سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرباز ولایت

نظر
سایت «ایام» برای بازخوانی کودتای ننگین 28 مرداد، پرونده‌ی ویژه‌ای را منتشر کرده است که در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.
به گزارش مشرق، کودتای 28 مرداد، از رویدادهای مهم و تاثیرگذار تاریخ ایران محسوب می‌شود. آنجا که دولت‌های انگلیس و آمریکا، با به خدمت گرفتن وابستگان خود و اوباش تهران، دولت منتخب مردم را به زیر کشیده و دیکتاتوری پهلوی را تداوم بخشیدند.

سایت «ایام» برای بازخوانی این کودتای ننگین، پرونده‌ی ویژه‌ای را منتشر کرد. در این پرونده، کلیپ‌های تصویری و صوتی، حاوی اطلاعات و تحلیل‌هایی در باب کودتا، پوستر و طرح گرافیکی، مجموعه‌ی نمایشگاهی «آژاکس» به همراه ویژه نامه‌ی «کودتای کدخدا» با قابلیت تکثیر توسط محافل و گروه‌های فرهنگی در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

برای دریافت محتوای مرتبط با کودتای 28 مرداد به نشانی www.ayyamnet.ir مراجعه نمایید.

پرونده ویژه‌ «ایام» به «کودتای کدخدا» رسید
منبع: تسنیم

نظر
داعش در جدید ترین جنایت خود دست به ذبح پیرمرد سوری زد.

به گزارش مشرق، صفحات تروریست های داعشی در اینترنت با منتشر کردن تصاویری از جنایت جدید این گروه تروریستی در سوریه و شهر تدمر خبر دادند.

اعضای داعش پس از هجوم به شهر تاریخی تدمر (پالمیرا) خالد محمد الاسعد پیرمرد 81 ساله و مدیر سابق موزه شهر پالمیرا را به جرم اقدامات کفر آمیز و ارتداد سربریدند.
نکته قابل تامل اینکه یکی از علل ذبح خالد توسط تروریست های داعش سفر او به ایران بوده است!


منبع: اویس


نظر
حدادعادل:
رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به نامه فعالان فتنه به وزارت خارجه آمریکا در نهم آذرماه 88 گفت: این نامه به اندازه‌ای شرم‌آورست که تا ابد برای نویسندگان آن، که البته نام خود را اعلام نکرده‌اند، سیاهرویی به بار می‌آورد. آنها به آمریکایی‌ها می‌گویند اگر می‌خواهید جنبش سبز به پیروزی برسد ایران را تحریم اقتصادی کنید.
به گزارش مشرق، غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در نطق امروز خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت دهه کرامت و ادای احترام به پیشگاه حضرت رضا (ع) و حضرت معصومه (س)، سالروز بازگشت آزادگان را به میهن را تبریک گفت و درود و سلام خود را به این افتخارآفرینان و مدافعان دین و وطن تقدیم کرد.

وی در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: امروز بیست و هشتم مرداد، سالروز کودتای ننگین آمریکا و انگلیس در ایران است، شصت و دو سال پیش در چنین روزی آمریکایی‌ها برای تسلط بر ایران و نفت ایران، دولت ملی مصدق را سرنگون کردند و نهضت ملی شدن صنعت نفت را ناکام ساختند و شاه را که به اروپا فرار کرده بود به ایران برگرداندند.

حدادعادل به نقش آمریکایی‌ها در کودتای 28 مردادماه اشاره و تصریح کرد: آمریکایی‌ها با خرج دلار و به کمک اوباش و اراذل و فواحش، کودتا را به پیروزی رساندند و ایران را برای مدت بیست و پنج سال به دست حکومت فاسد و مستبد شاه سپردند، در این بیست و پنج سال در ایران از آزادی خبری نبود، اختیار همه چیز در ایران به دست شاه بود و اختیار شاه در دست آمریکا بود.

وی در ادامه تصریح کرد: استبداد و خفقان در ایران به اندازه‌ای بود که وقتی در روزنام? اطلاعات، که در آن زمان وابسته به دربار بود از شرکت تعاونی تاکسیرانی انتقادی می‌شد به دستور شاه سناتور عباس مسعودی مدیرمسئول اطلاعات مغضوب می‌شد تا از غصه دق کند و بمیرد؛ در این بیست و پنج سال به جای اشک، خون از چشم ملت ایران جاری بود، زندان‌ها پر از زندانیان سیاسی بود که عمدتاً به دست جلادان ساواک بی‌رحمانه و تا سرحد مرگ شکنجه می‌شدند؛ چیزی که در ایران وجود نداشت استقلال و آزادی بود و آمریکایی‌ها هم? این واقعیت‌ها را می‌دیدند و می‌دانستند و راضی بودند و از شاه پشتیبانی می‌کردند.

حدادعادل خاطرنشان کرد: این چنین بود که ملت ایران به رهبری و پیشوایی دینی و مرجع تقلید شجاع و بزرگ خود، امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی را در ایران با شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» و با تقدیم هزاران شهید و جانباز به پیروزی رساند و طومار استبداد داخلی و استعمار خارجی را در هم پیچید و دست آمریکا و انگلیس و اسرائیل را از ایران کوتاه کرد.

آمریکایی‌ها به بهان? مذاکرات هسته‌ای، به خیال نفوذ در ایران افتاده‌اند

وی در ادامه تصریح کرد: اکنون بار دیگر آمریکایی‌ها به بهان? مذاکرات هسته‌ای، به خیال نفوذ در ایران افتاده‌اند، آنها همان‌طور که مقام معظم رهبری در سخنرانی دو روز قبل خود فرمودند به راهنمایی و توطئ? انگلیسی‌ها، قصد دارند در ایران دودستگی ایجاد کنند همان‌طور که قبل از کودتای 28 مرداد میان طرفداران آیت‌الله کاشانی و مصدق دو دستگی ایجاد کردند و می‌خواهند دوباره در ایران نفوذ کنند و سیاست و امنیت و اقتصاد و فرهنگ جامع? ایرانی را مثل سال‌های قبل به دست گیرند.

حدادعادل در ادامه اظهارداشت: در این شرایط آنچه قابل توجه و عبرت آموز است نامه‌ای هشت صفحه‌ای است که در نهم آذرماه سال 88 از سوی بعضی افراد فعال در فتن? سبز از ایران به آمریکا فرستاده شده و این روزها متن آن در آمریکا منتشر شده است، این نامه در پاسخ این سؤال وزارت امور خارج? آمریکا از رهبران جنبش سبز است که «ما باید چه کاری انجام دهیم و چه کاری نباید انجام دهیم».

وی ادامه داد: پاسخی که به این نامه داده شده، به اندازه‌ای شرم‌آورست که تا ابد برای نویسندگان آن، که البته نام خود را اعلام نکرده‌اند، سیاهرویی به بار می‌آورد. آنها به آمریکایی‌ها می‌گویند اگر می‌خواهید جنبش سبز به پیروزی برسد ایران را تحریم اقتصادی کنید چون می‌خواهد بمب اتمی بسازد، به ایران فشار وارد کنید تا مردم از ما حمایت کنند و در برابر جمهوری اسلامی بایستند.

حدادعادل تصریح کرد: آنها آمریکائی‌ها را تشویق و دعوت می‌کنند که برای دست یافتن به منافع غرب در ایران و تأمین صلح جهانی با ایران در مذاکرات هسته‌ای توافق نکند و به جای آن فشار و تحریم اعمال کند. آنها صریحاً به آمریکایی‌ها می‌گویند جنبش سبز طرفدار جدائی دین از سیاست در ایران است.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آنان حمایت ملت ایران از مظلومان فلسطین و مقاومت لبنان و سایر ملت‌های مظلوم و تحت ستم منطقه را حمایت از تروریسم می‌نامند و با التماس به آمریکا خواهش می‌کنند که به براندازی جمهوری اسلامی ایران به دست جنبش سبز کمک کند، این نامه در همان روزهایی نوشته شده که عده‌ای در روز قدس در تهران شعار«نه غزه، نه لبنان» سر می‌دادند و در تابلوها روی کلم? جمهوری اسلامی علامت ضربدر می‌کشیدند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با طرح این پرسش که آیا هیچ ایرانی با شرف و وطن‌خواهی هست که با خواندن این نامه، به این همه خیانت و وطن فروشی و پستی و بیگانه‌پرستی لعنت و نفرین نکند و از فتنه 88 بیزاری نجوید، تصریح کرد: این همان کاری است که ملت ایران در نهم دی‌ماه 88 با نمایش با شکوه خود در سراسر ایران به آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها و مزدوران داخلی آنها پاسخی شایسته دادند.

وی ادامه داد: اکنون سخن ما این است که هم? کسانی که به اسلام معتقدند و به ایران و آزادی و استقلال وطن خود عشق می‌ورزند، امام خمینی(ره) را رهبر نجات دهنده این ملت از سلط? آمریکا و انگلیس و دیگر سلطه‌گران و غارتگران می‌دانند باید تکلیف خود را با آنچه در این نامه آمده روشن کنند. آنهایی که در ایران دم از پیروی از امام راحل می‌زنند نباید در برابر متن این نامه که یکسره برخلاف آرمان‌ها و اندیشه‌های امام است سکوت کنند.

ملت ایران مراقب باشند آتش‌بیاران فتنه 88 به منصب و مسئولیت نرسند

حدادعادل تصریح کرد: همه باید از آنچه نویسندگان این نامه تحت عنوان جنبش سبز از آمریکا خواسته‌اند تبری بجویند و اظهار برائت کنند. کسی نباید با سکوت خود بر این وطن فروشی‌ها صحه بگذارد. ملت ایران هم باید مراقب باشند تا کسانی که دیروز در فتن? 88 آتش بیار معرکه بوده‌اند دوباره تحت هیچ نام دیگر و زیر هیچ نقاب دیگر و در هیچ فرصت دیگری به منصب و مسئولیت نرسند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دولت هم باید این رهنمود مقام معظم رهبری را که بارها فرموده‌اند فتنه خط قرمز ماست جدی بگیرد، آمریکا هم بداند که فرزندان خمینی و خامنه‌ای اجازه نخواهند داد که در ایران دوباره نفوذ آمریکا برقرار شود. ملت ایران وحدت خود را با اطاعت از رهبری معظم خود حفظ خواهد کرد. برجام هم موجب دودستگی و راهی برای نفوذ آمریکا نخواهد شد. مجلس هم با وحدت در تصمیم‌گیری بر سر منافع ملی و تشکیل کمسیون ویژه بررسی برجام وظیف? خود را انجام خواهد داد.

