سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرباز ولایت

نظر

 

جریانات داخلی حربه اقتصادی در کشور را پر رنگ نکنند
در هسته ای یک قدم به عقب آمدیم ،آنها 10قدم جلو آمدند
چهارشنبه 29 بهمن 1393 ساعت 11:45
 
سردار رئوفی:فتنه 88 که بارها و بارها رهبری به عنوان “فتنه” از آن یاد کرد، و آثار مخربش را بارها و بارها تبیین کردند هنوز خیلی از آنها باور ندارند که فتنه ای اتفاق افتاده است. تا می گویی “سران فتنه”، می گویند اصلا “فتنه” کجاست که “سران فتنه” داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله ، یادواره سرداران و 75 شهید مسجد امام حسین(ع) دزفول در ایام سالروز عملیات والفجر 8 و در آستانه عملیات بدر در این مسجد برگزار شد . در این مراسم سردار سرتیپ پاسدار عبدالمحمد رئوفی فرمانده قرارگاه کشاورزی سپاه و فرمانده لشکر 7 ولی عصر (عج) خوزستان در دوران دفاع مقدس طی سخنانی به تبیین شرایط امروز نظام جمهوری اسلامی پرداخت . وی در سخنان خود گفت: 

پیش از انقلاب تنها نامی از اسلام باقی مانده بود

سردار سرتیپ دکتر”عبدالمحمد رئوفی نژاد” فرمانده قرارگاه جهادکشاورزی سپاه پاسداران، با بیان اینکه در برهه ای از تاریخ و در زمانی اثرگذار در عالم بشریت بویژه جهان اسلام و شیعه حضور داریم ، گفت: هر چه زمان را پشت سر می گذاریم، آثار و عمق اثرگذار انقلاب را با عینیت ملاحظه می کنیم.

وی افزود: تنها کسی که 36 سال پیش، عمق و تاثیر امروز انقلاب را به وضوح می دید حضرت امام(ره) بود.

این فرمانده ارشد نظامی با مقایسه اسلام امروز با اسلام پیش از انقلاب اظهار کرد: آن روز فقط اسمی از اسلام در جهان اسلام بود و اسلام در خدمت استکبار، صهیونسیت و درباریان بود و این اسلام سکوت، مصالحه و ملاحظه کاری خصوصیتی نداشت و در هیچ رویدادی در تاریخ جایگاهی نداشت.

فرمانده سابق لشکر 7 حضرت ولی عصر(عج) در دوران دفاع مقدس، با عنایت به اینکه تنها نامی از اسلامی باقی مانده بود خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی با محوریت ولایت و امام و نقش آفرینی مردم با انگیزه دینی و اعتقادی در زمانی شکل گرفت که اسلام در غربت بود و اسلامی با این ابعاد اثر گذار را به دنیا معرفی کرد.

وی تاکید کرد: در حالی که از اسلام به معنای واقعی چیزی وجود نداشت، تبلیغات ضد دین که دین را افیون جامعه می دانست در حال تاخت و تاز بود و کار به جایی رسید که هجوم بی دینی، سکولار، کمونیسم و سوسیالیسم، گوش فلک را کر کرد چون از اسلام خبری نبود.

انقلاب، اسلام اثرگذار، الگو آفرین و نقش آفرین را بنا کرد

سردار رئوفی افزود: ولی انقلاب آمد و اسلام واقعی، اسلام ناب، اسلام مبارزه و اسلام ضد ظلم و ضد استکبار، اسلام اثرگذار، الگو آفرین و نقش آفرین را که کسی آن روز باورش نمی شد را بنا کرد.

آمریکا: رفتیم ولی زود برمی گردیم

این فرمانده باتجربه دفاع مقدس، با اشاره به سخن آمریکایی ها در اوایل انقلاب گفت: همه فکر می کردند انقلاب یک دوران احساسی است و در زمان کوتاهی همه چیز فروکش خواهد کرد و فروخواهد ریخت ، همین آمریکایی ها درروزهای اولیه انقلاب می گفتند که ما رفتیم ولی زود بر خواهیم گشت چون ارتش، اقتصاد، دانشگاه، مسائل فرهنگی و همه چیز دست آمریکایی ها بود.

وی ادامه داد: باور آمریکایی ها این بود که اگر آنها بروند پس از زمان کوتاهی ما از آنها می خواهیم که برگردند چون فکر می کردند که ما توانایی اداره ارتش، ایجاد امنیت و فرهنگ متکی به خود و مدیریت کشور را نداشتیم.


استکبار جهانی در این سالها هر چه داشت به میدان آورده است

این فرمانده ارشد نظامی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی از مراحل سختی در طی 36 سال گذشته است، خاطر نشان کرد: انقلاب آمد، اسلام واقعی معرفی شد. در دفاع از آرمانهای انقلاب، ایثار، دین باوری و از خودگذشتگی مرد در همه عرصه ها الگو شد و علی رغم همه توطئه ها، فرهنگ مقاومت و مجهادت نهادینه شد. ایثار و فداکاری و شهادت طلبی آرمان شد. استقلال به معنای واقعی، ملکه مردم ایران شد و خود اتکایی اصل شد.

دکتر رئوفی با بیان اینکه استکبار جهانی در این 36 سال هر چه داشت به میدان آورده است، دلیل این دشمنی را قطع همه منافع آنها در ایران دانست و ابراز کرد: انقلاب آمد و اولین زیان جدی آن به منافع استکبار بود و در همه موضوعات راهبردی مافع آنها قطع شد به همین خاطر استکبار، دشمنی با ملت ایران را در دستور کار خود قرار داده و از هر فرصت، مانع، چالش و مخالفتی کوتاه نیامده و نخواهد آمد.

ما دفاع از انقلاب و تثبیت نظام را پشت سر گذاشته ایم

فرمانده قرارگاه جهاد کشاورزی سپاه اعلام کرد: امروز به این باور رسیده ایم و دنیا بداند که انقلاب ما همان انقلابی شد که امام پایه گذار ی کرد و ابعاد انقلاب همان طوری شد که امام ترسیم کرد و صدور انقلاب همان واقعیتی را رقم زد که آن روز امام بدنبال آن بود.

وی با تاکید بر اینکه دفاع امروز ما فقط از انقلاب نیست، خاطر نشان کرد: ما دفاع از انقلاب و تثبیت نظام را پشت سر گذاشته ایم. در دهه اول انقلاب تمام هدف ما حفظ انقلاب بود و تمام هدف و هجمه دشمنان داخلی و خارجی، ساقط کردن نظام بود ولی آن دوران گذشت.

سالها است که انقلاب اسلامی، از مرزهای ایران عبور کرده

فرمانده سابق لشکر 7 حضرت ولی عصر(عج) در دوران دفاع مقدس، ادامه داد: اهداف انقلاب، اثرگذاری انقلاب و ابعاد گسترده انقلاب از جغرافیای ایران اسلامی پا را فراتر گذاشته و سالها است که انقلاب اسلامی، از مرزهای ایران عبور کرده و به عراق، سوریه، لبنان و یمن رسیده است.

سردار رئوفی، ایران را الگوی همه حق طلبان و مبارزین با استکبار دانست و خاطر نشان کرد: ایران در شرایطی بسیار خطیر و در برهه ای بسیار سرنوشت ساز نه تنها برای خود بلکه برای دیگرانی قرار گرفته ایم که ما را لگو قرار داده اند.

