سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرباز ولایت

نظر
بازتاب اکران فیلم محمد(ص) در جهان عرب

همانگونه که از قبل معلوم بود به محض اکران فیلم «محمد(ص)» ساخته مجید مجیدی موج جدیدی از حملات رسانه‌های عربی برای ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی به بهانه این فیلم آغاز شد.

 

البته بیشتر این بازتاب‌ها خیلی گذرا و سریع به خبر اکران این فیلم اختصاص یافته و در کنار این خبر به دیدگاه الازهر مبنی بر مخالفت با به تصویر کشیدن اشاره شده است.

پایگاه‌های خبری «سی‌ان‌ان عربی»، الفجر، «ارم الاخباریه»، المصریون، «اخبار الیمن»، «وطن الدبور»، «عربی 21»، «البلد نیوز»، «عمون الاخباریه»، «اخبار السعودیه»، «دنیا الوطن»، «العراق نت»، الفتح و به‌ویژه دو روزنامه معتبر «الدستور» و «الیوم السابع» مصر رسانه‌هایی بودند که این خبر را منتشر کردند.

نگاهی به تیتر این رسانه‌ها در بازتاب خبر اکران فیلم مجیدی نشان می‌دهد این رسانه‌ها تلاش می‌کنند اختلافات مذهبی را افزایش دهند.

در این بین «سی‌ان‌ان عربی» چنین تیتر زد: «ایران دوشنبه برای اولین بار فیلمی نشان داد که علیرغم اعتراضات پیامبر[ص] به تصویرکشیده شده است».

روزنامه مصری و معتبر الدستور نیز چنین تیتر زد: «ایران هشدارهای مسلمانان را به دیوار کوبید و فیلم محمد(ص)» را پنجشنبه اکران کرد».

پایگاه خبری الفجر نیز چنین تیتر زد: «ایران الازهر را به مبارزه طلبید و فیلمی که در آن محمد(ص) به تصویر کشیده شده را اکران کرد».

در همین حال برخی از رسانه‌های مصری و عربی نیز به سخنان علی جنتی پس از اکران فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» ساخته مجیدی اشاره کردند و آن را سخنانی در رد اعتراض الازهر قلمداد کردند.

این در حالی است که وزیر ارشاد پس از اکران فیلم محمد(ص) این فیلم را جزو افتخارات سینمای کشورمان دانسته و تنها گفته بود: این فیلم از نظر محتوا و مضمون تاریخی منطبق با تاریخ اسلام است.

20150215142530_22

تلاش رسانه‌های عربی برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی به بهانه فیلم محمد(ص) مجیدی در حالی است که مجید مجیدی پیش از این درباره انتقادات الازهر گفته بود: برای شیوخ الازهر این موضوع را توضیح دادم. یک بار دیگر می‌گویم که در این باره در بخش تحقیق تلاش‌های زیادی صورت گرفت و تحقیقات مفصلی داشتیم که نزدیک به دو سال مفصلاً در این خصوص انجام دادیم. در این زمینه به سراغ نوشته‌ها و آثار برجسته‌ترین تاریخ‌دانان شیعه و اهل سنت رفتیم و رایزنی‌های زیادی با علمای اهل سنت و شیعه داشتیم.

وی افزوده بود: البته من نگرانی دوستان را ارج می‌نهم اما واقعا نگرانی آنها از چیست، اینکه چهره حضرت را نشان بدهیم، در این زمینه ما با توجه به حساسیت‌هایی که با ائمه داریم، نگرانی‌مان اگر از آنها بیشتر نباشد، قطعا کمتر هم نخواهد بود اما سؤال من این است که این نگرانی از کجا می‌آید و چرا بجای اینکه کمک کنند از دور ایستاده‌اند و فیلم را تخطئه می‌کنند، آن هم بدون اینکه اثر را دیده باشند. بنابراین از همینجا از دوستان دانشگاه الازهر دعوت می‌کنم که ابتدا فیلم را ببینند و بعد در مورد آن گفت‌وگو می‌کنیم اما به طور کلی فکر می‌کنیم در زمینه فرهنگی جهان اسلام بسیار کم‌کاری کرده است و در این زمینه به اسلام ظلم کرده‌ایم.


نظر

هدف داعش سقوط بغداد سپس حرکت به سمت تهران و از بین بردن تمام مظاهر مذهبی و همچنین تشکیل حکومت در عراق و شام بود

 