منبع: فارس

نظر
مصلحی:
وزیر سابق اطلاعات گفت:‌ سفارت انگلستان به 200 فرد مأموریت داده بود که فقط سراغ خواص بروند و راه‌های نفوذ بر آنها را شناسایی کنند. اینکه دیدیم ناگهان برخی خواص ساکت شدند و وقتی ما به آنها سند ارائه می‌دادیم، می‌گفتند ما متوجه نمی‌شویم.
به گزارش مشرق، حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات دولت دهم با حضور در نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در سالگرد امام راحل درباره گفتمان انقلاب اسلامی و خطر تحریف گفتمام امام خمینی (ره)، اظهار داشت: رهبری در مقوله تحریفی که دشمن برای گفتمان انقلاب اسلامی دنبال می‌کند، هفت محور را مطرح کردند و در سخنان پس از سالگرد نیز به نوعی به تبیین سخنان خود پرداختند اما فرمایشات رهبری در مراسم سالگرد امام راحل نقطه عطفی در این خصوص محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اصول و محور گفتمان حضرت امام(ره)، گفت: اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی، اتکا به کمک الهی و صدق وعده الهی و همچنین بی‌اعتمادی به قدرت‌های مستکبر و زورگو، اعتماد به اراده مردم و نیروهای مردمی، حمایت از مستضعفان و مخالفت با اشرافی‌گری، مخالفت صریح با قلدران و زورگوی بین‌المللی و حمایت صریح از مظلومان، استقلال کشور  و رد سلطه پذیری و مخالفت با سلطه بیگانگان و وحدت ملی و توجه به توطئه‌های تفرقه‌افکنانه از جمله مهمترین اصول و محور گفتمان امام و حضرت امام (ره) است.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به تعابیر امام راحل درباره اسلام ناب محمدی(ص)، ادامه داد: ایشان اسلام ناب محمدی(ص) را با عبارت‌هایی چون اسلام پابرهنگان و مظلومان در مقابل اسلام آمریکایی مطرح می‌کنند.

حجت‌الاسلام مصلحی با اشاره به ضرورت آشنایی با تکنیک‌های جنگ نرم و ویژگی‌های اسلام ناب محمدی(ص) و آمریکایی از سوی جوانان و افسران جنگ نرم، یادآور شد: در طول تاریخ اسلام، معاویه به عنوان کسی است که در جنگ نرم بسیار کارکشته است و تاریخ، شخصیتی به پیچیدگی شخصیت او نمی‌شناسد. شما جوانان و افسران جنگ نرم برای مسلط شدن بر جنگ نرم، لازم است به شخصیت شناسی و بر عملکرد او به خوبی توجه کنید.

وی با اشاره به اینکه یهودی‌های صهیونیست در صدر اسلام نتوانستند در صفوف اسلام رخنه‌ای ایجاد کنند، گفت: همین یهودیت بعد از رحلت پیاکبراکرم(ره)، قومی به نام قوم بنی‌امیه را بنی امیه را ایجاد کرد و با جنگ نرم بر اسلام سوار کرد. حال باید پرسید استکبار و صهیونیست امروز چه بنی‌امیه‌هایی را شناسایی و به جان انقلاب اسلامی خواهند انداخت.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به اینکه در اسلام همه مقوله‌ها، سلبی و ایجابی تفسیر شده‌اند، ادامه داد: از جمله در امر ولایت‌مداری، بحث اسلام سلبی و ایجابی است و همانگونه که آمده است، نباید ولایت‌مدار یهود و نصاری باشیم. ویژگی‌های ولایت‌مداری را تشریح می‌کند و امروز یهود و نصاری غیر از آمریکا و اروپا نیست.

مصلحی با اشاره به اعتماد امام به اراده مردم و نیروهای مردمی، ادامه داد: در جنگ با وجود ارتش و سپاه، نیروهای مردمی و بسیجی به میدان آمدند و همین عوامل به پیروزی‌های جنگ کمک کردند. در عراق هم همین مسئله وجود دارد و با حضور نیروهای مردمی شاهد پیروزی دولت عراق در مقابل داعش هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت بحث وحدت ملی و توجه به توطئه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان، تأکید کرد: صهیونیست و استکبار و تشیعی که از لندن صادر می‌شود، هر دو عامل شیطان و غربند و باید برای آنها برنامه داشت.

وزیر سابق اطلاعات در بخش دیگر سخنان خود به اهداف کلان تحریف اسلام ناب و گفتمان امام (ره) از سوی دشمنان اشاره کرد و افزود: هدف اول از این مسئله، حساسیت‌سنجی خواص و مردم نسبت به اصول اسلامی است.

حجت‌الاسلام مصلحی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دو روز گذشته مبنی بر اینکه انگلستان در ایجاد تشتت بین اقوام بسیار کارکشته‌اند و آمریکایی‌ها این را از آنها یاد می‌گیرند، تصریح کرد: سرویس اطلاعاتی انگلستان دو استراتژی مهم برای اقدامات خود دارد که یکی رفتن به سراغ خواص است، مسئله‌ای که در فتنه 88 به خوبی مشاهده شد و دیدیم سفارت انگلستان به 200 فرد مأموریت داده بود که فقط سراغ خواص بروند و راه‌های نفوذ بر آنها را شناسایی کنند. اینکه دیدیم ناگهان برخی خواص ساکت شدند و وقتی ما به آنها سند ارائه می‌دادیم، می‌گفتند ما متوجه نمی‌شویم، به همین دلیل بود.

وی، دومین استراتژی سرویس اطلاعاتی انگلستان را استفاده از اراذل و اوباش دانست و گفت: این مسئله نیز در فتنه 88  و در کودتای 28 مرداد با استفاده از شعبان بی‌مخ‌ها تجربه شد. البته مردم ایران در مقاطع مختلف نقش خود را به خوبی نشان دادند که حضور در تشییع 280 شهید غواص یکی از آنها بود که دشمن بر روی آن حساب ویژه باز کرد.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به دیگر اهداف دشمن در ایجاد تحریف در گفتمان امام و اسلام ناب محمدی، گفت: ریل‌گذاری سیاسی جدید از سوی برخی افراد و جریانات با هدف عدول از ارزش‌های امام و انقلاب، تحریف آرمان‌ها و سناریوی تغییر نظام ارزش‌ها و آرمان‌های نظام اسلامی و تحریف برای استحاله نظام از دیگر اهداف دشمنان در این مقوله است، البته دشمن هر کدام از این محورها را برای جای خاصی در نظر می‌گیرد و در برخی موارد مسئولان و یا دانشگاه مورد نظر هستند لذا فضاهای گوناگونی را برای خود تعریف می‌کند.

حجت‌الاسلام مصلحی ایجاد تردید در گفتمان اسلام ناب محمدی(ص) برای نسل جوانان را از دیگر اهداف دشمنان در تحریف اسلام ناب محمدی و گفتمان امام برشمرد و یادآور شد: در این زمینه حتی تلاش می‌کنند در اصطلاحات انقلاب نیز تغییر ایجاد کنند تا جوانان را دچار سردرگمی کنند. البته باید گفت جهت‌گیری‌های نظام با درایت رهبری تاکنون تغییری نکرده اما دشمن در حال بهره برداری از این منظر است.

وی با اشاره به پروژه تحریف بعد از رحلت امام، یادآور شد: دشمن در مراحل مختلف زحماتی را برای کشور ایجاد کرده و شاید موفقیت‌هایی داشته اما جهت گیری را عوض نکرده است و نتوانسته به همه اهداف خود دست یابد.

وزیر سابق اطلاعات اولین مرحله پروژه تحریف بعد از رحلت حضرت امام را تفکرات سازندگی و نقطه مقابل اندیشه‌ای که امام شعار آن را سرداده بود، دانست و گفت: بحث سازندگی چیز بدی نبود اما آن نقطه مقابلی که در مقابل اندیشه امام راحل که همان حمایت از محرومان بود، بخش نادرستی بود و در مقابل اندیشه امام بود. در آن دوران فقط جیب‌های یک جمعیتی پر شد و این جمعیت امروز بدون تعارف، خطر انقلاب است. کافی است تنها به معوقات بانکی توجه کنیم و ببیند رقم آن چیست و چه کسانی این معوقات را دارند. این مسئله و افراد را به راحتی شناخت. اینکه مجموعه سرمایه‌داری شکل بگیرد و کیان اقتصادی کشور را تحت تأثیر قراردهد، مسئله قابل توجهی است.

حجت‌الاسلام مصلحی، مرحله دوم را دوران اصلاحات دانست و گفت: بدون تعارف در این دوران عد‌ه‌ای به دنبال اصلاحات آمریکایی بودند و نفی اندیشه‌های حضرت امام و انقلاب اسلامی در این زمینه دنبال می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: نفی کارآمدی جمهوری اسلامی از دیگر مسائلی بود که در این دوران دنبال می‌شد تا ایران اسلامی به عنوان الگویی برای سایر کشورهای اسلامی مطرح نشود البته تلاش‌های دیگری برای تحریف در دین و به خصوص ولایت فقیه در این دوره صورت گرفت.

وزیر سابق اطلاعات در ادامه، دوران فتنه را مرحله سوم این اقدام دانست و گفت: در دوران فتنه که کینه‌ورزی‌ها و انتقام جویی‌هایی را از شخصیت امام دیدیم و همه شما دیدید که چگونه عکس امام در آن به آتش کشیده شد و مبارزه با اصول امام از جمله ولایت فقیه و فلسطین در دستور کار قرار گرفت. لذا شما به عنوان جوانان جنگ نرم باید به خوبی از این مسائل آگاه شوید زیرا امروز و در صحنه‌های جدیدی که طراحی می‌شود، دیگر عکس امام پاره نخواهد شد و به ولایت فقیه اهانت نخواهند کرد زیرا همانطور که ما به دنبال برطرف کردن نقاط ضعف خود هستیم آنها نیز به دنبال از بین بردن نقاط ضعف خود هستند و از شیوه‌های دیگری وارد خواهند شد.

حجت‌الاسلام مصلحی با بیان اینکه در دولت دهم حلقه انحرافی شکل گرفت، گفت: بنده با عنوان جریان انحرافی مخالفم، زیرا جریان عقبه‌ای را در جامعه دارد اما این حلقه عقبه‌ای نداشت و چند نفر بودند که التقاطی را ایجاد کردند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به چارچوب‌های فعلی دشمن برای مقابله با نظام و تحریف گفتمان امام و انقلاب اسلامی، القای ضرورت کنار آمدن با سیاست استکبار در فضای بین‌المللی که یک عده در حال ترویج آن در جامعه هستند را از آن جمله برشمرد.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به فضاسازی رسانه‌های استکبار در زمینه مذاکرات و توافق، یادآور شد: وقتی به این فضاسازی‌های رسانه‌ای نگاه می‌کنیم می‌بینیم رسانه‌های استکباری در این شرایط به دنبال این هستند که از مسئله توافق در جهت نفوذ در جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.