شباهت سید حسن نصرالله و عبدالمالک الحوثی

وی با اشاره به انقلاب یمن، این انقلاب را الگو گرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و با بیان اینکه ما امروز دیگر مرزهای ایران اسلامی و انقلاب را تنها نمی بینیم چون دیگر ما تنها نیستیم، افزود:همان رابطه اعتقادی مرید و مرادی که بین “سید حسن نصرالله” در لبنان با رهبر معظم انقلاب وجود دارد، همان رابطه با همان عمق و اعتقاد بین “عبدالمالک الحوثی” رهبر انصار الله یمن و رهبری است.

فرمانده سابق لشکر 41 ثار الله کرمان، ادامه داد: وقتی از عراق دفاع می کنیم، از انقلاب دفاع کرده ایم. وقتی شهیدی در جبهه های حلب می دهیم، شهید در جبهه های انقلاب اسلامی تقدیم کرده ایم. وقتی در مرزهای مشترک سوریه، لبنان و اسرائیل شهید می دهیم، سردار شهید می دهیم، دفاع از انقلاب می کنیم. چون عمق انقلاب به آنجا رسیده است.

عمق جمهوری اسلامی ایران …

این فرمانده باسابقه هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد: ما پرچم حق طلبی و استکبار ستیزی را در دنیا بالا برده ایم و هر کس در هر جای کره خاکی زیر این پرچم بیاید، وظیفه داریم از آن حمایت کنیم و نمی توانیم فقط نظاره گر باشیم

وی با اشاره به سخنان صریح فرمانده کل قوا، در ضدیت و دشمنی با اسرائیل گفت: روزی با سکوت کارها انجام می شد ولی امروز همه چیز علنی شد چون، دشمن همه چیز را علنی کرده و عقبه همه این ها را انقلاب اسلامی می داند.

سردار عبدالمحمد رئوفی نژاد افزود: ما به این باور رسیده ایم وقتی بغداد و سوریه را نجات می دهیم، از انقلاب دفاع می کنیم و وقتی در کنار حزب الله و حماس می جنگیم در جبهه دفاع از انقلاب جنگیده ایم و بُرد و عمق انقلاب آنجاست.

فرمانده سابق لشکر 41 ثارالله کرمان با مقایسه شرایط ایران در امروز و اوایل انقلاب، ادامه داد: روزی برای امنیت خودمان در کوچه و خیابانها، خانه به خانه به دنبال پیداکردن خانه های تیمی منافقین بودیم و برای برقراری امنیت کشور خودمان می جنگیدیم ولی امروز برای ایجاد امنیت لبنان، عراق و سوریه می جنگیم. از کجا به کجا رسیدیم!!!

نگاه مظلومین دنیا به ایران است

وی کمک به مظلومین و مسلمانان دنیا را وظیفه و رسالت سنگین انقلاب بر دوش انقلابیون و ملت و مملکت ایران اسلامی برشمرد و تصریح کرد: نگاه آنها، انتظار آنها و الگو ی آنها ایران است .

این فرمانده ارشد نظامی ابراز کرد: دیروز فرهنگ مقاومت و جبهه های مقاومت در ایران شکل گرفت و امروز ایران، محور همه مبارزین و مجاهدین جبهه های اسلامی است و سنگرهای اسلامی در مقابل صهیونیستها در گوشه گوشه دنیا به ویژه خاورمیانه برپا شده و همه به برکت انقلاب است.

قنیطره و حضور متفاوت ایران پس از 36 سال

سردار رئوفی، فرمانده سابق لشکر زنجان افزود: زمانی ارتش شاهنشاهی ایران در قنیطره، نیروی حافظ صلح داشت تا از منافع اسرائیل محافظت کند ولی امروز در همان منطقه جمهوری اسلامی، برای دفاع از منافع اسلام و مقابله با صهیونیست ها شهید می دهیم.
یک وحدت ناگفته و نانوشته در جهان اسلام در حال اتفاق است

وی به شکل گیری یک وحدت سراسری در جهان اسلام اشاره و اظهار کرد: امروز یک وحدت ناگفته و نانوشته در جهان اسلام در حال اتفاق است، وحدتی که به سرعت در حال شکل گیری است، و کسی نمی تواند جلوی آن را بگیرد.

امروز شهدای ما، شهدای جهان اسلام هستند

فرمانده سابق لشکر کرمان با اذعان به اینکه بیداری اسلامی الگو گرفته از جمهوری اسلامی است، گفت: امروز شهدای ما، تنها شهدای ایران اسلامی و انقلاب اسلامی نیستند بلکه شهدای جهان اسلام هستند و آن در جبهه وحدت و اتحاد اسلامی است که در حال اتفاق است.

سردار دکتر محمد رئوفی حرکت در این مسیر را یک حرکت شتابنده در جهت نیل به اهداف بلند مدت و آرمانهای راهبردی نظام عنوان و اظهار کرد: لازمه حفظ همه این موقعیت و فرصت و استفاده از آن، مراقبت از مسائل داخلی کشور است.

اگر در فتنه 88، دشمن به درصدی از اهدافش می رسید خبری از بیداری اسلامی نمی شد

استاندار سابق زنجان، وحدت را لازمه کنونی کشور دانست و با اشاره به فتنه 88 خاطر نشان کرد: اگر در فتنه 88، دشمن به درصدی از اهدافش می رسید خبری از بیداری اسلامی نمی شد چون این انقلاب ها و تغییر ساختارها در منطقه خاورمیانه دل به ایران بسته بودند.

وی با تاکید بر اینکه هر چالش و موضوعی که باعث خدشه وحدت در داخل کشور شود آثار آن در بیرون از مرزها خود را نشان می دهد، اذعان کرد: وحدت، انسجام و یکدلی داخلی ما موضوعی است که از بیرون نظاره گر آن هستند. تا دیروز فقط خودمان به این وحدت داخلی نیاز داشتیم، ولی امروز این وحدت هم نیاز داخلی خودمان است و هم نیاز و موجب دلگرمی بیرون از کشور است چرا که بیرون هم به نظام ما تکیه کرده و دل بسته اند.

دکتر رئوفی افزود: باید مراقب باشیم و اجازه ندهیم که هیچ چالش، مشکل و تفرقه ای با هر دلیل و بهانه ای در کشور اتفاق بیفتد.

برخی به دنبال تکرار مجلس ششم در کشور هستند

استاندار سابق کرمان، با خاطر نشان کردن آغاز فعالیت ها و برنامه ریزی های انتخاباتی مجلس، با بیان اینکه برخی ها فکر می کنند فرصتی پیش آمده و به دنبال تکرار مجلس ششم در کشور هستند، با اشاره به تحصن نمایندگان مجلس ششم، تصریح کرد: 140 نفر از نمایندگان مجلس ششم، 28 روز در مجلس علیه نظام و فشار به رهبری برای تایید صلاحیت کاندیداهای مجلس هفتم تحصن کردند و در خاتمه تحصن خود خطابه ای بی ادبانه در هجمه به ولایت فقیه قرائت نمودند.

وی خواستار بازگویی و مطالعه این وقایع تاریخی کشور شد و افزود: در این مدت، چه ماجراها و خباثت های فراوانی از جانب چه افراد و جریاناتی در کشور اتفاق افتاد که با هزینه های بسیار آنها را پشت سر گذاشتیم.

