از 90 درصد مردم با قطع یارانه نقدی مخالف هستند ‏( عدم انصراف مردم از یارانه نقدی ‏)

7 – اگه محاکمه شدن و بروز فساد در بدنه دولت به شخص رئیس جمهور ربط دارد، پس استات اویل، کرسنت، شهرام جزایری، کرباسچی، بابک زنجانی و رفیق دوست و فاضل خداداد و ...
هم به روسای جمهور قبلی ربط دارد و اگر صادق محصولی ثروت زیادی دارد این ثروت را در چه دولتی به دست آوره است ؟

8 – اگه به وابستگی حزبی و تمایل شخصی محکومین اقتصادی نگاه کنیم، اغلب تمایل به خاندان هاشمی رفسنجانی داشتند تا احمدی نژاد .
رحیمی از حامیان انتخاباتی هاشمی در سال 84 بود .

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931119000495

بابک زنجانی در دولت هاشمی شروع به کار کرد و در سال 92 کمک مالی به ستاد تبلیغاتی روحانی داشته است .

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931119000495

محمد رضا خاوری از دوست داران و مریدان هاشمی رفسنجانی بوده و تمایل شدید قلبی به ایشان داشته است، طبق این اسناد

http://www.zanjansahar.ir

9 _چرا این همه هجمه فقط به شخص محمود احمدی نژاد است؟
آیا از اول انق?ب تاکنون فقط شخص محمود احمدی نژاد مفسد اقتصادی بوده است؟

10_ آیا واقعا هدف اتهام زنندگان به شخص احمدی نژاد شفاف سازی و افشای فساد اقتصادی او است یا اهداف دیگری در سر دارند ؟
پاسخ به این سؤالات شاید برای خیلی ها سخت باشد .
اما انسان نباید سر خودش را ک?ه بگذارد و چشم خود را بر واقعیت ها ببندند .
?? یک ضرب المثل معروف هست که می گوید :
دزد برای رد گم کردن، اول از همه فریاد آی دزد سر می دهد !!
آی دزد ای دزد

?نمونه:دکل نفتی و سیب زمینی

 


نظر

??

??به حسن و برادرانش این توصیه را می‌نمایم که همیشه سعی کنند در #خط_رهبری حرکت کنند و از آن منحرف نشوند که خیر دنیا و آخرت در آنست و بدانند که ایشان موفقیت اسلام و نظام و کشور را می‌خواهند.هرگز گرفتار تحلیل‌های گوناگون نشوند که دشمن در کمین است!

??امروز باید در کنار نظاممان #پشت_سر_رهبری قرار بگیریم. رهبر ما شاگرد امام است. رهبر ما از چهره‌های شناخته شده انقلاب که سالیان سال در زندان‌های رژیم سفاک پهلوی به سر برده.هیچکس حق شکستن حریم رهبری را ندارد. حرمت رهبری نظام اسلامی، از اصول خدشه ناپذیر انقلاب اسلامی ماست. همه باید به دستورات رهبری عمل کنند.

??ما امروز موظف هستیم پشت سر مقام رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای حرکت کنیم. هر چه ایشان گفت گوش کنیم، اگر روزی حرکت ما با حرکت ولی نخواند، بدانید که نقص از ماست!

??????????????????
ایشان در بخش دیگری از وصایای خود میفرمایند:

??اطاعت از خامنه‌ای، اطاعت از امام است.
هر کس منکر این معنا شود، مطمئن باشید در خط امام نیست و هر کس بگوید که اطاعت از امام غیر از اطاعت از حضرت آیت الله خامنه‌ای است در #خط_آمریکاست!

??????????????
@basirat14velayat

??حمایت او [حسن خمینی] از #میرحسین_موسوی امری نیست که مخفی بماند

??برای بیت امام بسیار نامناسب است که از یک جریان سیاسی حمایت کند که مورد حمایت منافقین و صهیونیست هاست و می خواهد جریانی #سکولار در کشور به وجود آورد.

??کسانی‌که به‌طور رسمی حکومت سکولار می‌خواهند و مخالف حکومت ولایت‌فقیه هستند را حمایت کند، اشتباه است...