حجت‌الاسلام مصلحی، ایجاد اشتباهات محاسباتی برای مسئولین و خواص را از دیگر چارچوب‌های دشمن برای مقابله با نظام و تحریف گفتمان امام و انقلاب دانست و تأکید کرد: دشمن برای مواجهه با مسئولان و افراد مختلف به دنبال محاسبه و شناخت کامل حرکت می‌کند و در این مسیر به دنبال ایجاد فرسایش در ظرفیت‌های نظام در داخل و خارج است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته همه احساس می‌کردیم مذاکرات تمام شده است، اما ناگهان فرانسه مذاکرات را به هم زد، گفت: این رفتار کشورهای غربی در راستای ایجاد فرسایش در نظام اسلامی بود تا مردم را خسته کنند، نشست و برخاست وزیر ایران و وزیر آمریکا را می خواهند برای ما عادی سازی کنند لذا فرسایش ظرفیت‌ها را در دستور کار خود قرار دادند.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به اینکه پیوند زدن مشکلات معیشتی به جهت‌گیری‌های سیاست خارجی نظام از دیگر اقدامات دشمن برای مقابله با نظام و تحریم خط امام و انقلاب اسلامی است، ادامه داد: پیوند زدن مشکلات معیشتی به جهت‌گیری‌های سیاست خارجی نظام به خوبی دیده شد، در حالی که طبق اطلاعات موجود تنها 15 تا 20 درصد مشکلات اقتصادی ما به تحریم مربوط است و تحریم امروز ما با دفاع مقدس قابل مقایسه نیست چنانچه در دوران دفاع مقدس حتی کشتی‌های آذوقه ایران را نیز می‌دزدیدند اما در دوران تحریم این‌گونه نشد.

حجت‌الاسلام مصلحی با اشاره به مطلبی که از سوی یکی از اندیشکده‌های آمریکایی منتشر شده است، گفت: از نظر این اندیشکده، باید با سرمایه‌گذاری روی توافق هسته‌ای به دنبال ایجاد اصلاحات سیاسی و حمایت آمریکا از فعالان ایجاد اصلاحات در ایران بود. یعنی اینکه آمریکا باید استراتژی خود را در این حوزه در زمینه توافق اعلام کند اما همانطور که رهبری دو روز گذشته اعلام کردند ما راه نفوذ آمریکا بر ایران را قاطعانه بسته‌ایم و با توان بالای خود اجازه نفوذ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به آمریکا را نمی‌دهیم، پاسخی برهمین ادعاست.

وی اضافه کرد: وظیفه افسران جنگ نرم امروز این است که راه‌های نفوذ دشمن در کشور را شناسایی و در کنار آن راه های مقابله با نفوذ استکبار را نیز بشناسند.


منبع: تسنیم

نظر

 

یکی از نزدیکان بیت امام راحل عکسی از برادر بزرگتر امام در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد.
گروه فضای مجازی مشرق- مرتضی اشراقی همچنین درخصوص تفاوت فامیلی امام و برادرش توضیحاتی را داده بود که در ادامه به آن پرداخته ایم.

عکس کمتر دیده‌شده از برادر بزرگ امام خمینى(ره)

اشراقی در اینستا پست خود نوشت:

سید نورالدین - که در خانه به نورالله مشهور بود- در سحرگاه اول اسفند 1276 خورشیدی در همان خانه ای که 5 سال بعد امام خمینی به دنیا آمد چشم به جهان گشود. هر چند ابتدا به تحصیل حوزوی پرداخت ولی بعد علاقه ای نشان نداد و به کشاورزی مشغول شد. در عین حال به کسب معلومات قضایی نیز می پرداخت.

پس از کودتای سوم اسفند 1299 و تاسیس تشکیلات جدید اداری به خصوص ادارات قضایی به خاطر معلومات و سر شناسی ،آقا نورالدین به ریاست دادگستری خمین برگزیده شد. البته در رسیدگی به امور قضایی خمین تنها نبود بلکه پسر عمه اش - میرزا علی محمد امام جمعه - نیز به عنوان فقیه دادگستری مددیار او بود.

بعدها به دلیل ارتباط نزدیک با بختیاری ها مغضوب رضا خان سردار سپه شد و مورد پیگرد قرار گرفت به گونه ای که در سال 1303 از سوی نظمیه بازداشت شد. در پی آن سید نورالدین ناچار از ترک اداره دادگستری شد و به عنوان وکیل دادگستری مشغول کار شد و تا آخر نیز در این شغل باقی ماند.

آقا نورالله به رسم آن زمان از هنگام شروع به تحصیل از 5 سالگی و پس از شهادت پدر گرامیشان ، عبا و عمامه استفاده می کرد و در دوره کار دادگستری خمین و وکالت نیز با همین لباس فعالیت داشت اما در سال 1313 از زمانی که قانون پوشیدن لباس های متحد الشکل برای مردان تصویب و اجباری شد و برای لباس روحانیت هم مجوز و حکم اجتهاد می خواستند چون مجوز معمم بودن نداشت ناگزیر از کنار گذاشتن عبا و عمامه شد و تا آخر عمر نیز لباس رسمی - کت وشلوار - بر تن داشت.

ایشان در نهایت در 79 سالگی در تیرماه 1355 درگذشت و در قم (آرامستان باغ بهشت - رو به روی گلزار شهدای قم) به خاک سپرده شد.

علت تفاوت نام خانوادگی برادران (مصطفوی، پسندیده و هندی) این بود که به موجب قانون اولیه ثبت احوال در هر شهر نباید نام خانوادگی اشخاص تکراری می شد. لذا آقا روح الله نام خانوادگی مصطفوی (برگرفته از نام پدر) و سید مرتضی و سید نورالدین به رغم منع قانونی هر دو نامهاى خانوادگی پسندیده و هندى را برمی گزینند.

ساواک بعدها درصدد برآمد از نام خانوادگی «هندی» علیه امام سوء استفاده کند اما به نتیجه مورد نظر دست نیافتند.

گفتنی است؛ مرتضی اشراقی متولد 1356، فرزند آخر شهاب‌الدین اشراقی و صدیقه مصطفوی و نوه دختری سید روح الله خمینی است. وی در دبستان و راهنمایی را در مدرسه نیکان تهران و دبیرستان علوم و معارف اسلامی شهید مطهری تحصیل کرد گذراند و سال 74 وارد قم شد و دوره مقدمات حوزوی را در مدرسه علمیه عترت آل محمد، و دوره سطح را نزد استادی، بیگدلی و حسینی بوشهری گذراند.

نظر
یادداشت/حمیدرضا مقدم‌فر
"بدون تردید در بین یاران صمیمی و همراه انقلاب اسلامی کمتر کسی را می‌توان چون برادر گرامی جناب شریعتمداری معرفی کرد که با روحیه ولایتمداری و جهادگونه، "لاتخافون لومه لائم” در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی تلاش کرده باشد."
به گزارش مشرق، حمیدرضا مقدم‌فر طی یادداشتی نوشت: در تکمیل و توضیح بیشتر نامه اخیر اینجانب به مدیرمسئول محترم روزنامه کیهان و به منظور جلوگیری از برخی برداشت‌های غلط و غرض‌آلود، مواردی را متذکر می‌شوم:

بدون تردید در بین یاران صمیمی و همراه انقلاب اسلامی کمتر کسی را می‌توان چون برادر گرامی جناب حاج حسین شریعتمداری معرفی کرد که با روحیه ولایتمداری و جهادگونه، "لاتخافون لومه لائم” در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی تلاش کرده باشد.

اینجانب سابقه آشنایی دیرینه با این مجاهد و شخصیت فرهیخته و انقلابی زجرکشیده را داشته‌ام و همواره به ایشان به عنوان یک استاد و الگو در دفاع و پاسداری از انقلاب اسلامی نگریسته‌ام. با این حال به دلیل یک دغدغه مشترک و با انگیزه‌ای مخلصانه در توصیه‌ای دوستانه به این برادر عزیز نگرانی خود را از انتساب مطلبی در سرمقاله شنبه ایشان به مقام معظم رهبری اعلام کردم و در این بین نه تنها هیچ انگیزه و اندیشه‌ای برای خدشه به شخصیت این مجاهد و سردار عرصه فرهنگی وجود نداشت، بلکه شخصاً معتقدم هرگونه جسارت به شخصیت این یار دیرینه رهبر معظم انقلاب اسلامی اقدامی نابخشودنی است.

دوستان مشترک می‌دانند که این توصیه یک توصیه در درون خانواده انقلاب بود و اگر مطلب فوق‌الذکر کیهان به شکل علنی انتشار نیافته بود و بیم برخی تبعات آتی این انتساب در افکار عمومی و بروز انشقاق در بدنه نیروهای انقلاب وجود نداشت، حق این بود که آن یادداشت نیز علنی منتشر نشود.

بدخواهان و کسانی که کینه انقلاب اسلامی را در دل دارند بدانند که خواب آنان در ایجاد اختلاف در اردوگاه یاران انقلاب اسلامی هرگز تعبیر نخواهد شد و همه یاران انقلاب با یک اشاره رهبر عزیزمان همچون «بنیان مرصوص» در مقابل آنان صف خواهند کشید.

اما از آنجا که برخی از دوستان از علت انتشار نامه به برادر عزیزم آقای شریعتمداری سئوال کرده‌اند لازم است به مواردی اشاره کنم:

1-   «برجام» و قطعنامه 2231 دارای اشکالات اساسی و نگران‌کننده‌ای است که به حق طیف وفادار به انقلاب اسلامی را با دل‌نگرانی مواجه ساخته است و از سر دلسوزی آنان را وادار به طرح انتقادهای جدی از مفاد توافق صورت گرفته نموده است که در این بین اقدام شجاعانه توأم با نگاه کارشناسی برادر عزیز آقای شریعتمداری در روزنامه وزین کیهان که مرجعی برای جبهه فکری انقلاب اسلامی بوده است، بسیار به جا و در خور تحسین است.

2-   پس از انجام توافق در فاصله اندکی از اعلام آن، رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر بررسی و اعلام‌نظر درباره آن را به عهده مراجع قانونی و رسمی کشور گذاشتند و همچنان بر این نظر خود باقی هستند.  باور حقیر این  است که در این مرحله از فرآیند مذاکرات که مرحله تصمیم‌گیری نهایی است و مراجع معینی در حال بررسی موضوع هستند، علی‌الاصول هر تصمیمی از سوی آنان نهایی شود و مسئولان ارشد نظام آن را تایید کنند تصمیم نظام تلقی شده و تمامی نیروهای انقلاب و دلسوزان نظام قطعاً به آن تمکین خواهند کرد. چه رد برجام باشد و  چه پذیرش آن.