تحصن کنندگان آن روز مجلس ششم، کلیدداران امروز امور کشور شده اند!

فرمانده باسابقه دفاع مقدس، ابراز کرد: امروز کار به جایی رسیده که تحصن کنندگان آن روز مجلس، کلیدداران امروز امور کشور شده اند! چه اتفاقی افتاده است.

وی ادامه داد: فتنه 88 که بارها و بارها رهبری به عنوان “فتنه” از آن یاد کرد، و آثار مخربش را بارها و بارها تبیین کردند هنوز خیلی از آنها باور ندارند که فتنه ای اتفاق افتاده است. تا می گویی “سران فتنه”، می گویند اصلا “فتنه” کجاست که “سران فتنه” داشته باشد.

شعار مردم در 9 دی 88: سران فتنه اعدام باید گردند

دکتر رئوفی، شعار مردم در 9 دی 88 را یادآور شد و اظهار کرد: شعارهای مردم در9 دی را فراموش نکنید! شعار مردم در کل کشور، این بود که «سران فتنه اعدام باید گردند» اما ملاحظه کاری به جایی رسیده که می گویند، فتنه ای نبوده است و امروز این موضوع در انتخابات نیز مطرح است.

خط قرمز ما فتنه است/ قطعا شورای نگهبان به موضوع فتنه برای تایید صلاحیت آقایون باید دقت و جدیت بیشتری داشته باشد

فرماندار سابق کرمان تاکید کرد: فریاد ما بچه های انقلابی، ولایی، ارزشی، جبهه ای، خانواده شهدا و کسانی که دلشان با انقلاب است و وجودشان در خدمت انقلاب بوده و هست،این است که «خط قرمز ما فتنه است».

وی ادامه داد: قطعا شورای نگهبان حساس تر از هر کس دیگر، به موضوع فتنه برای تایید صلاحیت آقایون باید دقت و جدیت بیشتری داشته باشد.

رئوفی با بیان اینکه در مرحله ای نیستیم که ریسک کنیم و ملاحظه چند نفر را کنیم تا دوباره همه چیز را به هم بریزند، گفت: یکی از شاخص های رد صلاحیت هر کاندیدی در کل کشور در هر پست و منصبی که بوده و یا هست، بحث فتنه است که آیا در فتنه بوده و یا نه!

مردم انقلابی همواره در صحنه بوده و هستند

فرمانده سابق لشکر ظفرمند 7 حضرت ولی عصر(عج) خوزستان، با تاکید بر اینکه ما نمی توانیم از این موضوع کوتاه بیاییم، خواستار هوشیاری مردم در این زمینه شد و گفت: مصلحت اندیشی به جایی رسیده که آقایون فکر می کنند خبری شده، نه خیر! مردم انقلابی همواره در صحنه بوده و هستند.

اگر خون و جانمان برود اجازه نمی دهیم فتنه گران بار دیگر کشور را به چالش بکشند

وی تاکید کرد: اگر خون و جانمان برود اجازه نمی دهیم کشور را در این برهه حساس حتی برای یک لحظه دچار خدشه، چالش و مشکل کنند که اگر کوتاه بیاییم جواب شهدا و خانواده شهدا را نمی توانیم بدهیم.

این فرمانده باسابقه دفاع مقدس افزود: حکمت و فلسفه زنده ماندن ما پس از دوران دفاع مقدس این است که از این فریاد ها بزنیم تا کسی به این انقلاب دست درازی نکند.

فتنه گران تصور نکنند که میدان برای فتنه انگیزی دوباره آنها باز است

دکتر رئوفی، فتنه 88 را فتنه ای بزرگ، خطرناک و پرهزینه توصیف و خطاب به فتنه گران گفت: فتنه گران تصور نکنند که میدان برای فتنه انگیزی دوباره آنها باز است، نه! این خبرها نیست. همه در میدان هستند و حافظه جامعه و مردم هنوز آن فتنه را فراموش نکرده است.

وی ادامه داد: هوشیارانه، همه چیز و همه کس را رصد کنیم چرا که فعالیت این جریان فتنه گر در کل کشور و در دزفول شروع شده است.

جریانات داخلی حربه اقتصادی در کشور را پر رنگ نکنند

فرمانده قرارگاه جهاد کشاورزی سپاه، در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از پر رنگ کردن حربه تحریم توسط برخی جریانات در کشور گفت: یک اتفاقاتی در کشور افتاد که انگار تحریم دو سال است به نظام تحمیل شده است. با چه هدف، منطق و انگیزه ای، حربه تحریم در کشور را اینقدر پر رنگ می کنند که از یک هفته قبل از هر مذاکره ای در بازار فروشنده قیمت نهایی را منوط به نتیجه مذاکرات می کنم، واقعا شرایط کشور همین است؟! چه افراد و جریاناتی بدنبال این است؟

اگر می خواستیم در مقابل فشارهای دشمن، دست ها را بالا ببریم این کار را در جنگ انجام می دادیم

سردار رئوفی خواست دشمن از فشارهای اقتصادی را تسلیم شدن در برابر خواست آنها عنوان و اظهار کرد: اگر قرار شد این اتفاق بیفتد در دهه اول انقلاب این اتفاق می افتاد، در جبهه و جنگ مهمات هم تحریم بود، حتی سیم خاردار هم نمی دادند. اگر می خواستیم در مقابل فشارهای دشمن، دست ها را بالا ببریم و از ارزشهای اسلام عدول کنیم این کار در صحنه پر مخاطره جنگ اتفاق می افتاد.

وی با بیان اینکه حربه تحریم را آن چنان پر رنگ کردند که انگار لحظه لحظه زندگی مردم به مذاکره گره خورده است ولی این چنین نیست، خطاب به مسئولین و جریانات سیاسی گفت: حربه تحریم را پررنگ نکنید!!

آی آمریکا خزانه خالی است…

فرمانده قرارگاه کشاورزی سپاه پاسداران بیان کرد: می خواهید شروع به کار کنید، می گویید:«آی آمریکا خزانه خالی است»، یعنی بدو بیا، اینها را نگفتند؟، نگفتند«وضع اقتصادی فرو ریخته است»، «هیچی نیست». یعنی اینکه در شرایطی هستیم که فشار بیاورید، نتیجه می گیرید.

سردار عبدالمحمد رئوفی نژاد، افزود: فشاری که آمریکایی ها در بحث مذاکرات هسته ای در طول دو سال اخیر آورده بیش از 10 برابر فشارهایی است که قبل از آن به کشو وارد کرده اند.

تذکر، توصیه، نصیحت، نهیب و هشدار رهبری

وی تاکید کرد: نگرانی و دغدغه رهبری در دو سال گذشته در قالب تذکر، توصیه، نصیحت، نهیب و هشدار به این موضوع، تا قبل از این سابقه نداشته است.

فرمانده قرارگاه کشاورزی سپاه، با اذعان به اینکه دلیل پر رنگ کردن حربه تحریم در کشور وارد کردن فشار به مردم است تا مردم به مسئولین فشار بیاورند و مسئولین هم اجازه دهند برخی اتفاق ها بیفتد، اظهار کرد: آیا این مصلحت نظام است؟ برخی جریانات سیاسی کشور، منافع ملی را اصل قرار نداده اند و منافع راهبردی آنها منافع ملی نیست و امروز منافع طیفی و جناحی بر منافع راهبردی و ملی نظام ارجحیت پیدا کرده است.