به گزارش پایگاه خبری ملکانه، سردار ایرج مسجدی شامگاه جمعه در همایش “جهاد ادامه دارد” که در تالار نور شهر مشهد برگزار شده گفته است:” باید به مبارزه خود عمق استراتژیک بدهیم و باید دشمن را تا آنجایی که می توانیم دور کنیم زیرا در غیر اینصورت می بایست اجازه می دادیم داعش به مرز های آذربایجان غربی و کرمانشاه می رسید و سپس نیروهای مان را اعزام می کردیم”.
سردار مسجدی افزوده است:” هدف داعش سقوط بغداد سپس حرکت به سمت تهران و از بین بردن تمام مظاهر مذهبی و همچنین تشکیل حکومت در عراق و شام بود که در همان عراق زمین گیر شدند”.
مشاور عالی فرماندهی سپاه قدس ادامه داده است:”داعش تا نزدیکی سامرا و از محور شمالی تا اربیل و کرکوک نیز پیش آمد و موج نگرانی بزرگی نیز به علت هراس از تخریب قبور حرم کاظمین و کربلا در بین مردم رخ داد.”
وی تصریح کرده است: “شرایط در آن کشور بسیار بد شده بود و زمانی که رهبران عراقی را ملاقات می کردیم بسیار نگران بودند و از طرفی هم مردم برای سر بریده نشدن منازل خود را ترک و پا به فرار می گذاشتند.”
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرده است:”امروز داعش به پشت رودخانه دجله رسیده است و مرزهای جمهوری اسلامی و همچنین عتبات عالیات را هیچ گونه تهدیدی نمی کند.”
مشاور عالی فرماندهی سپاه قدس اظهار داشته است: “آزادی موصل در گرو پای کار آمدن جوانان مبارز و معتقد اهل سنت است که متاسفانه تا به حال این اتفاق رخ نداده است.”
سردار ایرج مسجدی ادامه داده است: “جریان اهل سنت، عشایر، روسای قابیل و همچنین شیوخ عرب باید باهم بسیج شوند و این استان را به کمک ارتش عراق پاکسازی کنند.”(آفاق پرس)


نظر
چهارشنبه 29 بهمن 1393 ساعت 14:16
 
بازیگر و دستیار کارگردان سریال«پرده نشین» گفت: دیگر جمله «خاک برسرت» در اهواز فحش تلقی نمی شود چراکه خاک در این شهرها دقیقا بر سر مردم نشسته است.


به گزارش خبرگزاری دانشجو، علی مردانه دستیار کارگردان سریال«پرده نشینی» اظهار داشت: من خودم آبادانی هستم و سال‌های زیادی را در شهر ماهشهر زندگی کردم، لحظه به لحظه مردم آن با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند و سال‌های متمادی هست که در آن مناطق کشور شاهد این گرد وغبارهای سرطان زا و کشنده هستیم.

وی افزود: مسئولین باید توجه اساسی به مشکلات مردم خوزستان داشته باشند واقعا تمام شهروندان ان خطه هر روز مرگ را دارند استشمام میکنند وبعد سیاست مداران ونخبگان به فکر کارهای نمادی هستند و دنبال مطرح کردن خودشان در این جور مشکلات هستند که باید تاسف خورد که چرا هیچ راهکاری یا راه حلی در ان جا راهگشا نیست. هوای پاک حق همشهری های من است.

علی مردانه همچنین ضمن اعلام این که جمله «خاک بر سرت» دیگر در اهواز فحش محسوب نمی شود، توضیح داد: دیگر جمله خاک برسرت در اهواز فحش تلقی نمی شود چراکه خاک در این شهرها دقیقا بر سر مردم نشسته است و نکته دلخراش آن کنار آمدن این مردم با این پدیده کشنده هست که خیلی برای من غمگین‌کننده است.

وی راجع به کیفیت و محتوای آثارهای جشنواره فیلم فجر بیان داشت: متاسفانه همچنان مشکل ضعف فیلمنامه را در سینما و تلویزیون مشاهده می کنیم که به نوعی باعث می‌شود که هیچ فیلم خوبینداشته باشیم و تنها چندین اثر به لحاظ فرمی و محتوای متوسط بودن ،حتی خوب هم نبودند فقط داستان کشش های اولیه را داشت.


نظر

 

چهارشنبه 29 بهمن 1393 ساعت 15:20
 
عضو هیات مدیره بانک آینده گفت: دعوت از بازرگانان اروپای مرکزی برای حضور کشور اقتصاد ما را به سمت پشت سر گذاشتن تحریم‌ها می‌برد.


به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله، محمد صمصامی در گفتگو با پایگاه خبری ائتلاف فراگیر ایرانی آباد، در خصوث لغو تحریم‌های کشتیرانی اظهار کرد: در همان اوایل دولت یازدهم، مصوبات اولیه‌ای در ارتباط با رفع بعضی تحریم‌ها مطرح و در آن زمان بحث لغو تحریم کشتیرانی نیز عنوان شده بود.

وی افزود: از مقررات رفتن کشتی‌ها به هر بندری و بستن آن‌ها به اسکله، داشتن پوشش بیمه‌ای است و این موضوع می‌تواند برای شرکت‌های کشتییرانی مهم باشد درغیر این صورت لغو هر نوع تحریمی مهم نیست.

عضو هیات مدیره بانک آیندهبه تحریم‌های بانکی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نقل و انتقال پول برای چندان مقدار نیست و زیرا تحریم‌های بانکی همچنان وجود دارد.

صمصامی ادامه داد: تحریم‌های بانکی مهم‌ترین بخش تحریم هاست و برداشتن آن‌ها مبادلات تجاری را آسان می‌کند.

وی بیان کرد: در حال حاضر راههای برای مبادلات تجاری وجود دارد و بانک‌ها برای کمک به بازرگانی خارجی از طریق شرکت‌های زیر مجموعه خود وارد مذاکره با بانک‌های دیگر می‌شوند.

عضو هیات مدیره بانک آینده با تمجید از برگزاری اتاق‌های بازگانی مشترک با کشورهای اروپای مرکزی خاطرنشان کرد: اروپای مرکزی از اهمیت فراوانی برای مبادلات تجاری برخوردار است و بازرگانان کشور با حضور در این کشورها و دعوت از تجار اروپایی به حل مشکل تحریم‌ها کمک فراوانی می‌کنند.