3-   برخی تصور می‌کنند تاکید بر لزوم عدم توقف در جزییات برجام به معنای حمایت اینجانب از مفاد برجام و مهر تایید زدن بر آن به عنوان یک «توافق خوب» است، حال آنکه دوستانی که از نزدیک با نظرات بنده آشنایی دارند، مطلعند همانگونه که اشاره شد برجام و قطعنامه دارای موارد و مفاد نگران‌کننده‌ای نیز هست، با این حال آنچه در این مرحله اهمیت بیشتری دارد خطر توطئه‌های آمریکا برای نفوذ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و ... در ایران و تسلط بر منطقه است که بسیار فراتر از برخی اشکالات برجام است. و توقف و مناقشه بر سر جزئیات برجام که موجب عدم توجه به این مخاطرات و خدشه به اتحاد، همدلی و همزبانی همه‌جانبه علیه نیروهای متدین و انقلابی علیه این توطئه‌ها می‌شود، با مصلحت‌های بالاتر سازگار نیست.

4-   حتی اگر برجام دارای شرایط و لوازم یک «توافق خوب» بود، باز هم خطر نفوذ آمریکا در ایران از طریق معنابخشی غلطی که رسانه‌های غربی و جریان وابسته غربگرای داخلی با استکبارزدایی از چهره کریه آمریکا(مصداق اتمّ استکبار) در پی آن هستند، وجود داشت. چرا که جریانی در داخل کشور به دنبال آن است که از کلیت توافق با 5+1 بهره گیرد و جای پای آمریکا و نفوذ او را به کشور باز کند.

5-   جوانان دغدغه‌مند، دلسوز و انقلابی کشور قطعاً شاهد و ناظر این عرصه هستند و می‌بینند که برخی با بزک کردن چهره خبیث آمریکا و با طرح ادعاهای مضحکی نظیر "غرب فقط از ایران شفافیت می‌خواهد" از مدت‌ها پیش پروژه‌های پساتوافق خود را کلید زده و جاهلانه به یاری دشمنان ملت ایران شتافته‌اند؛ لذا امروز روز شکاف و نقار نیست و باید همه وفاداران انقلاب هوشیار و متحدتر از پیش بر روی این موضوع متمرکز شوند و دشمنان انقلاب اسلامی را به تاسی از رهبر معظم انقلاب مایوس و در تحقق اهدافشان ناکام کنند.


منبع: تسنیم

نظر
تحلیلی بر روزنامه‌های اصلاح‌طلب؛
سایه محمود احمدی‌نژاد و یارانش همچنان بر صفحات سیاسی روزنامه‌های اصلاح‌طلب سنگینی می‌کند و کوچک‌ترین خبر و پیش‌بینی کنش سیاسی وی در صدر اخبار و تحلیل‌های این طیف سیاسی قرار دارد.
گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

 
******
 

روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات روز چهارشنبه را با تمرکز خبری - تحلیلی بر کودتای 28 مرداد ضد دولت مصدق و تاکید بر سخنان محمدباقر نوبخت مبنی بر عدم ارائه لایحه برجام به بهارستان آغاز کردند.

از سوی دیگر، سایه محمود احمدی‌نژاد و یارانش همچنان بر صفحات سیاسی روزنامه‌های اصلاح‌طلب سنگینی می‌کند و کوچک‌ترین خبر و پیش‌بینی کنش سیاسی وی در صدر اخبار و تحلیل‌های این طیف سیاسی قرار دارد.

روزنامه مردم‌سالاری 

انتقام از زنجیره‌ای‌ها از کیهان به بهانه یک سؤ برداشت/ارگان رسمی حزب مردم‌سالاری چهارشنبه را با تیترهای «به زودی موشک‌های اس-300 بروز شده تحویل ایران می‌شود» و «داعش فتنه سیاسی برای تحقق منافع رژیم صهیونیستی است» روانه پیشخوان مطبوعات کشور شده است.

·  ارائه «لایحه» برجام به مجلس مغایر قانون اساسی است 

دولتمردان تمام تلاش خود برای کاهش نقش بهارستان در بررسی فرجام برجام به کار گرفته‌اند به همین خاطر مجلس را دارای صلاحیت لازم نمی‌دانند و ارائه لایحه به مجلس را مغایر با قانون تلقی می‌کنند.

گروه سیاسی روزنامه مردم‌سالاری در انعکاس سخنان سخنگوی دولت نوشت: «سخنگوی دولت در پاسخ به این سؤال که «نوبخت با اشاره به اینکه از 12 سال پیش پرونده هسته‌ای ایران به شورای عالی امنیت ملی ارجاع شده است، اضافه کرد: بنابراین آنچه پیرامون مباحث هسته‌ای صورت می‌گرفت، نیاز به اجازه از مرجع دیگری جز این شورا نبود، چنان که دو بیانیه هسته‌ای سعدآباد و پاریس نیز به مجلس ارائه نشده بود.

این عضو دولت در ادامه به تبصره قانون الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای اشاره کرد که در آن تأکید شده، براساس اصول 77 و 125 قانون اساسی، نتیجه مذاکرات باید به مجلس شورای اسلامی ارائه شود. سخنگوی دولت در تشریح این تبصره، خاطرنشان کرد: اصل 125 قانون اساسی امضای قطعنامه‌ها، مقاوله‌نامه‌ها و موافقتنامه‌ها و قراردادهای بین‌المللی را مورد توجه قرار داده و در آن تصریح شده هرگونه امضایی منوط به تأیید مجلس است، بنابراین، اگر قرار است رئیس جمهوری محترم یا نماینده قانونی او چیزی را امضا کنند حتماً باید قبل از امضا به مجلس محترم برده شود، اما در برجام، هیچ توافقنامه‌ای را امضا نمی‌کنیم.

وی تأکید کرد که تنها یک بخش از توافق هسته‌ای، نیاز به امضا دارد که آن، پروتکل الحاقی است که دولت در زمان مقتضی، لایحه مربوطه را به مجلس تقدیم می‌کند اما در برجام، امضایی صورت نمی‌گیرد، چرا که یک تفاهم کلی است .»

ما در این ارتباط هیچ نوع توافق نامه ای را هم با آن‌ها امضاء نمی‌کنیم، بلکه یک قطعنامه از سوی شورای امنیت صادر شد و همه تحریم های ایران را یک جا رفع کرد.

روزنامه ابتکار

انتقام از زنجیره‌ای‌ها از کیهان به بهانه یک سؤ برداشت/روزنامه ابتکار چهارشنبه را به تیترهای «بحران حاکمیت در ترکیه» و «مدعیان خودنظام پندار!» اختصاص داد.

· انتقام از کیهان به بهانه یک نامه

نامه انتقادی حمیدرضا مقدم فر به حسین شریعتمداری بهانه تازه‌ای برای انتقام روزنامه‌های اصلاح‌طلب از روزنامه کیهان شد؛ گروه سیاسی روزنامه ابتکار مدعی است؛ «خودنظام پندارها» با تندرویی سخنان رهبر معظم انقلاب را تحریف می‌کنند و به عنوان پیشنهاد با توجه به جایگاه رهبری مطرح می‌کنند باید سازوکار جدی برای جلوگیری از انتساب افکار و آرا و عقایدی به رهبری – اگر نادرست است –فراهم شود.

گروه سیاسی روزنامه ابتکار برای نمونه از چنین رفتارهای نوشت: «ماجرای نقل‌قول‌های منتسب به رهبر انقلاب و یا برداشت‌های سلیقه‌ای از سخنان ایشان، موضوع این روزها نیست. با این حال در جریان مذاکرات هسته‌ای و بعد از اعلام توافق روند آن شدت یافته است.

همین چند ماه پیش بود که مهدی کوچک‌زاده به نقل از رهبری از انتقاد به مذاکرات هسته‌ای سخن گفت و محمدجواد ظریف را در صحن علنی «خائن» خطاب کرد و پاسخ وزیر امورخارجه نیز چنین بود: «شما بی‌جا می‌کنید از زبان ایشان حرف بزنید».

پیش از آن نیز جواد کریمی‌قدوسی، نماینده مجلس و عضو جبهه پایداری در یک جلسه گفته بود که رهبری در دیدار با سران سه قوه، توافق‌نامه ژنو را دارای ابهامات زیادی دانسته‌اند و گفته‌اند که به عنوان یک فقیه سه بار این توافق‌نامه را خوانده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که از آن تثبیت حق غنی‌سازی برداشت نمی‌شود.

به گفته این نماینده مجلس، آیت‌الله خامنه‌ای اعضای تیم مذاکره‌کننده را به پافشاری نکردن بر حقوق هسته‌ای متهم کرده است. این اظهارات نیز با واکنش جدی سرتیم مذاکره‌کننده هسته‌ای مواجه شده بود. با این حال چنین اظهاراتی باز هم ادامه داشت.

محمود نبویان دیگر نماینده عضو جبهه پایداری در مجلس، به همان جلسه اشاره کرده بود و درباره ایرادهای اساسی رهبر معظم انقلاب به متن توافق ژنو سخن گفته و به نقل از ایشان آن توافق را مغایر استقلال ایران دانسته بود.

اعلام دستور تشکیل کمیته نظارت بر مذاکرات هسته‌ای از سوی مقام معظم رهبری به نقل از چهره‌هایی مثل محمداسماعیل کوثری و احمد بخشایش و اعلام خبر تذکر ایشان به رئیس‌جمهوری و دستور تقویت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در هفته‌نامه 9 دی – متعلق به حمید رسایی – از دیگر مواردی بود که البته از سوی مسئولان دولتی تکذیب شد.»

روزنامه اعتماد

انتقام از زنجیره‌ای‌ها از کیهان به بهانه یک سؤ برداشت/روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نیم‌تای بالای صفحه اول خود را به تیترهای «پول‌های نفتی باز می‌گردد» و «تنهایی نخست‌وزیر» اختصاص داده است.

· سردرگمی بهارستان برای کمیسیون ویژه برجام

امروز، بعد از یک ماه و پس از دو بار تأخیر چینش کمیسیون ویژه برجام مشخص خواهد شد. پیش از این رسانه‌های اصلاح‌طلب از ائتلاف هسته‌ای میان حامیان لاریجانی و اصلاح‌طلبان بهارستان برای جلوگیری از حضور منتقدان توافق در این کمیسیون ویژه خبر داده بودند.