?? برای بیت‌امام بسیار نامناسب است که از یک جریان سیاسی حمایت کند که این جریان سیاسی می‌خواهد دولت سکولار روی‌کار بیاورد و مورد حمایت منافقین، آمریکا و
صهیونیست‌هاست. ...

??شما از #سران_فتنه حمایت می کنید! به مجلس عروسی اعضای اصلی فتنه ساز می روید؟ مواضع علنی و غیر علنی به نفع این افراد می گیرید! و  به دستورات و منویات رهبری در بعضی موارد عمل نمی کنید و ..........

??ممکن است شما #موسوی و #کروبی و #خاتمی و امثالهم را اکنون فتنه گر ندانید و یا 8 ماه جنگ و گریز سال گذشته را فتنه نپندارید. . اما چگونه می توانید به نفع یک جریان و بر علیه جریان دیگر تیغ بکشید؟ آنهم جریانی که مورد حمایت جنابعالی اند با 13 میلیون رای قرار دارند و جناحی که مورد غضب شدید شما هستند حداقل 24 میلیون رای دارند. یا آن دیگری که مورد حمایت شماست آرایش از آرای باطله کمتر است. آیا جنابعالی حق دارید اشراف و زعامت بیت معظم امام را که باید و در برابر همه آحاد ملت یکسان باشد را به یک گروه و دسته خاص تقلیل دهید؟


??اگر بیت امام می خواهد حرمت امام را نگه دارد باید از مناقشات دوری کند.

??خیانت موسوی به انقلاب در سنخ خیانت رجوی است.

موسوی می توانست به عنوان یک فرد خوب کار کند اما امروز لحن ادبیات و بیانیه هایش لحن رجوی را یافته است.


??قیام علیه نظام را گناهی بزرگ باید دانست  همچنان که حضرت امام خامنه ای فتنه گران گناهکار میدانند
و با ید در نظر گرفت که دشمنان از چنین اقداماتی خرسند میشوند کما اینکه مواضع رژیم صهیونیستی و بریتانیا و کاخ سفید در همین جریان فتنه سال88 طبق اسناد مشخص است.
@basirat14velayat
??کلام آخر:

??سید حسن چشم دل باز کن و راه گم گشته را از نو بجو.
#خط_امام آنی نیست که به گمراهی تو را به سمتش کشانیده اند. مردم نمی خواهند در #اردوگاه_دشمنان قدم بگذاری.
تو از سلاله پاکی، تو از خاندان امامی، تو را با حیله گران روبه صفت چه سری است؟

از تو مصرانه می خواهم به #سخنان_رهبرم با دقت گوش بسپاری و وصیت نامه امام را بارها و بارها دوباره بخوانی. باور کن سخت است برایم اینکه بگویند:

"خون خمینی در رگهای سید حسن نیست". این تعبیر بسیار گرانی است.

سید حسن بدان و آگاه باش فرسنگها #از_خط_امام_فاصله_گرفته_ای اگر روح انقلابی و مکتبی امام را برنتابی.

                                                               ??راهت را از غیر امام جدا کن...
http://www.edalatgolestan.ir/images/edalatgolestan.ir/1432381335edalatgolestan.ir.jpg
??


نظر

??آنها?? که در حادثه پار?س شمع روشن کردند و ژست
ها? خاص گرفتند آ?ا نم? دانند که در گوشه ا? د?گر
از جهان، در " زار?ا " ، شمع زندگی حدود 500 انسان خاموش
شده است؟


??تفاوت زبان ، مل?ت، رنگ و نژاد نم? تواند بهانه
خوب? برا? تبع?ض در ابراز همدرد? با خانواده ها و
ملت ها? قربان? ترور?سم باشد

??اما گو?ا خون سرخ
مردم ن?جر?ه در رنگ س?اه پوستشان گم شد و به
چشم ن?امد

@nabjahadi


نظر

 

?? چگونگی شروع بحران سوریه و نبرد سهمگین مدافعان حرم با گروه های تکفیری
??????

...دو سه روز بعد هم حاج قاسم به من گفت: فردا صبح فرودگاه امام خمینی ( ره ) باش! بنده هم وسایل زیادی جمع نکردم و با یک ساک کوچک رفتم فرودگاه و به همراه ایشان به سمت دمشق رفتیم.