نظر
چهارشنبه 29 بهمن 1393 ساعت 15:34
 
"در واقع محمد نوری زاد در زمان قبل از سال 88 برای کاسبی خود نقش یک فرد انقلابی را بازی میکرده تا به اهداف خود یعنی ثروت و شهرت برسد، که فقط توانست با سوء استفاده از بیت‌المال برای ساخت فیلم و سریال هایش، ثروت میلیاردی به جیب بزند."
به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله به نقل از جهان، محمد نوری‌زاد در اغتشاشات سال 88 پرده از نقاب برداشت و علنا مخالفت خود را با نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد، او که تا پیش از این نقش یک فرد حزب اللهی را بازی می‌کرد و مطالب بسیاری در حمایت از ولایت فقیه می نوشت اما به قول بعضی‌ها یکباره متحول شد و این بار نقش یک فرد مخالف نظام را بازی می‌کند.

خسرو فروهر یکی‌ از عناصر سیاسی ضدانقلاب در خارج از کشور درباره ی محمد نوری زاد می‌نویسد:
"تاکنون گفته می‌شد محمد نوری زاد صرفا به عنوان یک «روزنامه نگار و مستند ساز» در کنار حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان کار می‌کرده و فقط کارش مقاله نویسی (در حمایت از ولایت مطلقه فقیه) بوده است، که ناگهان پس از حوادث سال 1388 متحول شده است.

مشکل بزرگ با این توابین یا تواب نمایان اسلامی این است که هنوز دیدگاه ارتجاعی دارند. این بازندگان جنگ قدرت از دید من فقط طوطی وار سخنانی را بر زبان می‌آورند که آن را از زبان اپوزیسیون شنیده اند. محمد نوری زاد که سال ها از رهبری حمایت کرده نمی‌تواند یک شبه همه باورهای خود را تغییر داده باشد.

نکته قابل توجه این است که این افراد در آینده نیز محکوم به تکرار اشتباهات و شاید هم جنایات خود خواهند بود زیرا ساختار ذهنی و عقیدتی آنها تغییری نیافته است. این باور اسلامی که با یک توبه شفاهی انسانی تغییر میکند یک خرافه بیش نیست."

خسرو فروهر در ادامه می‌نویسد: با توجه به اینکه نوری زاد خودش بر مزار ستار بهشتی اعتراف کرده که در پستوهای اطلاعات رفت و آمد دارد می‌خواهیم چند سوال مطرح نمائیم:

*روزنامه نگار و مستندساز چگونه به پستوهای وزارت اطلاعات راه یافته است؟

*تحت چه عنوانی وارد پستو‌های وزارت اطلاعات شده است؟

*آیا وزارت اطلاعات به انسان شریفی همچون نوری زاد که هیچگاه با آنان همراهی نکرده چطور اعتماد می‌کند؟

این تناقض رفتاری چگونه تعریف می‌شود و برنده این بازی کیست!؟

در واقع محمد نوری زاد در زمان قبل از سال 88 برای کاسبی خود نقش یک فرد انقلابی را بازی میکرده تا به اهداف خود یعنی ثروت و شهرت برسد، که فقط توانست با سوء استفاده از بیت‌المال برای ساخت فیلم و سریال هایش، ثروت میلیاردی به جیب بزند. او هنگامی که متوجه شد دیگر در این طیف جایی ندارد تصمیم گرفت نقش دیگری را بازی کند. این بار نقاب ضدانقلاب را به چهره ی خود زد.

محمد نوری زاد حالا برای کاسبی جدید خود، رو به رسانه های ضدانقلاب خارج نشین آورده و با آنها مصاحبه می‌کند و برای آنها ویدیو کلیپ هایی ضد نظام می سازد و می فرستد تا هم زمان خالی این شبکه ها را پرکند و نیز شاید بتواند اعتماد آنها را جلب کند و از این راه ثروت و شهرت کسب کند.

اما همه این تلاش ها بیهوده است و فقط ممکن است فقط برخی از افراد که هیچ شناختی از محمد نوری زاد ندارند فریب چنین آدمی را بخورند و طرفدار وی شوند. به عبارت دیگر شرایط اکنون به گونه ای است که محمد نوری زاد نه در داخل و نه در خارج کشور مقبولیت ندارد.




نظر

 

چهارشنبه 29 بهمن 1393 ساعت 16:10
 
نماینده مردم تهران در مجلس ضمن انتقاد از عملکرد دولت و سازمان محیط زیست برای عدم هزینه‌کرد اعتبارات در امور زیست محیطی در سالجاری، گفت: خانم ابتکار به جای ایفای وظایف ذاتی‌اش به دنبال کارهای سیاسی خودش است.


به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس در جریان بررسی ماده واحده تبصره 9 لایحه بودجه سال 94 کل کشور، بند(ل) این تبصره از لایحه بودجه را که از سوی کمیسیون تلفیق حذف شده بود، بررسی کردند که در جریان آن محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس درخواست بازگشت به لایحه دولت را داشت.