وی همچنین با اشاره به زیاده خواهی آمریکا در مذاکرات هسته ای گفت: الان در قضیه هسته ای یک قدم عقب آمدیم، آنها ده قدم جلو آمدند، فردو تعطیل شد، اصفهان تعطیل شد،غنی سازی 20 درصد تعطیل شد و به این مقدار نیز قانع نشده اند.

مشکل آمریکایی ها، اصل اسلام است

این فرمانده ارشد نظامی افزود: فکر نکنید مشکل آمریکایی ها و غربی ها امام و یا رهبر انقلاب است،نه! آنها به اصل اسلام و هویت ما کار دارند و برداشتن تحریم نیز به قیمت دست برداشتن ما از اسلام است.
مردم دزفول با هوشیاری در انتخابات برگ افتخار دیگری به کارنامه خود اضافه می کنند

سردار سرتیپ دکتر عبدالمحمد رئوفی نژاد با تصریح به اینکه امروز ملت هوشیار و تیزبین ما در صحنه حاظر هستند و همه چیز را رصد می کنند، خاطر نشان کرد: ما مردم دزفول که به همه چیزمان افتخار می کنیم، به حضور و نقش آفرینی خود در دفاع مقدس، به شهدایی که در راه انقلاب و نظام داده ایم، افتخار می کنیم. هر تصمیم و اقدام ما باید در راستای مسیر انقلاب آنچنان دقیق عمل کنیم که افتخاری دیگر در کارنامه درخشان مردم پر افتخار دزفول باشد و همه در مقابل هر فعل و انفعال و اتفاقی در شهر مسئول هستیم.


منبع: دزفول امروز

نظر

 

 
باید اتکاء بودجه کشور به نفت قطع شود
چهارشنبه 29 بهمن 1393 ساعت 14:12
 
من معتقدم حتی اگر در مسئله هسته ای نیز همان خواسته هایی را که آنها دیکته می کنند، قبول کنیم، باز هم تحریم ها برداشته نخواهد شد زیرا انها با اصل انقلاب مخالفند...

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم استان آذربایجان شرقی، ضمن تشکر و قدردانی فراوان از حضور پرشکوه ملت بزرگ ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال، در سخنان مهمی، به تشریح شرایط اقتصادی کشور و همچنین راهکارهای علاج مشکلات، بویژه ضرورت اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی پرداختند و با اشاره به شاخ و شانه کشیدن ها و شرط و شروط های آمریکا و تحریم های جدید اعمال شده از سوی اروپا تأکید کردند: ملت ایران همواره نشان داده است که اراده قوی دارد و در موضوع تحریم ها هم ملت ایران می تواند، این توطئه را ناکام بگذارد.
حضرت آیت الله خامنه ای در سخنان خود با اشاره به گزارش های دقیق درخصوص راهپیمایی 22 بهمن مبنی بر حضور بیشتر و باشکوه تر مردم در راهپیمایی امسال نسبت به سال قبل، گفتند: زبان من برای تشکر از ملت بزرگ ایران، و توصیف حضور مردم در راهپیمایی واقعاً قاصر است.

ایشان به هوای سرد و بارانی در برخی شهرها و همچنین طوفان خاک در اهواز و خوزستان اشاره کردند و افزودند: در این شرایط و با وجود گذشت 36 سال از انقلاب، حضور امسال مردم در راهپیمایی، باشکوه تر و با عظمت تر از گذشته بود و این، در دنیا بی نظیر است.

رهبر انقلاب اسلامی دلیل اصلی شکوه و عظمت راهپیمایی 22 بهمن را، حضور مردمی در صحنه و محول شدن امور بدست مردم دانستند و خاطرنشان کردند: در هر زمان که در مسائل کشور، حضور مردمی وجود داشته است، ما این چنین معجزه ای را همواره مشاهده کرده ایم.

حضرت آیت الله خامنه ای با تعمیم این قاعده کلی به مسائل اقتصادی، و تأکید بر لزوم حضور برنامه ریزی شده مردم در عرصه اقتصادی و استفاده از ظرفیت های مردمی، به تبیین دلایل مشکلات اقتصادی کشور پرداختند و گفتند: یکی از مهمترین این دلایل، برنامه ریزی قدرتهای استکباری بعد از پایان جنگ تحمیلی، برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک قطب اقتصادی تأثیرگذار در منطقه و جهان است.

ایشان افزودند: غربی ها و عمدتاً آمریکاییها، با برنامه ریزی و با استفاده از شیوه های مختلف اقدام به کارشکنی در طرحها و فعالیت های بزرگ اقتصادی ایران با کشورهای منطقه و دور زدن ایران در خطوط انتقال نفت و گاز، خطوط زمینی و هوایی و خطوط شبکه های ارتباطاتی کردند و عملاً سال ها پیش از قضایای هسته ای، تحریم بی سر و صدایی را آغاز کردند که این مقابله اقتصادی تا به امروز ادامه داشته است.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: بنابراین در تحلیل شرایط و مشکلات اقتصادی کشور، نباید برنامه ریزی دشمن را که آمریکا و چند کشور اروپایی دنباله رو آن هستند، نادیده گرفت.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه باید در مقابل برنامه ریزی بدخواهان به گونه ای تلاش شود که ضربه دشمن، تأثیرگذار نشود و یا کم اثر شود، افزودند: علاوه بر برنامه ریزی مستمر و گسترده جبهه استکبار، اقتصاد کشور از دو اشکال بزرگ «نفتی بودن» و «دولتی بودن» نیز به شدت رنج می برد.

ایشان خام فروشی نفت و صرف آن در امور جاری کشور و استفاده نکردن از فرآورده های گسترده ناشی از ارزش افزوده نفت را، میراث شوم رژیم طاغوت و خسارتی جبران ناپذیر خواندند و گفتند: این روش، آسان ترین راه پول درآوردن است که برخی از مسئولان در طول زمان های مختلف، ترجیح دادند از این پول آسان، استفاده کنند.

رهبر انقلاب اسلامی درخصوص مشکل دولتی بودن اقتصاد کشور نیز به ابلاغ سیاستهای اصل 44 در چندین سال قبل، و تأکیدات مکرر برای اجرای این سیاستها اشاره کردند و گفتند: مسئولان انصافاً تلاش می کنند اما این تلاش ها کافی نیست و باید یک نفَس جدیدی به تلاش های اقتصادی دمیده شود.

حضرت آیت الله خامنه ای 29 بهمن را مصادف با اولین سالگرد ابلاغ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی دانستند و تأکید کردند: اقتصاد مقاومتی که برای کشور، در هر شرایطی اعم از تحریم یا غیرتحریم ضروری است، به معنای آن است که بنیان اقتصادی کشور بگونه ای ساماندهی شود که تکانه های جهانی در آن اثرگذار نباشد.

ایشان افزودند: اگر پایه اقتصاد کشور براساس استفاده از ظرفیت های مردمی و تولید داخلی برنامه ریزی و مستحکم شود، دیگر برای تحریم ها و کاهش قیمت نفت عزا نمی گیریم و دچار نگرانی نمی شویم.