گروه سیاسی روزنامه اعتماد در همین راستا نوشت: «چهره‌های شاخص دو فراکسیون از یک توافق اولیه سخن گفتند اما یک توافق ابتدایی در ساعات محدود باقی مانده تا برگزاری انتخابات کمیسیون برجام قطعاً نمی‌تواند برای رفع اختلافاتی که یک ماه تمام بلاتکلیف مانده بود، کافی باشد.

دیروز در حالی که سید شریف حسینی، عضو هیات رییسه مجلس و از نزدیکان علی لاریجانی به خبرگزاری خانه ملت گفت که «تفاهم اولیه برای تعیین کمیسیونی مشترک بین طیف‌های اصولگرایان در مجلس صورت گرفته است»، علیرضا زاکانی، سخنگوی فراکسیون اصولگرایان که طیف منتقد دولت را تشکیل می‌دهند در گفت‌وگویی با خبرگزاری ایرنا خبر داد که «دو فراکسیون اصولگرایان و رهروان ولایت مجلس به صورت مشترک پنج نماینده را برای حضور در کمیسیون ویژه برجام انتخاب کردند.» پنج نماینده‌ای که البته اعضای دو فراکسیون هیچ اشاره‌ای به نام آن‌ها نکردند. دلیل آن هم شاید باقی ماندن برخی اختلافات میان دو مجموعه باشد.

چنانکه علیرضا زاکانی درباره لیست نهایی نامزدها تاکید کرده که «ان‌شاءالله فردا لیست 15 نفره در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی نهایی می‌شود.» فراکسیون‌های مجلس در حالی به استقبال برگزاری این انتخابات می‌روند که طی یک ماه گذشته در دو محور اساسی با یکدیگر اختلاف داشته‌اند؛ اول اختلاف بر سر شیوه معرفی نامزدها به صحن علنی و دوم اختلاف بر سر خود نامزدها. تا دیروز دو شیوه کلی برای معرفی نامزدها به صحن علنی نهایی شده بود؛ نخستین پیشنهاد مبنی بر این بود که فراکسیون رهروان هشت نفر، فراکسیون اصولگرایان پنج نفر و اصلاح‌طلبان و معتدلین مجلس هم دو نفر را از بین خود گزینش و به صحن علنی معرفی کنند.»

روزنامه شرق

روزنامه اصلاح‌طلب شرق صفحه اول خود را به تیترهای «محاکمه معاونان مرتضوی» و «روحانی سرمایه اصولگرایان است» اختصاص داد.

· جریان احمدی‌نژاد جریان تمام‌شده‌ای است

حسین مرعشی از اعضای شورای مرکزی کارگزاران در گفت‌وگوی با روزنامه شرق به اعلام نظر پیرامون مذاکرات هسته‌ای و انتخابات اسفند ماه پرداخت.

عضو برجسته کمیته سیاسی حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به این سؤال که 12سال پیش هم «تعلیق» موقت غنی‌سازی با مصوبه شورای امنیت ملی انجام شد، اما چند سال بعد مدام به آن حمله و گفته شد منافع ملی را به خطر انداخته است.

امکان دارد اگر برجام به مجلس نرود دوباره با آن اماواگرها مواجه شویم؛ اظهار داشت: «آقای روحانی به‌خوبی از عهده این کار سخت برآمده، باید اجازه بدهیم تا انتها خودش آن را مدیریت کند. ما مسئول اداره کشور نیستیم که بتوانیم برای ایشان تعیین تکلیف کنیم.

تیم هسته‌ای ما، در مقابل شش تیم- آن‌هم با اختیارات شخصی - قرار گرفته بود؛ پس هیأت مذاکره‌کننده ما مثل هیأت طرف مقابل نبود که بتواند هر معاوضه و مبادله‌ای را انجام بدهد.

وقتی چنین کار سختی تجربه شده و به انجام رسیده است، اگر بخواهیم یک تدبیر سیاسی داخلی را چاشنی آن کنیم و مجلس هم آن را بیازماید، به عنوان نیروهای سیاسی، می‌پسندیم که مردم ایران، مجلس را هم با این توافق هسته‌ای محک بزنند، ولی رئیس‌جمهوری قاعدتاً از موضع مقام مسئول در کشور به مسئله نگاه می‌کند و به دنبال استفاده سیاسی نیست. او می‌خواهد این کار به انجام برسد و مردم به آرامش و آسایش برسند.»

حسین مرعشی پیرامون فعالیت‌های جریان احمدی نژادیسم گفت: «من نمی‌گویم که یک جریان را باید الزاماً حذف کرد اتفاقاً معتقدیم اقلیتی، ولو پنج درصدی باشد، باید در حکومت حضور داشته باشد. اگر در یک رقابت سالم و انتخاباتی آزاد تفکر پوپولیستی هم پنج درصد آرا را در مجلس داشته باشند، اشکالی ندارد......الان چون یکی‌یکی دارند با اتهامات مالی و فسادهای گسترده دستگیر می‌شوند احمدی‌نژاد یک فرار رو به جلو را انجام داده و می‌خواهد این برخوردها در جامعه، سیاسی تعبیر شود و مواضعی می‌گیرد که این‌طور جلوه بدهد که من دارم کار سیاسی می‌کنم و به این دلیل با من برخورد می‌شود. وَاِلا او یک جریان تمام‌شده هم به لحاظ اجتماعی و هم به لحاظ سیاسی است.»

عضو برجسته حزب کارگزاران سازندگی برخلاف حامیان دولت در حزب اعتدال و توسعه از ائتلاف سیاسی با اصولگرایان حمایت نکرد و با ذکر تجربه‌ای سیاسی پیرامون این موضوع بیان داشت: «یک زمانی آقای باهنر در کرمان به من گفت بیا با هم کاندیدا شویم چون هر دو به درد کرمان می‌خوریم، من گفتم نمی‌خواهم کاندیدا شوم و اگر هم بخواهم من و شما با هم باید رقابت کنیم، ما با هم رقیب هستیم چه چیزی را می‌خواهیم با هم قاطی کنیم؟ شما یک اصولی دارید، ما هم برای خود یک آرمان‌های دیگر داریم، رقیب که با هم ائتلاف نمی‌کند. اگر یک زمانی خطری، مثلاً احمدی‌نژاد، متوجه آینده کشور باشد حتماً جناح‌های عاقل کشور باید با هم علیه او متحد شوند ولی الان چنین خطری وجود ندارد.

روزنامه آرمان‌ امروز

انتقام از زنجیره‌ای‌ها از کیهان به بهانه یک سؤ برداشت/روزنامه آرمان‌امروز صفحه اول خود را به تیترهای «استفاده تندروها از تریبون مجلس» و «احمدی‌نژاد به دادگاه می‌رود» اختصاص داد.

· احمدی‌نژاد به دادگاه می‌رود

این روزها واژه احمدی نژاد و یارانش با «شکایت» و «دادگاه» عجین شده است و این بار رسانه‌ها از حضور احمدی‌نژاد در دادگاه برای توضیح درباره اعترافات بقایی خبر می‌دهند.

در همین راستا گروه سیاسی روزنامه آرمان‌امروز نوشت: «داستان مفصلی است؛ روایت مردان دولت‌های دهم و نهم که تصور این را نداشتند روزی آنچه کردند به بوته نقد و محک گذاشته خواهد شد؛ حامیان آن‌ها سر در گریبان می‌برند و دلسوزانی که در آن زمان نسبت به کجروی‌ها و تخلفات هشدار داده بودند، هنوز غم در چهره داشتند که چرا باید کمتر گوش شنوایی در دولت وجود داشته باشد و شاهد تخلفات اینچنینی باشیم.

یک راه برای فرار از سردرگمی آشکارشدن جوانب تخلفات، متهم کردن دولت کنونی بود تا اذهان به این سمت برود که شاکیان دولتمردان قبل خود در مقام متهم حضور دارند. اما افکار عمومی به طور قطع این موضوع را نخواهد پذیرفت و روز گذشته هم سخنگوی دولت تاکید کرد اگر تخلفی از سوی آن‌ها صورت گرفته است باید به قوه قضائیه ارجاع شود اما دیروز خبر رسید که توپ دوباره به زمین دولتمردان سابق رسیده است.»

روزنامه ایران

انتقام از زنجیره‌ای‌ها از کیهان به بهانه یک سؤ برداشت/روزنامه دولتی ایران، صفحه اول خود را به تیترهای «سرنوشت بابک زنجانی در گرو افشای اطلاعات» و «ارائه لایحه برجام به مجلس مغایر قانون اساسی است» اختصاص داد.

· بهارستان به کام پاستور

سه شنبه این هفته برای پاستورنشینان خوش یوم بود؛ برخلاف روز سخت وزیر اقتصاد که تا لبه استیضاح پیش رفت، بیژن زنگنه وزیر نفت و حمید چیت چیان وزیر نیرو به راحتی بهارستان‌نشینان را قانع کردند.

گروه سیاسی روزنامه ایران در انعکاس پاسخ وزیر به قاضی‌پور نوشت: «وزیر نفت هم در توضیحات خود ضمن سپاسگزاری از اینکه نمایندگان در حوزه نفت و انرژی دغدغه دارند، افزود: در خصوص بالا بودن مهلت فروش نفت خام که در حال حاضر این مدت بین 90 الی 270 روز است باید گفت که زمانی این کار از طریق بازگشایی آل سی انجام می‌شد و نهایتاً ظرف 30 روز پول به حساب واریز می‌شد. به دلیل اعمال تحریم‌ها موضوع استفاده از روش بازگشایی آل سی به هم خورد و ما مجبور شدیم به روش‌های دیگری عمل کنیم که این باعث شد مدت فروش نفت تا 90 روز بالا برود.

وی با بیان اینکه مدت فروش نفت بالاتر از 90 روز نیست گفت: در حال حاضر بعد از گذشت 90 روز پول فروش نفت به حساب بانک مرکزی واریز می‌شود یا در برخی مواقع به دلیل نبود امکان نقل و انتقال پول، این درآمدها در اختیار شرکت خریدار باقی می‌ماند البته توافق ژنو باعث شد بخشی از پول‌ها در اختیار بانک مرکزی قرار بگیرد. به گفته زنگنه اگر ان‌شاءالله شر تحریم‌ها به واضعان خود برگردد فروش نفت به روال عادی باز خواهد گشت و این کار از طریق گشایش آل سی انجام خواهد شد.


وزیر نفت ادامه داد: بجز مورد استثنایی بابک زنجانی خریداران بدقول در صنعت نفت وجود نداشته و به هر میزان که نفت فروش رفته اطمینان داریم که پولش دریافت می‌شود و تمامی دریافتی‌ها به حساب شرکت نفت و بانک مرکزی واریز و معادل ریالی آن به خزانه ارائه شده است. وی گفت: البته در خصوص دریافت پول نفت از شرکت‌های هندی آن بخشی که مقرر شده بود به یورو دریافت کنیم عملی نشده و ان‌شاءالله بعد از رفع تحریم‌ها این پول‌ها نیز واریز خواهد شد.»