 روز اول که ما وارد دمشق شدیم، اولین انتظارمان این بود که به زیارت خانم حضرت زینب و حضرت رقیه برویم. همین‌طور هم شد و ما به زیارت رفتیم.

 همان شب، حاج قاسم یک جلسه‌ای را ترتیب دادند و طی آن قرار شد ابتدا بنده نسبت به وضعیت منطقه توجیه شوم.

 فردای آن شب به استان حمص رفتیم؛ استانی که در مرکز سوریه واقع شده است. استان حمص تقریباً از شمال شرق به کشور عراق وصل می‌شود. یعنی هم مرز عراق است و از جنوب غرب هم به کشور لبنان متصل است و استان بسیار مهمی است. واسط? بین استان حلب در شمال سوریه و جنوب این کشور است و تقریباً هم مرز استان دمشق است.

در آنجا متوجه شدم که تروریست‌های مسلح حوم? شهر را تصرف کرده‌اند.

مرکز استان حمص به سه قسمت تقسیم شده بود. در نیمی از شهر اهل سنت ساکن بودند و نیم دیگر شهر هم شامل دو قسمت کوچکتر دست علویان و شیعیان بود.

مسلحین توانسته بودند بین علویان و شیعیان شکاف ایجاد کرده و ارتباط این دو را با هم قطع کنند.

تروریست‌ها در بعضی از مناطق این استان به روستاها حمله کرده و مردم بی‌دفاع را کشته بودند. مردم هم به شدت مضطرب شده و نگران آینده و امنیت خودشان بودند.

ما آنجا با یک برادر روحانی شیعه مواجه شدیم به نام شیخ محسن. ایشان ما را به شهر برد و بخشی‌هایی را که امکان آن وجود داشت، نشان‌مان داد.

مشغول بازدید از شهر بودیم که در یکی از مناطق با عده‌ای از جوانان معترض مواجه شدیم. آنها اسلحه هم داشتند و تیراندازی می‌کردند. البته ما دیگر نزدیکشان نشدیم.

علاوه بر شیخ محسن، با یک جوان علوی هم آشنا شدیم به نام مهندس سقر؛ ایشان در امارات کارهای ساختمانی و برج‌سازی می‌کرد. آمده بود آنجا و می‌گفت: من احساس کردم کشورم در خطر است، به همین خاطر کار اقتصادی را تعطیل کردم و برای دفاع به سوریه آمدم.

 ایشان، یک ساختمان سه طبقه داشت. یک طبقه خانواده‌اش بودند، یک طبقه دفترشرکتش بود و یک طبقه هم خالی بود. برای همین جلسات هماهنگی مدافعان داوطلب را آنجا برگزار می‌کردند.

این‌ها نیاز به اسلحه داشتند. به آنها گفتیم که شما جوانان علوی را سازماندهی کنید و به شیخ محسن هم گفتیم شما هم همین کار را برای جوانان شیعه انجام دهید.

 قرار شد پانصد نفر از شیعیان سازماندهی شوند و مهندس سقر گفت: که من هم می توانم دو هزار نفر از جوانان علوی را سازماندهی کنم. بعد از آن برگشتیم دمشق. آنها هم آمدند. جلسه‌ای گذاشتیم و بعد از پایان آن تعداد دو هزار قبضه اسلح? کلاش به علوی‌ها و پانصد قبضه هم به شیعیان دادند. چندین قبضه تیربار هم بین آنها تقسیم شد.....

???? ... ادامه دارد.

????  خیمه گاه  ????
نشر معارف شهدا ، ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت


نظر

 

?? قتل عام شیعیان نیجریه در‌ چارچوب طرح‌ مشترک ‌محور غربی، عبری، عربی انجام ‌شده‌ است. مقدمات این ‌کشتار وحشیانه به ‌موارد زیر باز‌ می‌گردد.