در ادامه بررسی این بند از لایحه بودجه سال 94، الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن مخالفت با پیشنهاد تابش مبنی بر برگشت این بند از لایحه بودجه بودجه سال 94 کل کشور به لایحه دولت، گفت: به دلیل اینکه بند (ل) مغایر قانون برنامه پنجم است، برگشت به لایحه دولت حتما دو سوم رأی می‌خواهد، زیرا محل درآمد را نسبت به آنچه که در قانون برنامه پنجم بوده، تغییر داده است.

وی افزود: لازم است بعضی نکات را حتما بگویم. آقای تابش گفت نباید این طور باشد که مجلس با موضوع ریزگردها سیاسی برخورد کرده است. در سال 1393، استان‌های غربی و جنوبی کشور براساس بی موالاتی مسئولین زیست محیطی و مسئولین اجرایی کشور دچار عواض ریزگردها می‌شوند و خانم ابتکار می‌گوید که وقتی درآمد ما را در بودجه 94 حذف می‌کنند، نتیجه‌اش این است؛ ما نفهمیدیم نتیجه حذف یک درخواست دولت در بودجه 94 اثرش در سال 93 روی ریزگردهایی که به منطقه جنوب و غرب و کشور آمده است، چه بوده که خانم ابتکار این طور سیاسی برخورد می‌کند؟ بعد به ما می‌گویند که شما سیاسی برخورد نکنید! ما هم به منطق و هم فلسفه مسئله نگاه می‌کنیم و توجه داریم.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه، اظهار داشت: اصل مسئله این است که سازمان‌های مردم نهاد در محیط زیست، بناست از این 60 میلیارد تومان که در بند(ل) تبصره 9 لایحه بودجه آمده، درآمد کسب کنند، اما خانم ابتکار به جای مبارزه و ایفای وظایف ذاتی خودش در محیط زیست و رسیدگی به مشکلات جدی مردم در مسائل زیست محیطی در غرب، شرق، جنوب و شمال کشور، یا بنزین وارداتی را سیاسی می‌کند و یا به دنبال کارهای سازمان‌های مردم نهاد است تا آنها را تحریک و تهییج کرده و یا به دنبال کارهای سیاسی خودش است.

نادران با تأکید بر اینکه خانم ابتکار بهتر بود که معاون سیاسی رئیس‌جمهور می‌شد تا اثرگذاری‌اش بیشتر باشد، افزود: بهتر بود خانم ابتکار محیط زیست را هم به یک مسئول واقعی اجرایی واگذار می‌کرد تا بتواند مشکلات مردم را در کلانشهرها و در شهرهای آلوده و در نقاط مختلف کشور حل بکند.

وی همچنین، تصریح کرد: تقاضای بنده این است که دوستان توجه داشته باشند که آنچه که امروز با لایحه دولت اتفاق می‌افتد این است که موارد هزینه را به نقاطی برمی‌گردانند که از نظر مجلس محل تردید است.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان با بیان اینکه مجلس در سال جاری بودجه‌ای بالغ بر 1100 میلیارد تومان برای سازمان محیط زیست در نظر گرفت که هیچ نگاه سیاسی‌ هم نداشت، خاطر نشان کرد: حتی یک ریال آن محقق و نه حتی یک ریال از این بودجه توسط دولت هزینه نشد که مردم تبعات این امر را در نقاط مختلف کشور می‌بینند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،نمایندگان مردم در خانه ملت با 33 رأی موافق، 134 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 198 نماینده حاضر در جلسه با پیشنهاد محمدرضا تابش مبنی بر بازگشت به لایحه دولت در بند (ل) تبصره 9 ماده واحده لایحه بودجه سال 94، مخالفت کردند.

براساس بند(ل) تبصره 9 ماده واحده لایحه بودجه سال 94 کل کشور، سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است مبلغ 60 میلیارد تومان از درآمد‌های وصولی ناشی از عوارض آلایندگی موضوع تبصره یک ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نماید که معادل مبلغ یاد شده به سازمان حفاظت محیط زیست اختصاص می‌یابد تا پس از مبادله موافقتنامه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، بابت اجرای عملیات کنترل آلودگی محیط زیست، آموزش و توانمند‌سازی جوامع محلی و سازمان‌های مردم‌نهاد برای مشارکت در اجرای حفظ محیط زیست، احیای تالاب‌ها و رودخانه‌های کشور و تقویت امر نظارت و پایش محیط زیست هزینه نماید.
منبع: تسنیم


نظر

 

 
چهارشنبه 29 بهمن 1393 ساعت 15:51
 
هاشمی رفسنجانی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5، گفت: طرف مقابل در برابر برخی محدودیت‌ها به تیم مذاکره‌کننده ما پیشنهاد داده است که در مقابل محدودیت‌های موجود به ایران آموزش‌های مربوط به جوش و گداخت هسته‌ای را می‌دهند.

به گزارش ایسنا، رییس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در شصت و نهمین اجلاس شورای مرکزی این دانشگاه با بیان اینکه مدیران و کارکنان دانشگاه آزاد توانستند مجموعه بی‌نظیری در جامعه و انقلاب اسلامی برای کشورمان خلق کنند، اظهار کرد: دانشگاه آزاد توانست مجموعه بی‌نظیری خلق کند هر چند که اکنون نواقص زیادی دارد و در بخشی از موارد از اهداف خود عقب است و باید برای جبران آنها شتاب کند.