مطالب مرتبط

نظر
حدادعادل از کدام نامه سخن گفت
در نامه سرکردگان فتنه 88 به وزیر خارجه آمریکا با طرح درخواست تحریم ملت ایران، آمده است: «باور داشته باشیم جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه از دستیابی به بمب اتمی منصرف نشده، شبکه ترور خود را غیر فعال نساخته و از این ابزارها برای حفظ قدرت و افزایش سرمایه و توان مالی و اقتصادی، بهره می‌جوید.»

گروه سیاسی مشرق - غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در نطق امروز خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به نامه‌ای اشاره کرد که به تازگی، مایکل لدین مشاور سابق شورای امنیت ملی آمریکا و دستیار رامسفلد وزیر دفاع اسبق آمریکا طی یادداشتی در نشریه فوربس پرده از بستر ارسال آن پرده برداشته بود و افشاگری بزرگی را علیه اصلاح‌طلبان رقم زد.

مایکل لدین عضو ارشد نومحافظه کاران امریکایی و مسئول پرونده سیاست داخلی ایران در بنیاد دفاع از دموکراسی ها (FDD) در واشینگتن، روز 20 مرداد در وب سایت فوربس نامه ای منتشر کرد که ادعا شده نامه جریان فتنه در ایران به هیلاری کلینتون وزیر خارجه وقت امریکاست.

لدین می گوید این نامه به واسطه یکی از دوستان سناتور "چاک شومر" که در وال‌ استریت کار می کرده و با طرف های ایرانی مرتبط بوده، به واشینگتن فرستاده شده است.

اصل این نامه را که در واقع پاسخی به نامه مقامات آمریکایی به سران آشوب‌های 88 بوده است، در اینجا ببینید.

بنابر ادعای لدین این نامه در پاسخ به دو سؤال طرف امریکایی نوشته شده که از جریان فتنه خواسته بودند روشن کند دقیقا برای دفاع از فتنه 88 چه باید بکنند و چه نباید بکنند.


اما حدادعادل در نطق مهم امروز خود با اشاره به محتوای این نامه که متن آن در ادامه از نظر شما مخاطبان مشرق می‌گذرد، گفت: آنچه قابل توجه و عبرت آموز است نامه‌ای هشت صفحه‌ای است که در نهم آذرماه سال 88 از سوی بعضی افراد فعال در فتن? سبز از ایران به آمریکا فرستاده شده و این روزها متن آن در آمریکا منتشر شده است، این نامه در پاسخ این سؤال وزارت امور خارج? آمریکا از رهبران جنبش سبز است که «ما باید چه کاری انجام دهیم و چه کاری نباید انجام دهیم.»

وی ادامه داد: پاسخی که به این نامه داده شده، به اندازه‌ای شرم‌آور است که تا ابد برای نویسندگان آن، که البته نام خود را اعلام نکرده‌اند، سیاهرویی به بار می‌آورد. آنها به آمریکایی‌ها می‌گویند اگر می‌خواهید جنبش سبز به پیروزی برسد ایران را تحریم اقتصادی کنید چون می‌خواهد بمب اتمی بسازد، به ایران فشار وارد کنید تا مردم از ما حمایت کنند و در برابر جمهوری اسلامی بایستند.

حدادعادل تصریح کرد: آنها آمریکائی‌ها را تشویق و دعوت می‌کنند که برای دست یافتن به منافع غرب در ایران و تأمین صلح جهانی با ایران در مذاکرات هسته‌ای توافق نکند و به جای آن فشار و تحریم اعمال کند. آنها صریحاً به آمریکایی‌ها می‌گویند جنبش سبز طرفدار جدایی دین از سیاست در ایران است.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آنان حمایت ملت ایران از مظلومان فلسطین و مقاومت لبنان و سایر ملت‌های مظلوم و تحت ستم منطقه را حمایت از تروریسم می‌نامند و با التماس به آمریکا خواهش می‌کنند که به براندازی جمهوری اسلامی ایران به دست جنبش سبز کمک کند، این نامه در همان روزهایی نوشته شده که عده‌ای در روز قدس در تهران شعار«نه غزه، نه لبنان» سر می‌دادند و در تابلوها روی کلم? جمهوری اسلامی علامت ضربدر می‌کشیدند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با طرح این پرسش که آیا هیچ ایرانی با شرف و وطن‌خواهی هست که با خواندن این نامه، به این همه خیانت و وطن فروشی و پستی و بیگانه‌پرستی لعنت و نفرین نکند و از فتنه 88 بیزاری نجوید، تصریح کرد: این همان کاری است که ملت ایران در نهم دی‌ماه 88 با نمایش با شکوه خود در سراسر ایران به آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها و مزدوران داخلی آنها پاسخی شایسته دادند.

وی ادامه داد: اکنون سخن ما این است که هم? کسانی که به اسلام معتقدند و به ایران و آزادی و استقلال وطن خود عشق می‌ورزند، امام خمینی(ره) را رهبر نجات دهنده این ملت از سلط? آمریکا و انگلیس و دیگر سلطه‌گران و غارتگران می‌دانند باید تکلیف خود را با آنچه در این نامه آمده روشن کنند. آنهایی که در ایران دم از پیروی از امام راحل می‌زنند نباید در برابر متن این نامه که یکسره برخلاف آرمان‌ها و اندیشه‌های امام است سکوت کنند.

حدادعادل تصریح کرد: همه باید از آنچه نویسندگان این نامه تحت عنوان جنبش سبز از آمریکا خواسته‌اند تبری بجویند و اظهار برائت کنند. کسی نباید با سکوت خود بر این وطن فروشی‌ها صحه بگذارد. ملت ایران هم باید مراقب باشند تا کسانی که دیروز در فتن? 88 آتش بیار معرکه بوده‌اند دوباره تحت هیچ نام دیگر و زیر هیچ نقاب دیگر و در هیچ فرصت دیگری به منصب و مسئولیت نرسند.

متن کامل نامه سران فتنه به هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه وقت آمریکا که از سوی "ایران هسته‌ای" منتشر شده است، بدین شرح است (مشرق پیشاپیش از عبارات توهین‌آمیز و ضد امنیت ملی موجود در این نامه از مخاطبان عذر می‌خواهد):


نسخه نهایی یادداشت به تاریخ 30 نوامبر 2009

ما خواستار هوشیاری و توجه شما به پیش زمینه خلاصه تاریخی و ارزیابی شرایط کنونی هستیم تا به شما کمک کند چارچوب شرایط موجود را درک کنید، این مطالب توسط افرادی نوشته شده است که یا در اداره کشور نقش داشته‌اند و یا در مسایل اطلاعاتی هر روز این کشور فعال بوده‌اند.

ایران زمانی یک امپراطوری بزرگ با فرهنگ و مذهب خاص خود بود. پس از حمله اعراب این ملت تبدیل به یک خلافت اسلامی شد. پس از قرون متمادی حاکمیت ایران با یک رویداد بسیار قابل توجه به این کشور بازگشت: صفویان، گروهی با اصلیت آذری اهل محلی که اکنون استان آذربایجان ایران است به شیعه گرویدند و یک جنبش نظامی تشکیل دادند و ایران نوین را در قرن شانزدهم میلادی پایه گذاری کردند. صفویان سلسه‌ای مذهبی را پایه گذاری کردند و شیعه تبدیل به مذهب رسمی ایران شد که تنها کشور شیعی بر روی زمین است. تمایل شدید برای استقلال موجب شد این کشور حتی در دوره استعمار قدرت های خارجی مستقل باقی بماند.

سه قرن بعد دو موضوع جدید سیاسی در کنار استقلال ایران قرار گرفت: آزادی و مشروطیت. انقلاب مشروطیت 1906 ایران نخستین انقلاب مهم در آسیا بود. این انقلاب تحت تاثیر روشنفکری اروپا، ظهور دموکراسی های پارلمانی در غرب و مدرنیته فناوری و علوم بود. هدف از این انقلاب انتقال نظام از پادشاهی مطلقه به یک پادشاهی مشروطه بود.

این انقلاب توسط مزدوران روس سرکوب شد و آنها پارلمان را ویران کردند با این حال برای دومین بار در تاریخ ایران، مردم آذربایجان به رهبری ستارخان به مبارزه برای آزادی پیوستند. آنها پیروز شدند و پس از آن آزادی تبدیل به عبارت کلیدی تحولات سیاسی شد. مردم شاه را مجبور کردند به سفارت روسیه در تهران پناه ببرد. پادشاه بعدا به روسیه تبعید شد و در آنجا مرد.

در این جا یک پی نوشت آمریکایی وجود دارد: در مبارزه برای دموکراسی یک معلم سی و یک ساله آمریکایی در شهر تبریز به نام ام اچ بسکرویل به رغم دستورهای مخالف دولت کشورش به مبارزان آزادی پیوست. وی زندگی خود را برای آزادی در ایران از دست داد. وی همچنان از نظر مردم ایران به خاطر مبارزه برای آزادی یک قهرمان بزرگ به شمار می رود.
پس از جنگ دوم جهانی، تشکیل احزاب سیاسی و احترام به قوانین دموکراتیک منجر به نخستین آزمون آزادی و استقلال در ایران شد. متاسفانه، این دوره کوتاه دموکراتیک توسط کودتایی که برضد دولت مصدق صورت گرفت پایان یافت. از دیدگاه بسیاری نه فقط مارکسیستها بلکه لیبرال ها نیز شکست خوردند. آنها نتوانستند از دموکراسی و استقلال و حاکمیت ایران حفاظت کنند. این تحولات ظهور هم چپ تندرو و هم گروههای مذهبی بنیادگرا را توضیح می دهد.

متنی مهم توسط آیت الله خمینی در اواخر 1960 میلادی نوشته می‌شود. ولایت فقیه به عنوان تنها شکل مشروع دولت معرفی می‌شود. سید قطب (مصر 1906-1966) در جهان اهل سنت به طور فعال در حال اشاعه این نسخه از اسلام بنیادگرا بود. چرا اسلام سیاسی دوباره ظهور کرد؟ به دو علت:‌ ایدئولوژی های مارکسیسم و لیبرالیسم از غرب به عاریت گرفته شده بود و قادر نبود که کشورهای اسلامی را تبدیل به جوامع آزاد کند و جنبش‌های پان‌عرب و پان‌ایرانی نیز شکست خوردند. اسلامیست‌ها برای همه مسایل سیاسی و اجتماعی پاسخ داشتند.