?? 1) سفر رییس ستاد ارتش نیجریه به فلسطین اشغالی و ملاقات با مقامات ارتش رژیم صهیونیستی و موساد

?? 2) تلاش فرانسه برای نفود بیشتر در نیجریه و حمایت از محمد بوهاری رییس جمهور این کشور

?? 3) روابط بسیار نزدیک محمد بن سلمان جانشین ولیعهد سعودی با محمد بوهاری

?? 4) سفر لیبرمن وزیر خارجه ی رژیم صهیونیستی به نیجریه

?? 5) درخواست سفارت آمریکا از دولت نیجریه برای برخورد قاطع با شیعیان

?? ?? ریشه های کشتار شیعیان در نیجریه توسط محور غربی، عبری، عربی را می توان در موضوعات زیر جستجو نمود:

?? الف) گسترش خیره کننده تشیع در نیجریه که آمار شیعیان آن تا 2008 هفت میلیون نفر تخمین زده شده است.

?? ب) مواضع ضد آمریکایی و به ویژه ضد صهیونیستی این کشور که در  بسیار با شکوه روز قدس تبلور یافته است. (به شیخ ابراهیم الزکزکی، نصرالله نیجریه لقب داده شده است.)

?? ج) الگو پذیری شیعیان نیجریه از انقلاب اسلامی به ویژه اندیشه های امام خمینی (به خمینیون مشهور هستند) و اعتقاد راسخ به اصل ولایت فقیه

?? د) زمینه های فراگیر شدن تشیع در بین مسلمانان (پیرو طریقت های تصوف) این کشور 150 میلیونی که بعضا جمعیت آن تا  170 میلیون هم تخمین زده می شود.

?? ه) اکثریت بیش از شصت درصدی جمعیت مسلمان که در نوزده ایالت از سی و شش ایالت نیجریه در اکثریت مطلق هستند.

?? و) مطالبه ی جدی و فزاینده ی مسلمانان نیجریه برای حضور و نقش آفرینی در صحنه ی سیاسی این کشور.

?? ز) وحشت محور غربی، عبری، عربی از الهام بخش شدن شیعیان نیجریه در میان مسلمانان و مستضعفان آفریقا.

?? ح) وجود مقادیر قابل توجه نفت و گاز در نیجریه، این کشور بزرگترین تولید کننده نفت در آفریقا است که پس از لیبی، صاحب بیشترین ذخایر نفت و گاز در این قاره است.

?? علاوه بر موارد فوق، در ریشه یابی شیعه ستیزی و قتل و عام شیعیان نیجریه، سه نکته زیر بیشتر مورد توجه محور غربی، عبری، عربی بوده است.

1) آمادگی قابل توجه شیعیان نیجریه برای مقابله با سلفی-تکفیری های دست آموز "بوکو حرام" که اخیرا با داعش بیعت کرده اند.

2) نگرانی محور غربی، عبری، عربی از توسعه ی فرهنگ و جغرافیای مقاومت در آفریقا.

3) هراس محور مذکور از توسعه ی عمق راهبردی ایران در مقابله با تروریسم در آفریقا.

?? اکنون با توجه به ریشه ها و پشت صحنه ی حوادث غمبار نیجریه، این سؤال به صورت جدی مطرح است که  عدم صدور پیام تسلیت رییس جمهور کشورمان (تا لحظه ی نگارش پیام)  چه توجیهی دارد؟! چرا در تراز حوادث فرانسه اقدام نشد؟! این انفعال و سکوت چه ارتباط معنا داری در تعامل با غرب دارد؟!

@nabjahadi


نظر


از زیر پرچم سبز در جهت عقربه ساعت:
- احداث اقامتگاههای تفریحی در جزایر زیبای سقطرا


- امارات متحده عربی قصد دارد عدن را به لیست بنادر تحت کنترل خودش اضافه کند
- احداث و کنترل شهر و پل نور، مابین آفریقا و اسیا
- کنترل تنگه استراتژیک باب المندب


- تصرف اراضی وسیع کشاورزی یمن
- امکان از سرگیری ارسال مواد مخدر به عربستان سعودی
- اشاعه وهابیت درمیان شهرهای زیدی نشین صعده، حجه و صنعا
- کنترل حوزه های بکر و غنی از ذخایر نفت و مواد معدنی دیگر


- احداث خط لوله نفت (از طریق یمن) به دریای عمان
- ساخت پایگاه نظامی در سقطرا بخاطر موقعیت استراتژیک اش