وی افزود: بدون شک اگر روند امروز خود را ادامه دهیم و خداوند نیز نگذارد حسودان و کم‌خردان مانع کار شوند، می‌توانیم امیدوار باشیم که در آینده‌ای نه چندان دور یکی از سرمایه‌های عظیم در دنیای اسلام را در اختیار امت اسلامی قرار دهیم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تقدیر و تشکر از مدیران قبلی دانشگاه آزاد به ویژه جاسبی، خاطرنشان کرد: دکتر جاسبی از لحظه اول و پیش از شروع به کار دانشگاه برای ایجاد و توسعه و دستیابی دانشگاه به اهداف خود تلاش کردند و تا امروز نیز که در هیات موسس و هیات امنای این دانشگاه حضور دارند به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند.

تقدیر از جاسبی

وی با اشاره به سابقه حضور جاسبی در دانشگاه آزاد و تلاش‌ها و اقدامات وی در این دانشگاه، ادامه داد: من از همه مدیران و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی می‌خواهم همان‌طور که مسئولیت مهم ثبت تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی بر عهده دکتر جاسبی سپرده شده است سایر مدیران نیز تلاش کنند تا تاریخچه‌ای از فعالیت‌های این دانشگاه ثبت نمایند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی هیچ هزینه‌ای برای دولت و بیت‌المال نداشته است، اظهار کرد: آنچه که مهم است این است که دانشگاه آزاد نه تنها هزینه‌ای برای دولت و بیت‌المال نداشته بلکه به دولت نیز کمک‌هایی کرده است و در زمینه اشتغال‌آفرینی اقدامات بسیاری انجام داده است.


معاون وزیر: دانشگاه آزاد اول واحد تأسیس می‌کند، بعد دنبال مجوز می‌آید


هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه مالیاتی که از حقوق کارکنان دانشگاه‌ آزاد کسر می‌شود عاید دولت می‌گردد، گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات و کمک‌هایی که دانشگاه آزاد اسلامی انجام داده است این است که بار سنگینی که در حوزه آموزش بر دوش دولت قرار داشت را برداشته است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اهداف تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: از هدف‌های تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی این بود که دولت با بودجه بیت‌المال نمی‌تواند به اندازه نیاز کشور و جوانان به موضوع آموزش توجه کند.

می خواستند دانشگاه آزاد را نابود کنند

وی با اشاره به تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: امروز این واحد شکل گرفته است و به این زودی هم کسی نمی‌تواند آن را نابود کند هر چند عده‌ای می‌خواستند این دانشگاه را نابود کنند و هشت سال در این زمینه تلاش شد اما امروز مجددا مشاهده می‌کنیم که آمار دانشگاه آزاد از لحاظ تعادل همان آمار و اهدافی است که به دنبال آن بودیم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان است، به ایجاد رشته‌های جدید در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: با رشته‌هایی که اخیرا در وزارت علوم تصویب شده است و با مردانگی که دکتر فرجی‌دانا در این زمینه انجام داده‌اند ما امروز می‌توانیم در بسیاری از رشته‌ها دانشجو بپذیریم.

وی با اشاره به عضویت فرجی دانا و قاضی زاده هاشمی در هیات امنای دانشگاه آزاد، افزود: ان‌شاءالله با توجه به حضور دکتر هاشمی در هیات امنای دانشگاه آزاد بتوانیم در بخش پزشکی خدمات ارزنده‌ای به جامعه ارائه دهیم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به کمک‌های مردمی و تلاش نیکوکاران در ساخت و تجهیز بیمارستان‌های کشور، گفت: در بخش علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی دکتر لاریجانی باید تلاش کند که اهداف تعریف شده را به مرحله اجرا برساند.


آمار تامل‌برانگیز معاون وزیر علوم از رشته‌‌های بی‌مجوز دانشگاه آزاد


هاشمی در ادامه با اشاره به تعداد زیاد فارغ‌التحصیلان و دانشجویان تحصیلات عالی در دانشگاه آزاد، گفت: زمانی مباحثی مطرح می‌شد که فرزندان مردم می‌توانند تحصیلات عالی داشته باشند اما نه دولت توانایی تامین هزینه‌ها را دارد و نه صندلی به اندازه کافی برای این امر موجود است اما امروز ما در دانشگاه آزاد اسلامی مفتخر هستیم که از بخش‌هایی هستیم که به گونه‌ای عمل کرده‌ایم که امروز کرسی برای هر کس که بخواهد به مقاطع تحصیلی عالی برسد، ایجاد کرده‌ایم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تحصیل دانشجویان در رشته‌های بدون کنکور در دانشگاه، افزود: زمانی تحصیل در دانشگاه یکی از آرزوهای دراز بود و دانشجویان باید از سد کنکور عبور می‌کردند اما امروز رشته‌هایی در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده است که دانشجویان می‌توانند بدون کنکور به تحصیل در دانشگاه بپردازند.