رهبر انقلاب اسلامی یکی از لوازم اصلی و مهم خروج از اقتصاد نفتی را، قطع وابستگی بودجه کشور به درآمد نفت دانستند و خاطرنشان کردند: باید به این نقطه برسیم و معتقدم این کار سخت را می توان با همت و با اعتماد به مردم و جوان ها و سرمایه های داخلی و بالاتر از همه، با اعتماد به خداوند متعال که وعده نصرت داده است، انجام داد.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه یکی از راههای قطع وابستگی بودجه به درآمد نفت، تکیه بر درآمد حاصل از مالیاتِ تولید و تجارت است، گفتند: برخی سرمایه داران کلانی که از دادن مالیات خودداری و فرار می کنند مرتکب جرم می شوند زیرا کشور را به پول نفت بیش از پیش وابسته می کنند و زمینه ساز بروز مشکلات بیشتر می شوند.

ایشان موضوع مالیات را بسیار مهم و دادن مالیات را یک فریضه دانستند و افزودند: مسئولان مالیاتی برنامه ها و اقدامات خوبی را برای درآمد مالیاتی حاصل از تولید و تجارت طراحی کرده اند که باید با کمک مردم، هرچه سریعتر اجرایی شوند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه یکی دیگر از نکات اساسی برای حل مشکلات اقتصادی، ارتقاء بهره وری است، خاطرنشان کردند: ارتقاء بهره وری عبارت است از کاهش هزینه تولید و بالا بردن کیفیت.

حضرت آیت الله خامنه ای برنامه ریزی مناسب برای استفاده حداکثری از ظرفیت ها و منابع داخلی را یکی دیگر از راههای برون رفت از مشکلات اقتصادی برشمردند و در ادامه چند نکته را متذکر شدند.

استفاده از تولیدات داخلی اولین نکته ای بود که رهبر انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند و گفتند: مردم و همه کسانی که علاقمند به ایران و آینده آن هستند و همچنین دستگاههای دولتی باید کالاهای خارجی را که مشابه داخلی آن وجود دارد، استفاده نکنند.

حضرت آیت الله خامنه ای در بیان نکات دیگر، به لزوم پرهیز از اسراف و جلوگیری از تضییع منابع عمومی، تکیه بر شرکتهای دانش بنیان و مبارزه جدی با قاچاق اشاره کردند و افزودند: برای حل مشکلات اقتصادی، این کارها باید انجام شود.

ایشان خاطرنشان کردند: در این سالها، هشدارهای زیادی داده شده و تلاش های بسیاری هم انجام شده است اما نه آن هشدارها کافی است و نه آن تلاشهای مسئولان.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم تلاش های جدی تر و کمک گرفتن از ظرفیت های مردمی، افزودند: ما می توانیم در مقابل هیاهو و اقدامات دشمنان در موضوع تحریم ها ایستادگی کنیم و هدف های آنها را ناکام بگذاریم.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: اگر اقدامات لازم و تلاشهای جدی تر را در عرصه اقتصادی انجام ندهیم، نتیجه همان می شود که اکنون دشمن برای موضوع هسته ای ما شرط و شروط می گذارد و بعد هم می گوید، اگر قبول نکنید، تحریم می کنم!

ایشان با اشاره به استفاده حداکثری جبهه استکبار از حربه تحریم علیه ملت ایران، تأکید کردند: هدف اصلی آنها از این اقدامات، تحقیر ملت ایران و متوقف کردن حرکت عظیم ملت و نظام اسلامی به سوی تمدن نوین اسلامی است و من معتقدم حتی اگر در مسئله هسته ای نیز همان خواسته هایی را که آنها دیکته می کنند، قبول کنیم، باز هم تحریم ها برداشته نخواهد شد زیرا انها با اصل انقلاب مخالفند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های بسیار بالای جوانان بخصوص دانشجویان بسیجی، در مسائل کشور و پیشبرد اهداف انقلاب، به تهدیدهای دولت زورگو و قلدر امریکا و تحریم های جدید دنباله روهای اروپایی آن اشاره کردند و گفتند: اگر بنابر تحریم باشد، ملت ایران هم می تواند تحریم کند و این کار را خواهد کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: ملت ایران اراده بسیار قوی دارد و جمهوری اسلامی، در هر مسئله ای که وارد شده است، عزم راسخ خود را نشان داده است.

ایشان مقابله جدی ایران با داعش را یک نمونه از این اراده قوی برشمردند و با اشاره به دروغ گویی و تزویر آمریکا و همپیمانانش برای مقابله با این گروهک تروریستی، خاطر نشان کردند: آمریکایی ها به وزارت امور خارجه ما نامه نوشتند و گفتند، ما از داعش حمایت نمی کنیم اما چند روز بعد تصاویر کمک های نظامی آمریکا به داعش منتشر شد.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره حماسه مردم تبریز در 29 بهمن سال 1356، پیشرو بودن، موقعیت شناسی، عمل در لحظه نیاز، شجاعت و ایمان واقعی را از ویژگیهای برجسته مردم آذربایجان و تبریز در مقاطع مختلف برشمردند و از شخصیت آیت الله مجتهد شبستری به عنوان روحانی مجاهد و با بصیرت تجلیل کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه مردم صاحبان اصلی انقلاب و کشور هستند، در پایان تأکید کردند: بدون تردید ملت ایران در آینده نه چندان دور در قله های شرف و افتخار خواهد ایستاد.

پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، در سخنانی با اشاره به حماسه بزرگ ملت ایران در 22 بهمن امسال، تاکید کرد: مردم غیور آذربایجان در مواقع و عرصه‌های حساس تاریخ انقلاب، به‌ویژه در قیام 29 بهمن 56 از استقلال و تمامیت ارضی کشور حراست کرده اند و در به ثمر رسیدن انقلاب شکوهمند اسلامی نقش مؤثری داشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: مردم فهیم آذربایجان با توجه به ظرفیت‌های کم‌نظیری که در عرصه علم و صنعت و التزام به ارزش‌های اسلامی دارند، آمادگی دارند همچون گذشته جزء پیشگامان شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی باشند.


نظر
چهارشنبه 29 بهمن 1393 ساعت 13:42
 
یکی از این سازمان‌های مردم نهاد انقلابی که به دنبال «دیپلماسی عمومی» و «دیپلماسی فرهنگی» انقلابی حرکت کرده و می‌کند، اتحادیه بین‌المللی امت واحده است که این مسیر را در راستای اهداف برون‌مرزی و صدور فرهنگی انقلاب اسلامی دنبال کرد...

پایگاه خبری انصارحزب الله: آنجلینا جولی از کمپ آوارگان سوری در اردن بازدید کرد»، «جورج کلونی از آوارگان سودان جنوبی بازدید کرد»، «نیکول کیدمن در برنامه‌ای علیه قاچاق انسان شرکت کرد».

اینها تیترها و مطالبی است که این روزها در رسانه‌های خارجی و چه‌بسا داخلی بسیار دیده می‌شود؛ اخباری که نشان می‌دهد بازیگران هالیوودی جدا از حرفه بازیگری خود به دنبال اهداف سرمایه‌داری غرب در برنامه‌هایی فراتر از کار بازیگری حضور پیدا می‌کنند.

به ذهن بسیاری این گونه کارها «لوس و سوسول‌بازی» می‌رسد اما واقعیت این است که چهره‌های فیلم‌های هالیوودی در سفر به سوریه، سودان جنوبی یا پاکستان در راستای منافع آمریکا و غرب می‌توانند شهروند آمریکایی و اروپایی را قانع کنند که حرکت‌های صورت گرفته توسط دولت ایالات متحده در این کشورها حرکت‌هایی صحیح و درست است.