همانطور که [امام]خمینی می‌گوید: اختلاف اساسی میان دولت اسلامی از یک سو و پادشاهی‌های مشروطه و جمهوری از طرف دیگر این است که در حالی که نمایندگان مردم یا پادشاه در این گونه رژیم‌ها براساس قانون اقدام می‌کند در اسلام قدرت قانون گذاری و اختیار وضع قانون به طور انحصاری متعلق به خداوند است.

این مسئله این گونه مطرح می‌شود که گویا حق حکومت آسمانی پادشاهان دوباره مستقر شده است. قانون اساسی ایران براساس ایده‌های آیت الله خمینی پایه گذاری شد: قانون توسط خداوند گذاشته شده است، پیامبران آن را توضیح داده‌اند. امامان شیعه آن را تفسیر کرده اند و تا بازگشت امام دوازدهم، قانون توسط فقیه تفسیر و اجرا می شود. در حالی که شعار آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی در انقلاب اسلامی استفاده شد تنها واژه اسلام باقی مانده است.

برای همه متعصبان شیعی از جمله [آیت‌الله] علی خامنه‌ای و احمدی‌نژاد، دو امام - علی(ع) و حسین(ع) - حتی از پیامبر(ص) نیز مهم‌تر هستند. علی(ع) خلیفه چهارم (که شیعیان ادعا می کنند و بر این باورند که نخستین خلیفه است) نماینده حاکمیت واقعی اسلام فاتح و امام حسین(ع) نماینده تمایل برای شهادت است. وی به طور آشکار مرگ را به هر گونه گفتگو یا صلح ترجیح داد. این ترکیب افتخار پیروزی، آرمان شهادت و دیدگاه آخرالزمانی امام دوازدهم موجی ایجاد شرایط جنبش و رژیم سیاسی شهادت طلبانه است.

رهبری امروز ایران از جمله رییس جمهور و اطرافیان وی به دیدگاه آخر زمانی ظهور «مسیح شیعی» اعتقاد دارند. آنها بر این باورند که دوره آخرالزمان به زودی آغاز می‌شود و همچنین بر این باورند که غرب و حکومت یهودی باید برای ایجاد امپراطوی شیعی موسوم به هلال شیعی نابود شود.
به منظور تحقق این هدف، درگیری‌های داخلی مسلمانان کم اهمیت جلوه داه می‌شود. تهران با همه ابزارها با قدرت هم از گروه‌های شیعی و هم گروه‌های سنی در سراسر جهان با سلاح، پول نقد آموزش و مهم تر از همه ابزارهای تبلیغاتی حمایت می‌کند. شباهت‌های ایدئولوژیک میان گروه‌های تندروی سنی و شیعی وجود دارد که شامل حذف نفوذ و ارزش‌های غرب و اسراییل، اجرای شریعت به عنوان منبع قانون، استفاده از زور و در صورت لزوم با استفاده از تروریسم، وادار کردن دشمن به تسلیم است.
همانطور که می‌دانید رژیم ایران مدت‌هاست از گروه‌های تروریست سنی نظیر القاعده و طالبان حمایت کرده است این درحالی است که این توافق‌های ایدئولوژیک نتوانسته است به طور کامل از درگیری‌های فرقه‌ای در عراق و کشورهای مختلف اسلامی جلوگیری کند.

رژیم ایران اسلامی کاملا ایدئولوژیک است. ایران یک ارتش کامل (سپاه پاسداران) دارد که مأموریت آن دفاع و گسترش انقلاب اسلامی است. حتی اکثریت روحانیان از جمله خود بلندپایه‌ترین آیت‌الله ایرانی از این رژیم آسیب دیده‌اند. ایران تنها کشوری روی زمین است که دادگاهی ویژه برای روحانیت دارد. بنابراین تعجب‌آور نیست که مردم ایران طی سال‌ها و ماه‌های اخیر خواستار آزادی، استقلال و یک جمهوری واقعی شده است که مذهب طی آن یک مسئله خصوصی است. این یک شکاف بزرگ در ایدئولوژی رژیم است. جنبش سبز در واقع تکمیل انقلاب 1906 است.

ایران مانند دوره صفویان با برهه ای تاریخی روبرو است. در سال 1906، مذهب برای ایجاد وحدت سیاسی استفاده شد. اکنون مذهب به اراده مردم امروز ایران باید از حکومت جدا شود تا وحدت ایران تضمین شود. این واقعا تقارنی جالب است که اکنون مردی از آذربایجان خواستار ایجاد تغییرات اساسی و آوردن دموکراسی به کشور است. میرحسین موسوی نخست وزیر سابق ایران یک فرد آذری است.
 

رژیم جمهوری اسلامی

(آیت الله) آقای علی خامنه‌ای، رهبر عالی‌رتبه ایران که هم اکنون 70 سال دارد در یک خانواده فقیر مذهبی متولد شده است. وی ... [حاوی اهانت] و نارسائی فیزیکی در یکی از دستان خود دارد. افکار ... [حاوی اهانت] وی ناشی می‌شود.
او همواره با چنین احساسی از سوی (آیت الله) خمینی تربیت شد و به تلافی این پندار، ... [حاوی اهانت]. یکی از دیگر دلایل ...[حاوی اهانت] این واقعیت است که (آیت الله) خامنه‌ای با وجود ...[حاوی اهانت] همواره فکر می‌کند ...[حاوی اهانت]؛ تفکری که همواره از سوی روحانیون عالی رتبه ایرانی مورد انتقاد قرار گرفته است.

یک واقعیت دیگر این است که (آیت الله) خامنه‌ای ...[حاوی اهانت] است. وی به کشورهای مختلف جهان و پایتخت های گوناگون سفر نکرده است. وی از لحاظ فرهنگی و جغرافیایی نیز آموزش‌های لازم را ندیده است.

انتصاب (آیت الله) خامنه‌ای (به عنوان رهبر) ...[حاوی اهانت]. وی تا پیش از انتخابش ...[حاوی اهانت] داشته و از ...[حاوی اهانت]. از نخستین روزهای انقلاب ایران، در سال‌های 1978 و 1979، رژیم ایران با بحران‌ها و منازعات متعددی مواجه بود. چالش‌هایی نظیر اشغال سفارت آمریکا، حمله صدام حسین به ایران، تهاجم عربستان سعودی به حجاج ایرانی و در پیش گرفتن سیاست ترور از سوی ایران در نقاط مختلف جهان. این بحران‌ها به نوعی زمینه لازم برای ادامه حیات رژیم ایران را فراهم کرد.

این رهبری و ساختار حاکم بر این رژیم ...[حاوی اهانت]. هرگونه انحراف از اصول انقلاب، غیرقانونی بوده و نوعی خودکشی محسوب می‌شود. رهبری این رژیم همانند ...[حاوی اهانت]. هر ناظر خارجی، تحلیلگر و سیاستمداری که فکر می‌کند و یا آرزو می‌کند که این رهبری ...[حاوی اهانت]، حتما باید نوع طرز فکر خود را کنار بگذارد.

از سوی دیگر در کنار فقدان ...[حاوی اهانت] و شرایط بسیار بد اقتصادی (نظیر بیکاری، تورم و فقر)، هیچ گاه فرصت کافی برای تغییرات کافی و یا مسالمت آمیز وجود ندارد.

تنها راه ادامه حیات این رژیم استفاده از ...[حاوی اهانت] است. همچنین این رژیم برای فراهم ساختن آینده‌ای بهتر برای خود به ...[حاوی اهانت] روی آورده است. با تغییرات آموزشی که از سال 2009 اعمال گردید، تمامی مدارس و دانشگاه‌ها اسلامی شد؛ تاریخ کشور از نو نوشته شد و معلمان و اساتید غیر روحانی کنار گذاشته شدند. نسل آینده انقلابی و تروریست مورد اشاره از صدها بمب اتمی خطرناکتر است.

بودجه واقعی تربیت چنین نسلی بسیار پرهزینه است و این هزینه‌های سرسام آور همواره از مردم عادی مخفی نگاه داشته می‌شود. بودجه سنگین تربیت چنین نسلی در حالی فراهم می‌شود که شصت درصد از مردم ایران در زیر خط فقر زندگی می‌کنند. به علاوه هزینه صدور تروریسم بین‌المللی از سوی ایران برای سال مالی جاری در حدود 12 تریلیارد دلار است. بودجه‌ای که همواره برای ایجاد اغتشاش در منطقه هزینه می‌شود و پنجاه درصد از بودجه سالانه ایران را می‌بلعد. برای مخفی نگاه‌داشتن هزینه شدن چنین بودجه سرسام آوری، شرکت‌های اقتصادی مافیایی خاصی در داخل و یا خارج از ایران مشغول به فعالیتند.
ساختارهای نظامی، سپاه پاسداران و عوامل اطلاعاتی و امنیتی از اینگونه موسسات و نهادهای مالی حمایت کرده و پیامدهای این پشتیبانی را می‌توان به شکل مستقیم در عراق، افغانستان و دیگر کشورهای خاورمیانه دید.

به عبارت دیگر رژیم ...[حاوی اهانت] ایران برای ادامه حیات خود از ...[حاوی اهانت] استفاده کرده و به ...[حاوی اهانت] می‌پردازد. البته مردم، دانش آموزان و دانشجویان شجاع ایرانی سال‌ها کوشیدند در برابر این اقدامات رژیم ایستادگی کنند ولی اسطوره و افسانه مقاومت این نسل در انتخابات ریاست جمهوری 12 ژوئن ( خرداد 1388 ) درهم شکسته شد. با این وجود، جامعه ایرانی همواره تمایل خود برای تغییر ساختار این رژیم را نشان داده و مردم علی رغم سیاست ...[حاوی اهانت] در همان خیابان‌هایی که انقلاب سال 1978 و 1979 در آنها به وقوع پیوست، مخالفت خود را ابراز داشته‌اند. این مخالفت نه فقط به دلیل اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری، بلکه به دلیل سیاست‌های اشتباه پس از این انتخابات، ابراز شد.