وی با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی و وضعیت علمی کشور با بیان اینکه فکر می‌کنم جامعه ما در حوزه آموزش و تحصیل دچار فقر نمی‌شود، تصریح کرد: باید اقداماتی انجام دهیم که اگر افراد فقیر قصد تحصیل در دانشگاه را دارند بتوانند وارد دانشگاه شوند. مسئولان دانشگاه آزاد باید اقداماتی انجام دهند تا شرایط برای تحصیل فقرا فراهم گردد و حسرت تحصیل در آنها باقی نماند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به راهکارهای افزایش کیفیت در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و با تاکید بر لزوم ایجاد رشته‌ آینده‌پژوهی و آینده‌نگری در این دانشگاه، گفت: در گزارشاتی که به من داده شده است هنوز در دانشگاه آزاد اقدامی برای ایجاد رشته آینده‌پژوهی و آینده‌نگری که از ضرورت‌های یک ملت زنده است، نشده است. این در حالی است که ما در شرایطی قرار داریم که آینده‌پژوهی و آینده‌نگری و پیش‌بینی مسیر آینده یکی از مهم‌ترین ضرورت‌های زندگی ما محسوب می‌شود.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به تاکید ائمه بر لزوم توجه به آینده، گفت: امروز باید اقداماتی انجام دهیم که راه آینده خود را صاف کنیم و آینده خود را پیش‌بینی و مشاهده نماییم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به سرعت تحول در جامعه با بیان اینکه اگر در گذشته در هر قرن یک اتفاق بزرگ می‌افتاد امروز هر ساله حداقل یک اتفاق بزرگ می‌افتد، گفت: امروز با وجود اینترنت و امواج مختلف اطلاعات دائما در سراسر دنیا پراکنده می‌شود و اتفاقاتی می‌افتد که دیگر هیچ راز و رمزی در دنیا باقی نمی‌ماند و دنیا در آینده به دهکده‌ای کوچک تبدیل می‌گردد.

وی با تاکید بر جهانی شدن بشر، گفت: جهانی شدن بشر یکی از موضوعاتی است که تاکنون کوچک شمرده شده است. من در یکی از نماز جمعه‌ها در این زمینه صحبت‌هایی مطرح کردم که پس از آن سوالاتی در جامعه مطرح شد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: من در پاسخ به این سوالات در یک سخنرانی به روند تشکیل جامعه از دوران حضرت آدم تا امروز اشاره کردم.

هاشمی رفسنجانی با تاکید بر اینکه روز به روز اختیارات از حاکمان سلب می‌شود و در سطح جامعه توسعه پیدا می‌کند، اظهار کرد: امروز با تشکیل سازمان‌های بین‌المللی از اختیارات حکومت‌های محلی کاسته شده و به اختیار مجموعه‌های بین‌المللی افزوده می‌شود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وجود سازمان‌های بین‌المللی فعال افزود: امروز تقریبا اساس همه امور زندگی در مراکز جهانی و مجموعه‌های سازمان ملل تصمیم‌گیری می‌شود و این بدان معناست که دنیا در حال حرکت به سمت حکومت واحد جهانی است.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، گفت: تفسیر من از این آیه کریمه این است که ظالم‌لنفسه کسانی هستند که مرتجعند و می‌خواهند سنتی زندگی کنند و نمی‌خواهند هیچ تغییری در زندگی خود ایجاد کنند.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه این افراد می‌خواهند در گذشته زندگی کنند، اضافه کرد: سلفی‌ها که امروز تکفیری‌ها، القاعده، داعش و بوکوحرام از آن بیرون آمده است می‌گویند که ما می‌خواهیم بایستیم و همان‌طور که در زمان پیغمبر بود، زندگی کنیم.

رییس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه داعشی‌ها نمونه زندگی در گذشته و نمونه سنت‌پرستی هستند، گفت: در گذشته یک قرن طول می‌کشید تا تحولی رخ دهد اما امروز روزی یک تحول اتفاق می‌افتد. در این شرایط آیا ما می‌توانیم از این جهان جدا زندگی کنیم و دنیا را تحریم کنیم و در تحریم دنیا باشیم و اسلام را معرفی کنیم و به جلو ببریم.

وی گفت: «و منهم مقتصر» نیز به معنای میانه‌رو و کسانی که هم به سنت، هم به امروز و هم به آینده خود نگاه می‌کنند، است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه امروز به رشته تحصیلی نیاز داریم که به آینده‌پژوهی و پیش‌بینی آینده بپردازد، اظهار کرد: ابتدا باید تلاش کنیم که اساتیدی خبره در این زمینه تربیت نماییم و سپس بکوشیم تا این رشته را توسعه دهیم و این علم را به سمت جلو پیش ببریم.

وی با اشاره به انتشار کتابچه‌ای از برنامه‌های پیش بینی شده آمریکا، اظهار کرد: آنها با محاسبات علمی اهداف خود را مشخص کرده‌اند و وضعیت خود در حوزه‌های مختلف را عالمانه پیش‌بینی کرده و با برنامه‌ریزی‌های انجام داده شده در حال آماده‌سازی خود برای دستیابی به اهداف در زمان تعیین شده هستند.

هاشمی رفسنجانی با تاکید بر اینکه وظیفه دانشگاه‌هاست که آینده را نشان دهند و بگویند که باید در آینده چه کار کنیم، اظهار کرد: تا چند سال پیش هیچگاه ما فکر نمی‌کردیم که می‌توان از خاک رس نفت و گاز استخراج کرد. اکنون نیز نمی‌دانیم که در آینده چه اتفاقی می‌افتد به همین دلیل است که باید آینده‌پژوهی داشته باشیم تا بتوانیم آینده را ببینیم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه موضوعات مختلف از جمله جنگ‌های آینده را پیش‌بینی کنیم، گفت: پیش‌بینی چنین موضوعاتی از جمله ضرورت‌های یک کشور محسوب می‌شود.