به چنین حرکت‌هایی عنوان‌های زیادی داده می‌شود اما بیشتر به عنوان بخشی از «دیپلماسی عمومی» و «دیپلماسی فرهنگی» از آن یاد می‌شود.

این حرکت‌ها در ایران نیز در دهه 70 با شکل‌گیری سازمان‌های مردم‌نهاد آغاز شد اما بیشتر از آنکه در مسیر انقلاب قرار بگیرد بیشتر در همان راستای حرکت غربی‌ها و کپی‌برداری از آنها دنبال شد چه اینکه شاهد حضور برخی هنرمندان غرب‌گرای ایرانی در حرکت‌هایی در حمایت از حقوق زنان، حقوق اقلیت‌ها، محیط زیست و حتی حقوق حیوانات بودیم.

اما در نیمه دهه هشتاد و با کند شدن و کلیشه‌ای و شعاری شدن حرکت‌های دولتی در مسیر اهداف انقلاب و همچنین ضرورت شکل‌گیری موج جدید مردمی در حمایت از اهداف انقلاب برخی سازمان‌های مردم نهاد اقدام به انجام حرکت‌هایی برای استفاده از جایگاه مرجع هنرمندان به‌ویژه هنرمندان انقلابی کردند.

یکی از این سازمان‌های مردم نهاد انقلابی که به دنبال «دیپلماسی عمومی» و «دیپلماسی فرهنگی» انقلابی حرکت کرده و می‌کند، اتحادیه بین‌المللی امت واحده است که این مسیر را در راستای اهداف برون‌مرزی و صدور فرهنگی انقلاب اسلامی دنبال کرد.

مجموعه اتحادیه امت واحده گروهی بود که در جریان جنگ 22 روزه در فرودگاه‌های کشور تحصن کرده و برای اعزام به غزه اعلام آمادگی کردند؛ اقدامی که چند باری مورد اشاره و تحسین مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

پس از آن این مجموعه، کاروان‌ها و کمپین‌های متعددی را با حضور هنرمندان و فعالان ورزشی و علمی به راه انداخت تا نقش مردم در دیپلماسی کشور رخ‌نمایی کند.

اولین فعالیت این اتحادیه «کاروان آسیایی شکست حصر غزه» در سال 1389 بود و بعد از آن «کاروان الی بیت‌المقدس» و «کاروان زائران صلح سوریه» شکل گرفت.

در آخرین نمونه این کاروان‌ها، این اتحادیه در «کاروان زائران صلح سوریه» که در ابتدای سال جاری با حضور نمایندگانی از استرالیا تا ایرلند برپا شد، از هنرمندان انقلابی محمدحسین جعفریان، ناصر فیض، رضا امیرخانی، محسن اسلام‌زاده، محسن مؤمنی، ابوالقاسم طالبی، علیرضا قزوه، محمدرضا شهیدی‌فر و چهره‌های دانشگاهی و حوزوی چون، محمدرضا مرندی، مولوی‌یعقوب حسین‌بر و خانم‌ها فروز رجایی‌فر و فرشته روح‌افزا بهره برد.

پس از آن در نیمه سال جاری در پی حمله رژیم صهیونیستی به غزه برای حمایت از ایتام این منطقه «پویش کمک‌های مردمی زیتون» را راه‌اندازی کرده و در آن از حضور هنرمندانی چون ابراهیم حاتمی‌کیا، اکبر عبدی، نادر طالب‌زاده، احمد نجفی، محمدحسین جعفریان و حتی ورزشکارانی چون محمدرضا طالقانی، هادی ساعی و آرش میراسماعیلی بهره برد.

این اتحادیه اما اینک در روز چهارشنبه قرار است کاروان‌های «سرزمین برادری» را روانه سه استان گلستان، سیستان و بلوچستان و کردستان بکند؛ سه استانی که شاخصه اصلی آنها حضور برادران اهل‌سنت در آنهاست.

سیدسلیم غفوری که خود مستندساز و کارگردان است در راس اتحادیه بین‌المللی امت واحده درباره این کاروان‌ها و هدف آن می‌گوید: اهداف این حرکت در چند سطح تعریف شده است. برای مخاطبان بین‌المللی، نمایاندن فضای برادری میان اهل‌سنت و اهل تشیع در ایران مطرح است و برای فضای داخل هم، پررنگ کردن نگاه و رویکرد میان‌فرهنگی در تعاملات شیعیان و اهل‌سنت و دوری از تعصبات نابجا و اصلاح تصویر ذهنی طرفین از یکدیگر ـ که بعضا در رسانه‌ها به طور نادرست و معوجی ارائه می شود ـ مد نظر قرار گرفته است.

این کاروان‌ها قرار است امروز(چهارشنبه 29 بهمن) به سمت این سه استان حرکت کند و «دیدار رودررو با مردم»، «گفت‌وگو با علما، نخبگان و هنرمندان مؤثر سه استان کردستان، گلستان و سیستان وبلوچستان»، «تجلیل از فعالان عرص? وحدت» و ... برخی از برنامه‌های این سفر سه روزه را تشکیل می‌دهد.

در کاروان‌های «سرزمین برادری» طیف گسترده‌ای از فعالان فرهنگی، از چهره‌های حوزوی و دانشگاهی تا هنرمندان سینمایی و تلویزیونی و اهل‌ادب، ورزشکاران و قاریان قرآن و حتی فرزندان شهدا حضور دارند.

از جمله این افراد، ناصر برهان‌آزاد، مستندساز و منتقد، پوران درخشنده، نویسنده و کارگردان، مهدی زمانپور کیاسری و محمدحسین مهدویان، مستندساز و کارگردان، سمیه حیدری، قهرمان جودو، ناصر ابراهیمی، مربی و پیشکسوت فوتبال، حمید شاکرنژاد، قاری بین‌المللی قران کریم، حبیب احمدزاده، نویسنده و کارگردان، رضا امیرخانی، نویسنده و منتقد، محمدحسین جعفریان، شاعر و مستندساز، محمدجواد حق‌شناس، عضو هیات علمی دانشگاه، فروز رجایی‌فر، پژوهشگر و فعال در حوزه بین‌الملل، مصطفی رحماندوست، شاعر و داستان‌نویس و محمدرضا شهیدی‌فرد، تهیه‌کننده و کارگردان و همچنین و آقایان فرج‌الله شوشتری (فرزند شهید شوشتری) و داود کریمی (فرزند شهید عباس کریمی) هستند.


نظر

خبرگزاری تسنیم: به نظر شما کدام یک از گزینه های زیر راه حل مهار این بحران است؟ با ریزگردها جلسه مشترک بگذاریم و با آنها به توافق برسیم که دست از سر جنوبی ها بردارد

به گزارش گروه "رسانه‌ها" خبرگزاری تسنیم، روزنامه سیاست روز در ستون طنز امروز خود نوشت؛

رییس فراکسیون کارگری مجلس: کارفرمایان صاحب منفعت بوده و ازجیب کارگر سودهای بی شماری را دریافت می کنند.