رژیم ایران برای بقاء متخصصان و کارشناسان خارجی خود همواره در حال ستیز است، کارشناسانی که در مواقع لزوم از خدمت و حمایت از این رژیم خودداری نمی کنند. درست شبیه همان حمایتی این کارشناسان در ژوئن 2009 (خرداد 1388) برای کمک به سرکوب جنبش مسالمت آمیز اصلاح‌طلب سبز (فتنه 88) به عمل آوردند. جنبشی که توسط میرحسین موسوی، یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و نخست وزیر سابق رژیم، هدایت گردید.
وی در نخستین همایش انتخاباتی خود دست در دست همسر پرجذبه و کاریزماتیک خود ظاهر گردید. اقدامی که نوعی شاهکار تلقی شده و نشانه‌ای امیدبخش برای بانوان ایرانی توصیف گردید. امروزه میرحسین موسوی رهبر جنبش مقاومت ایران تلقی می‌شود. وی وعده داد مردم را با هر هزینه‌ای و فارغ از هرگونه سرنوشتی که گریبانگیرش شود، هدایت کند اما رژیم به علت پیامدهای غیرقابل کنترل جنبش سبز، میرحسین موسوی و اشخاص نزدیک به وی را بازداشت کرد. متعاقب بازداشت وی و هوادارانش، نوعی هرج و مرج در واحدهای اطلاعاتی و امنیتی، نیروهای نظامی و اقلیت‌های قومی و دینی (دقیقا شبیه یوگسلاوی سابق) رخ داد.

اخیرا روحانیون متعصب و نمایندگان تندروی مجلس ایران پس از اخباری که درباره آقای موسوی منتشر شد، خواستار ادامه بازداشت وی شدند چرا که ترس و وحشت آنها از این جنبش همچنان ادامه داشت. چنانکه آقای زاکانی، نماینده مجلس ایران در اظهارات خود که در روز 22 نوامبر عنوان شد به تقلب در انتخابات اذعان کرده و آقای موسوی را رئیس جمهور قانونی ایران قلمداد کرد.

به طور خلاصه، ایران با اکثریت جمعیت خود که زیر خط فقر زندگی می‌کنند، توانایی این را دارد که به ثروتمندترین کشور دنیا تبدیل شود. سیستم آموزشی ایران که 14.7 میلیون دانش آموز و دانشجو دارد محتاج تحول و تغییر است. مردم ایران همچنان برای آزادی و دموکراسی تلاش می‌کنند. این واقعیت را هم باید مورد توجه داشت که چهار میلیون ایرانی خارج از این کشور زندگی می‌کنند و حداقل پانصد هزار تن از این افراد را متخصصان و کارشناسان بسیار نخبه تشکیل می‌دهند. بسیاری از این متخصصان در انتخابات پیشین خواستار بازگشت به کشور برای نوسازی آن بودند.

زنان جسور و شجاع ایرانی با وجود سیاست سرکوب، یکی از آزاده‌ترین زنان جهان هستند. مردان و زنان ایرانی اعتقاد و ایمان دارند که آقا و خانم موسوی رهبران جنبش مسالمت آمیز آنها برای رسیدن به یک جمهوری صلح طلب بوده، رهبرانی که می‌توانند آنها را به سمت خوشبختی هدایت کنند.

 
روابط بین المللی

چرا رژیم ایران منحصرا از منافع و امتیازات خود بهره نبرده و همواره با جامعه بین المللی در نبرد است؟. پاسخ این سوال در دو محور خلاصه می شود: دستیابی به سلاح و بمب هسته‌ای و برخوردار بودن از روحیه خشن و ماجراجو. این دو عامل تاکنون به منزله دستاویزی برای مسلط کردن شیعیان در منطقه از سوی رهبری انقلاب اسلامی کاربرد داشته است.

انقلاب اسلامی ایران از لحاظ استراتژیک بسیار قدرتمند است و دستیابی به بمب اتمی بر قدرت این انقلاب می‌افزاید. به علاوه ایران همواره احساس می‌کند در صحنه جهانی قدرت برتر است و گزینه‌های بسیار استراتژیکی در اختیار دارد. با وجود تلاش‌هایی که از سوی جامعه آزاد جهانی برای اعمال فشار بر ماشین ترور ایران وارد شده است، جمهوری اسلامی همچنان به شکل مستقیم و غیر مستقیم و کاملا موفقیت آمیزش، امواج خشونت و درگیری را در بسیاری از کشورهای منطقه، نظیر لبنان، غزه، کرانه باختری، عراق، افغانستان، پاکستان، هند، یمن، آفریقا و آمریکایی همواره مشتعل نگاه داشته است. بسیاری از کشورها برای کنترل یا جلوگیری از وقوع ترور در کشور خود یا منطقه به جمهوری اسلامی وابسته‌اند. این وابستگی همواره به افزایش قدرت ایران و رهبرانش و ادامه راهکار نزاع و درگیری منجر شده است.

ایران همیشه به دنبال تسلط یافتن بر مناطقی است که خطوط انتقال گاز طبیعی خود می‌توانند از آن اماکن عبور کنند. به عنوان مثال ایران به دنبال کنترل کامل بر منطقه بلوچستان است تا بتواند خطوط انتقال گاز به سوی هند را از این منطقه عبور دهد. البته در بعضی کشورها، نظیر لبنان و غزه به دلیل مصالح و منافع خاص خود حضور دارد.

رژیم کنونی ایران هیچگاه از توان ماشین ترور خود نکاسته و از دستیابی به بمب اتمی منصرف نخواهد شد، مگر اینکه از عدم دخالت قدرت‌های خارجی و به رسمیت شناخته شدن خود در معادلات بین‌المللی اطمینان یابد ولی قدرت‌های غربی نباید بدون اطمینان یافتن از تحقق حقوق بشر، دموکراسی و آزادی در ایران، هرگز چنین اطمینانی به ایران بدهند.

چه بخواهیم و چه نخواهیم، ایران هم اکنون قدرت مسلط اقتصادی و نظامی منطقه خاورمیانه است. قبول این واقعیت به منزله آن است که کشورهای غربی توان، قدرت و تاثیر ایران بر قدرت‌های منطقه‌ای را بپذیرند. ولی آیا پذیرش این موضوع از سوی کشورهای غربی، جامعه آزاد بین‌المللی را متقاعد خواهد ساخت؟ با توجه به اینکه باور داشته باشیم جمهوری اسلامی ایران هیچگاه از دستیابی به بمب اتمی منصرف نشده، شبکه ترور خود را غیر فعال نساخته و از این ابزارها برای حفظ قدرت و افزایش سرمایه و توان مالی و اقتصادی، بهره می جوید.

هم اکنون جامعه آزاد بین‌المللی باید افکار خود را درباره ایران اصلاح کند. شاید آینده برای اصلاح چنین اندیشه‌ای بسیار دیر باشد. آیا مردم شجاع ایران پاداش کوشش و تلاش خود را گرفته و کشورهای غربی به تحقق صلح در سرتاسر جهان کمک خواهند کرد؟


نظر
روزنامه رسمی دولت با ماله کشی سیاست‌های نتانیاهو در موضوع هسته ای و مخالفت شدید و ظاهری وی با توافق وین، مدعی شد کیهان گزارشی خلاف واقع در این باره منتشر کرده است.

سرویس سیاسی-

تیتر یک یکشنبه هفته جاری روزنامه کیهان گزارشی بود با عنوان « مخالفت نتانیاهو با توافق وین برای تشویق ایران به پذیرش آن است». استناد این مطلب به مقاله ای به قلم «آرون دیوید میلر» کارشناس ارشد موسسه «وودرو ویلسون» است که در نشریه  الگماینر ( نشریه ای آمریکایی- صهیونیستی) منتشر شده بود.


دیوید میلر در مقاله خود بر این اعتقاد است که  نتانیاهو برای توافق هسته ای باید جایزه نوبل بگیرد چرا که جاروجنجال نتانیاهو و مخالفت شدید وی نسبت به توافق وین در واقع سرمایه اصلی و دلیل لازم برای پذیرش این توافق در ایران است چرا که این منطق شکل می گیرد که حتما این توافقی خوب است که نتانیاهو را چنین برآشفته است!


روزنامه ایران به عنوان ارگان رسمی دولت فردای انتشار این گزارش، در سرمقاله خود با عنوان « دستان گشوده برای تحریف»  به کیهان حمله ور شد و این روزنامه را به تحریف متهم کرد. در سرمقاله روزنامه ایران چنین آمده که گزاره منتشر شده در کیهان نوعی خبرسازی است و صحت و سقم ندارد و در هیچ جای متن «دیوید میلر» یافتنی نیست.


گویا گردانندگان روزنامه ایران متن کامل مقاله «دیوید میلر» را مشاهده نکرده یا نخواسته اند مشاهده کنند چرا که در پاراگراف سوم از انتهای این مقاله به وضوح مطلب مورد اشاره در کیهان قابل رصد است.


این در حالی است که گزارش کیهان مستند به مطلب نشریه الگماینر (منتشر شده در 14 آگوست/ 23 مرداد) است. اندکی دقت و تحقیق نشان می دهد آنچه در گزارش کیهان آمده تنها گوشه ای از واقعیت است چرا که اصل این مطلب دو روز پیش از آن (21مرداد) در نشریه معروف فارین پالیسی منتشر شده و دیوید میلر از اهداف واقعی جنجال نتانیاهو پرده برمی دارد.
دیوید میلر در مقاله خود در فارین پالیسی با عنوان « باید به بی بی ( بنیامین نتانیاهو) جایزه نوبل بدهید»  اینگونه می نویسد:


«انتقاد شدید وی (نتانیاهو) از توافقنامه موقت هسته ای ایران که نوامبر 2013 حاصل شد (وی این توافقنامه را اشتباهی تاریخی خواند)، بیانیه لوزان که آوریل 2015 صادر شد( و به گفته نتانیاهو بقای اسرائیل را تهدید می کرد) و برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که ماه ژوئیه به دست آمد ( و نتانیاهو آن را اشتباهی با وسعت تاریخی توصیف کرد)، بدون تردید باعث شد مذاکره کنندگان هسته ای ایران با این استدلال که « اگر اسرائیل تا این حد با این توافق مخالف است، حتماً این توافق خوبی است»، راحت تر بتوانند تندروهای ایرانی را متقاعد به حمایت از این توافقنامه کنند.


این دقیقاً همان استدلالی است که ما همواره در مذاکرات گذشته بین اسرائیل و فلسطینی ها تلاش کردیم از آن برای متقاعد کردن اعراب درباره مواضع آمریکا استفاده کنیم.
به خوبی می توان تصور کرد اگر اسرائیل روند مذاکرات هسته ای را تایید یا از هر گونه توافقنامه به دست آمده استقبال می کرد، واکنش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تندروها در مجلس شورای اسلامی چه بود.»
در پایان آدرس اینترنتی مقاله دیوید میلر در فارین پالیسی و بازنشر آن در الگماینر برای رجوع خوانندگان محترم روزنامه ارائه می شود:
http://foreignpolicy.com/2015/08/12/netanyahu-iran-nuclear-obama
http://www.algemeiner.com/2015/08/14/mideast-expert-after-iran-deal-netanyahu-should-be-considered-for-nobel-prize