وی همچنین با تاکید بر لزوم ایجاد رشته‌ای تحصیلی برای تربیت مدیران تراز بالا در دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: باید شرایط به گونه‌ای فراهم باشد که در دانشگاه آزاد با استفاده از تجربه اساتید، مدیران تراز بالایی تربیت شود تا چنانچه در جایگاه و سمتی به مدیری احساس نیاز شد سریعا این فرد جایگزین شود و اقدامات را بهتر از قبل انجام دهد.

هاشمی رفسنجانی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به موضوعات فرهنگی و تاکید بر لزوم توجه به این موضوعات در کشور، خاطرنشان کرد: هیچگاه نباید خیال کنیم که فرهنگ را می‌توان با منبر، موعظه و کتاب تامین کرد بلکه فرهنگ در درون انسان‌ها و با آموزش‌های جانبی و اطلاعاتی که امروز همچون باران بر سر انسان‌ها می‌بارد ایجاد می‌شود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نمی‌توان هنگامی که فرهنگی شکل می‌گیرد آن را تغییر داد، اظهار کرد: امروز به هم خوردن مرزهای فرهنگی احتیاجی به مرزهای خاکی ندارد و انسان‌ها دائما در بمباران افکار، پیشنهادات و تجربیات مختلف قرار می‌گیرند و ساخته می‌شوند.

افشای جزئیاتی از پیشنهادات غربی ها در مذاکرات هسته‌ای

وی در ادامه با بیان اینکه امروز تمایل همکاری در مراکز جهانی با دانشگاه‌های غیردولتی بیشتر است، به پروژه مربوط به گداخت هسته‌ای که با همکاری هشت کشور جهان برای نخستین بار در فرانسه در حال پیگیری است، اشاره کرد و گفت: امروز از سوی مراکز بین‌المللی به دانشگاه آزاد اسلامی این پیشنهاد شده که این آمادگی وجود دارد که در بحث جوش هسته‌ای آموزش‌های لازم داده شود حتی پیشنهاد شده است که دانشگاه می‌تواند با پرداخت مبلغی عضو شرکتی شود که پروژه مربوط به جوش و گداخت هسته‌ای را پیگیری می‌کند و طی آن می‌تواند از آموزش‌های لازم بهره‌مند شود.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5، گفت: طرف مقابل در برابر برخی محدودیت‌ها به تیم مذاکره‌کننده ما پیشنهاد داده است که در مقابل محدودیت‌های موجود به ایران آموزش‌های مربوط به جوش و گداخت هسته‌ای را می‌دهند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر لزوم همکاری دانشگاه آزاد با مرکز علمی بین‌المللی، گفت: مطمئن هستم که دنیا با ما در مورد مسائل علمی همکاری می‌کند و ما می‌توانیم خدمت بزرگی به جامعه ارائه دهیم.

رییس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه هدف اصلی تاسیس دانشگاه آزاد جوانان و دانشجویان بودند بر لزوم توجه به جوانان تاکید کرد و گفت: همگان باید بدانیم که بزرگ‌ترین سرمایه علم و دانش در دانشجویان است.

وی با بیان اینکه در دانشگاه آزاد دانشجویان باید محور قرار بگیرند، گفت: مسئولان و مدیران دانشگاه آزاد باید بدانند که ما در خدمت دانشجویان هستیم نه آنها. ما امروز با بودجه دانشجویان زنده هستیم و به کار خود ادامه می‌دهیم، آنها ولی نعمت ما هستند و باید برای آنها ارزش بسیار و والایی قائل شویم.

هاشمی رفسنجانی در پایان با تاکید بر لزوم رفع مشکلات دانشجویان در دانشگاه آزاد، افزود: باید تلاش کنیم که هر کاری که در تحصیل دانشجویان از دست ما ساخته است انجام دهیم، نباید آنها مشکلی داشته باشند. باید بکوشیم که با اخلاق، دقت و برنامه‌ریزی مشکلات دانشجویان را در دانشگاه آزاد اسلامی برطرف کنیم.

نظر
شنبه 25 بهمن 1393 ساعت 11:21
 
یک پیرزن سوری در پاسخ به تروریست‌های داعش که برای کشتن وی آمده بودند آنان را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش ابنا؛فعالان اینترنتی ویدئویی را بر روی شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک و توئیتر پخش کردند که در آن یک پیرزن سوری از داعشی‌هایی که در کنار وی بودند، می‌خواهد از کشتن مردم و خونریزی دست بکشند و به خدا بازگردند.

این پیرزن تقریبا 80 ساله که در کنار خودرو داعشی‌ها قرار داشت، و به زبان فصیح عربی صحبت می‌کرد، خطاب به آن‌ها گفت: از خدا بترسید، سر بریدن هیچ سودی برای شما ندارد.



یکی از داعشی‌ها در پاسخ به پیرزن گفت: ما برای سربریدن به سوی شما آمدیم. پیرزن در جواب وی گفت: سر هیچ کس را نبرید، کسی را نکشید، همه آن حرام است، به خدا بازگردید و او را خشمگین نکنید.