ما از این انشا نتیجه می گیریم که:

الف) کارفرما در تمام سال یک کارآفرین است اما در روزهای تعیین دستمزد به زالوی اقتصادی تغییر کاربری می دهد.
ب) کارفرما در تمام سال یک زالوی اقتصادی است اما در یازده ماه سال به وی حرمت می گذارند و کارآفرین صدایش می زنند.
ج) کارفرما اصولا آفریده شده تا خون کارگر را به شیشه ریخته و سپس بمکد حتی اگر خلافش ثابت شود.
د) در راستای حمایت از تولید داخلی و مبارزه با دلالی، هر سه گزینه فوق صحیح است.

 

معصومه ابتکار: راه حل مهار بحران ریزگردها در اهواز، سفر من به استان خوزستان نیست.

به نظر شما کدام یک از گزینه های زیر راه حل مهار این بحران است؟
الف) اداره هواشناسی دست از سمپاشی ها و همکاری با ایادی بیگانه بردارد و به جای اعلام خبر آلودگی هوا بیانیه بدهد و اعلام کند که همه چیز آرام است و ما همه خوشبختیم.
ب) با ریزگردها جلسه مشترک بگذاریم و با آنها به توافق برسیم که دست از سر جنوبی ها بردارد.
ج) به جای سرکار خانم ابتکار، برادر جواد لاریجانی را به مناطق غبارآلود بفرستیم تا شفاف سازی کنند و برگردند.
د) خانم ابتکار در پایتخت تشریف داشته باشند و خوزستان برای ملاقات با ایشان شرفیاب شود.

 

نماینده اردبیل: برخی نمایندگان مجلس هشتم مبالغی بالغ بر 30 تا 90 میلیون تومان از محمدرضا رحیمی دریافت کردند که آنها شاه مهره های فساد انجام گرفته در مجلس اند.
کدام یک از واژه های زیر مصداق بارز ریختن آب به آسیاب استکبار جهانی است؟
الف) برخی نمایندگان مجلس هشتم
ب) محمدرضا رحیمی
ج) شاه
د) فساد

انتهای پیام/


نظر

 

خبرگزاری تسنیم:در زنان مسن که هر روز پیاده‌روی می‌کنند، تراکم استخوان بالاتر است.


نظر

 

خبرگزاری تسنیم: آب‌های رسوبی این دو چشمه در مسیر جریان خود از بالای کوه به پایین طی هزاران سال، ده‌ها حوضچه کوچک بسیار زیبا به رنگ‌های نارنجی، زرد و قرمز و در اندازه‌های مختلف ایجاد کرده‌اند.


به گزارش خبرگزاری تسنیم، چشمه‌های آب معدنی باداب سورت یک مجموعه زیبا و دیدنی و یکی از شگفت‌انگیزترین شاهکارهای طبیعت است. این چشمه‌ها در 7 کیلومتری غرب روستای بادله و در ارتفاع 1840 متری در ساری واقع شده‌اند. چشمه‌های اسرارآمیز سورت مشتمل بر دو چشمه با آب‌های کاملاً متفاوت از لحاظ رنگ، بو و مزه می‌باشند.


سفری به چشمه های عجیب باداب سورت +عکس

نظر

خبرگزاری تسنیم: محمدهادی امینی فرزند علامه امینی می‌نویسد: پس ازفوت پدر، در شب جمعه‌ای قبل از اذان صبح ایشان را در خواب دیدم، بسیار شاداب بود. جلو رفتم و پس از سلام گفتم: در آنجا چه عاملی باعث سعادت و نجات شما شد؟

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم،علامه عبدالحسین امینی روز جمعه 28 ربیع‌الثانی 1390 هجری در نجف اشرف دیده از جهان فرو بست و پیکر مطهرش در جوار کتابخانه امیرالمؤمنین(ع) در نجف اشرف آرام گرفت. بیشترین شهرت این عالم ربانی به اثر جاویدان الغدیر مرتبط است که یاد او را در خاطره‌ها زنده نگه داشته است، او در این مجموعه 110 تن از اصحاب رسول خدا(ص) و 874 نفر تابعی را نام می‌برد که حدیث غدیر را روایت کرده‌اند، همچنین طبقات راویان حدیث غدیر را از قرن دوم هجری تا قرن چهاردهم در قالب 3360 تن ذکر می‌کند.(اطلاعات بیشتر)


*سفارش عجیب علامه امینی به فرزندش پس از مرگ

محمدهادی امینی فرزند علامه امینی می‌نویسد: پس از گذشت چهار سال از فوت پدر، در شب جمعه‌ای قبل از اذان صبح، پدرم را در خواب دیدم،‌او بسیار شاداب و خرسند بود، جلو رفتم و پس از سلام و دست‌بوسی گفتم: پدر جان! در آنجا چه عاملی باعث سعادت و نجات شما شد؟

پدرم گفت: چه می‌گویی؟

دوباره عرض کردم:آقاجان! در آنجا که اقامت دارید، کدام یک از اعمالتان موجب نجات شما شد؟ کتاب الغدیر یا سایر تألیفات شما یا تأسیس بنیاد و کتابخانه امیرالمؤمنین(ع)؟!

او اندک تأملی کرد و سپس فرمود: فقط زیارت اباعبدالله الحسین(ع)!

عرض کردم: شما می‌دانید اکنون روابط ایران و عراق تیره شده و راه کربلا بسته است، برای زیارت چه کنیم؟

فرمود: در مجالس و محافلی که جهت عزاداری امام حسین(ع) بر پا می‌شود، شرکت کنید تا ثواب زیارت  امام حسین(ع) را به شما بدهند.

سپس فرمود: پسرجان! در گذشته بارها به تو یادآور شدم و اکنون نیز توصیه می‌کنم که زیارت عاشورا را به هیچ عنوان ترک مکن، زیارت عاشورا بخوان و آن را وظیفه خودت بدان، این زیارت دارای آثار، برکات و فواید بسیاری است که موجب نجات و سعادتمندی تو در دنیا و آخرت می‌شود.

به مناسبت سالروز وفات علامه امینی تصاویری از کتابخانه امیرالمؤمنین(ع) و نمایی از مصحف منسوب به امام علی(ع) همراه با تصاویری از مزار مؤلف «الغدیر» می‌آید:

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000408/nf00408037-1.jpg

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000408/nf00408037-2.jpg
نمایی از مصحف منسوب به خط امام علی(ع)


http://www.jahannews.com/images/docs/files/000408/nf00408037-3.jpg
پسر علامه

http://www.jahannews.com/images/docs/000408/n00408037-t.jpg

http://www.jahannews.com/images/docs/000408/n00408037-s.jpg
منبع: جهان نیوز
انتهای پیام/

نظر
«ماه هزار تکه» عنوان نخستین کتابی است که از مجموعه «شب‌شکنان» به همت دفتر پژوهش‌های موسسه کیهان در اختیار پژوهندگان تاریخ و علاقه‌مندان به رمان‌های مستند تاریخی قرار می‌گیرد.