وی آیه‌هایی از قرآن کریم را که قتل را حرام شمرده است، برای آن‌ها تلاوت کرد و در پایان به عناصر داعش گفت: اگر قصد جنگ دارید، بروید با یهود (اسرائیل) بجنگید.


نظر

 

دوشنبه 27 بهمن 1393 ساعت 08:24
 
یکی از جوانان منطقه سنی نشین عراق که در یگان تک‌تیراندازهای ارتش عراق فعالیت می‌کرد به دست داعشی‌ها سر بریده شد.
عناصر تروریستی داعش یک جوان سنی مذهب عراقی را که به عضویت نیروهای ارتش عراق درآمده بود را در منطقه "جبور" واقع در 90 کیلومتری شمال بغداد سر بریدند.

تکفیری‌های داعش با اعلام اینکه این «مرتد» (داعشی‌ها سنی‌ها را مرتد می‌دانند) یک نیروی پلیس بوده که با پیوستن به ارتش در یگان تک‌تیراندازهای آن فعالیت می‌کرده است.

در تصاویر منتشر شده در یکی از مناطق بیابانی که داعش از آن به نام "عرب جبور" نام برده چهار تروریست داعش جوان عراقی را که «رعد علی جاسم» نام دارد همراهی کرده و سرانجام سر او را درحالی‌که دست‌ها و چشمانش بسته است از بدنش جدا کردند.

گروه شیطانی داعش به چگونگی دستگیری رعد علی جاسم اشاره‌ای نکرده است اما از ذبح وی را یک افتخار برای خود قلمداد کرده‌اند.

گفتنی است جبور تنها منطقه سنی نشین است که در مقابل تروریست‌های داعش ایستاده و تسلیم نشده است.

جبور که نقش عمده‌ای در تشکیل گروه‌های ضد القاعده طی سال‌های 2005 و 2007 داشته است در درگیری با داعش حمایت عراق و گروه‌های مردمی را دریافت کرده است.

جبوری‌های می‌گویند نیازمند کمک‌های بیشتر هستند.




منبع: ابنا

نظر

 

 
چهارشنبه 29 بهمن 1393 ساعت 17:01
 
فرج الله سلحشور از شرایط غیر مناسب اکران فیلم های دینی و مذهبی سخن گفت و بیان کرد که افراد غیر مذهبی در بدنه سینما وجود دارند که نمی گذارند فیلم های ارزشی در جامعه دیده شود.


به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله، فرج الله سلحشور در ارتباط با شرایط ساخت آثار سینمایی دینی گفت: اگر توانستیم انسان های صالح را بیابیم که نسبت به اسلام و سینما شناخت دارند و خودشان عامل به دین هستند، در این شرایط می توان توقع داشت که سینمای مذهبی راه بیفتد.

وی ادامه داد: هالیوود سینمای خود را به دنیا از جمله به ما تحمیل کرده است. در سینمای هالیوود دروغ محور کار است و آن ها جذابیت های کاذب ذهنی را به عنوان درام وارد فیلم هایشان می کنند. جذابیت های آن ها هم در برهنگی زن ها و یا جلوه های ویژه رایانه ای خلاصه می شود. این مسایل با اعتقادات ما نمی خواند. ما ظاهر دنیا را به دلیل باطنش می خواهیم. ظاهر برای ما ارزش محسوب می شود اما در اندازه های یک پل ارتباطی بین موضوع اصلی که مد نظر ما است.

فیلم ساز دینی باید خود عامل به دین باشد

وی در ادامه با طرح سوالاتی گفت: آیا فیلم های ما زبان دین هستند؟ چقدر از آثارمان اسلام را تبلیغ می کند؟ اگر توانستیم انسان های صالح را بیابیم که نسبت به اسلام و سینما شناخت دارند و خودساخته نیز هستند و همچنین خودشان عامل به دین، می توانیم حرف های انسانی در فیلم هایمان بزنیم. در این شرایط می توان توقع داشت که سینمای مذهبی راه بیفتد. فیلمساز مبلغ دین است و فیلمی دینی است که این مقوله را ترویج دهد.

سنگ اندازی دشمان نفوذی داخل برای نمایش آثار دینی و ارزشی

سلحشور با اشاره به این که برخی در مسیر نمایش فیلم های ارزشی سنگ اندازی می کنند، گفت: اگر کمی دقت داشته باشیم متوجه می شویم که آثار ارزشی به درستی اکران نمی شود. چرا که افرادی غیر مذهبی در بدنه کار وجود دارند که نمی گذارند فیلم های ارزشی در جامعه دیده شود. در این شرایط نمی توان کاری کرد که مخاطبان عام از فیلم های ما استقبال کنند. این افراد در رسانه ملی هم نفوذ پیدا کرده اند و ما نیز در این شرایط باید جمع های خودمان را تقویت کنیم و از داشته های خودمان استفاده کنیم چرا که این گروه ها بنای شان بر مبارزه با جشنواره های دینی و فیلم های مذهبی است.

نهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش از 5 تا 7 اسفند ماه در پردیس سینمایی آزادی تهران و مراسم اختتامیه آن 8 اسفند در تالار اندیشه برگزار می شود.
منبع: مهر