در کتاب حاضر نویسنده بر خلاف دیگر کتاب‌های مجموعه «نیمه‌ پنهان» که بیشتر متکی به مستندات تاریخی صرف بوده‌اند، کوشیده است، این مستندات را با ادبیات بیامیزد تا مخاطبان بویژه مخاطبان، نوجوان و جوان عمیق‌تر و بهتر با شخصیت‌های کتاب همذات پنداری کنند. نویسنده در این کتاب با زبان شیرین ادبیات به روایت زندگی فرزند اسلام؛ شهید «محمدعلی رجایی» نخستین رئیس‌جمهور ایران اسلامی پرداخته است. ضمن آن‌که بخش ضمائم و تصاویر و اسناد نیز در دو بخش پایانی کتاب قرار گرفته است.
دراین کتاب خواننده در تعقیب مسیر زندگی سراسر مبارزه شهید رجایی ضمن آشنایی گام‌به‌گام با شرایط اقتصادی، سیاسی، تاریخی ایران در سال‌های قبل و پس از انقلاب اسلامی، با مردی آشنا می‌شود که در سایه ولایت‌مداری به بالاترین مقام در کشورش می‌رسد اما با این همه بازهم اسیر چرب و شیرین دنیا نمی‌شود، تا این‌که سرانجام به آرزوی دیرین خود؛ یعنی شهادت می‌رسد.
عناوین برخی از فصل‌های کتاب به قرار زیر است:
سقوط قاجار- شهر شب‌زده- ورود متفقین- خداحافظ شهر من- تصفیه‌های شاهنشاهی- بوی یاس- زندانی سلول شماره 20- آبادان در محاصره- عزل بنی‌صدر و...
علاقه‌مندان برای تهیه کتاب می‌توانند به کتابفروشی کیهان مقابل دانشگاه تهران مراجعه کنند و یا از طریق تلفن‌های 33110201 و یا نمابر 33917075 تماس برقرار نمایند.


روایت زندگی فرزند اسلام؛ شهید رجایی در «ماه هزار تکه»


نظر
کتاب حاضر حاصل رویکرد متفاوت دفتر پژوهش‌های موسسه کیهان در راه ارتباط‌گیری بهتر با خوانندگان خاصه جوانان و نوجوانان است. «رد پای روباه» روایتی مستند از زندگی «آنه لمبتون» جاسوس کهنه‌کار سرویس اطلاعاتی انگلستان (MI6) است که در پوشش شرق‌شناسی و تاریخ‌نگاری به فعالیت علیه ایران می‌پرداخت.

تشکیلات  MI6 سالها پیش با هدف جاسوسی در دیگر کشورها با هزینه‌ای هنگفت توسط دولت انگلیس شکل گرفت. تشکیلاتی که در عموم کشورها حتی کشورهای اروپایی نیز فعال است.
این کتاب نوشته «پروین نخعی‌مقدم»، از جمله آثاری است که دفتر پژوهش‌های موسسه کیهان  در قالب رمانی تاریخی- سیاسی به بازار عرضه کرده است.
دراین کتاب علاوه بر ارائه مستندات درباره جاسوسان خبره و کهنه‌کار انگلیس در ایران، سعی شده تا این اطلاعات به صورت روایتی داستانی با ماجراهای متعدد و نفس‌گیر بیان شود، به گونه‌ای که حتی خوانندگان نوجوان و جوان نیز با مطالعه چند سطر آن ضمن هم‌ذات پنداری با شخصیت‌های داستان با روایت کتاب همراه شده و از شیوه‌های پیچیده سازمان اطلاعاتی انگلیس (MI6) در نفوذ و جمع‌آوری اطلاعات آگاه می‌شوند.
عناوین فصول کتاب به قرار زیر است:
-  مسافر تاریکی
- بیگانه‌ای در روستا
- عروس باغ
- راد محمد بیگ
- دختری با موهای بور
- در تپه‌های ونک
آشنایی با آنه لمبتون.
کتاب «ردپای روباه» به مدافعان حرم، شهیدان اسماعیل حیدری- هادی باغبانی- مهدی عزیزی، محمود بیضایی و رسول خلیلی تقدیم شده است.
علاقه‌مندان جهت خرید این کتاب و یا سایر کتاب‌های منتشره در دفتر پژوهش‌ها می‌توانند با تلفن 33110709، 33110201 و یا نمابر 33917075 تماس برقرار نمایند.

 جلد 51 از مجموعه «نیمه پنهان» با عنوان «ردپای روباه» منتشر شد

نظر
واشنگتن با نام «مبارزه با تروریسم و داعش» و در اقدامی بی‌سابقه، صادرات گسترده پهپاد به متحدان خود در خاورمیانه را در دستور کار قرار داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، پس از امضای یک قرارداد تسلیحاتی هفت‌میلیارد دلاری میان پاریس و قاهره برای آنچه «مبارزه با داعش در مصر و لیبی»، عنوان شده، روز سه‌شنبه روزنامه «واشنگتن پست» فاش کرد که واشنگتن قصد دارد تحت چارچوب «راهبرد مبارزه با تروریسم» پهپادهای مسلح و جنگی را به کشورهای متحد در خاورمیانه بفروشد. فروش این پهپادها میلیاردها دلار از کشورهای مرتجع عرب را روانه آمریکا می‌کند و به اقتصاد آسیب دیده این کشور رونقی دوباره می‌بخشد. پیش از این کارشناسان بی‌طرف غربی، داعش را برای کارخانه‌های تسلیحاتی غربی به مثابه یک «گنج» تشبیه کرده بودند.
گروه تروریستی داعش که توسط دستگاه‌های اطلاعاتی غربی و صهیونیستی ایجاد شده، صد درصد اهداف و منابع غرب را تامین کرده و می‌کند. رونق بخشیدن به بازارهای تسلیحاتی آمریکا و اروپا در خاورمیانه تنها یکی از ماموریت‌های محوری این گروه تروریستی است.
ایالات متحده طی 15 سال گذشته از پهپاد در کشورهای سومالی، پاکستان، افغانستان و یمن استفاده کرده است. در حملات این پهپادها، بسیاری از مردم بی‌گناه جان باخته‌اند. این برای نخستین بار است که آمریکا اقدام به صادر کردن پهپاد می‌کند.
 قطر، بازار بعدی
خبرگزاری ایسنا نیز گزارش داده که دولت فرانسه پس از عقد قرارداد تسلیحاتی 7 میلیارد دلاری با مصر که دوشنبه به امضای نمایندگان دو کشور رسید، قصد دارد به کشور قطر نیز 36 فروند جنگنده رافائل به ارزش 2 میلیارد و 720 میلیون دلار بفروشد. به گفته یک مقام فرانسوی، مذاکرات دوحه و پاریس در این مورد، وارد مراحل نهایی شده است. قطر همچنین قصد دارد یک سیستم راداری به ارزش یک میلیارد و 100 میلیون دلار خریداری کند.
در ارتباط با نیاز غرب و آمریکا به داعش برای رسیدن به منافع‌شان، «احمد السیوفی» تحلیلگر موسسه الاهرام مصر به خبرنگار مهر گفت: «داعش یک شرکت تجاری و حاصل توافق آمریکا با برخی از کشورهای منطقه با هدف رسیدن به برخی اهداف تشکیل شده است.»
وی افزود: «یکی از این اهداف، جلوگیری از گسترش مذهب تشیع در منطقه و هدف دیگر، مقدمات حضور دائم آمریکا در منطقه است.»
به گفته این کارشناس مصری، از دیگر اهداف تشکیل گروه‌هایی مثل داعش، سودهای فراوانی است که از طریق فروش سلاح به تروریست‌ها و به کشورهای منطقه عاید غرب می‌شود.
اسلام هراسی، جنگ مذهبی، تخریب چهره‌ اسلام، تضعیف و تحریف اسلام و... از دیگر اهداف تکفیری‌های داعش است. اهدافی که غرب شاید قرن‌هاست به دنبال آنها بوده است.