سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرباز ولایت

نظر
هشدار پلیس فتا درباره یک 
 
پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا(فتا) در مورد کشف جاسوس‌افزار ilivid.exe به کاربران هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله، پلیس فتا به کاربران هشدار داد از دانلود و نصب بدافزار ilivid.exe خودداری کنند و به هیچ وجه این بد افزار را بر روی گوشی های هوشمند، تبلت یا سیستم های کامپیوتری خود نصب نکنند. 

کارشناس پلیس فتا تاکید کرد: این بد افزار ممکن است در قالب فایل های پیوست به سیستم کاربران نفوذ کند. بنابراین کاربران باید دقت داشته باشند از دانلود کردن فایل های ناشناس جداً خودداری کنند. 

شایان ذکر است؛ این بد افزار به احتمال زیاد جاسوسی بوده و از روش کلیک دزدی استفاده می کند. به این صورت که می تواند تمام فعالیت کاربر بر اساس کلیک های صورت گرفته را به سرقت برده و به منبع ناشناسی ارسال نماید. همچنین از دیگر قابلیت های این نرم افزار می توان به هدایت کاربر به صفحات خاص اشاره داشت که باعث بالا رفتن رنکینگ این سایتها شده و کاربر را در برابر تبلیغات خاص قرار بدهد. 

کارشناس پلیس فتا گفت: متاسفانه این بدافزار از سوی برخی کاربران شبکه های اجتماعی نیز به اشتراک گذاشته شده است و کاربران شبکه های اجتماعی مراقب باشند که این بد افزار را دانلود و نصب نکنند. 

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، کارشناس پلیس فتا در پایان به کاربران توصیه کرد از دانلود و نصب برنامه های ناشناس در فضای وب خودداری کنند. همچنین نرم افزارهای را که نمی شناسند برای دیگر کاربران به اشتراک نگذارند. 
منبع: ایسنا

نظر
 
ورود کشتی حامل کمک های انسان دوستانه ایران برای مردم یمن به سواحل این کشور بازتاب گسترده ای در رسانه های غربی داشته است.

به گزارش مهر، یو اس ای تودی در این رابطه می نویسد: پنتاگون (وزرات دفاع آمریکا) اعلام کرد که یک کشتی ایرانی را از نزدیک زیر نظر دارد اما در این مرحله خیلی نگران نیست. 

همزمان با این اعلام، مقامات آمریکایی که از آنها نام برده نشده به رسانه ها گفته اند که هنوز در مورد واکنش احتمالی خود به ورود این کشتی به بندری در یمن تصمیم نگرفته اند. 

سرهنگ «استیو وارن» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که ارتش آمریکا موقعیت این کشتی ایرانی را در هر قدم این مسیر زیر نظر دارد. ما در این مرحله خیلی نگران نیستیم. 

شبکه ان بی سی آمریکا هم به نقل از مقامات وزارت دفاع نوشت که ناو «ایوو جیما »حرکات کشتی ایرانی را زیر نظر دارد. 

سخنگوی پنتاگون تایید کرد که دو ناو جنگی ایران با این کشتی همراه شده اند. او گفت این همراهی در منطقه ای انجام شد که به گفته ایران محل انجام عملیات ضد دزدی دریایی توسط نیروی دریایی بود. 

با این حال خبرگزاری رویترز می نویسد معلوم نیست که این ناوها هنوز از نزدیک کشتی ایرانی را همراهی می کنند یا نه. 

به گزارش ان بی سی مقام های آمریکایی حدس می زنند که کشتی ایرانی فقط حامل کمک های انساندوستانه باشد و نه سلاح، اما گفتند که دادن اجازه ورود آن به یمن بدون بررسی آن بدعتی خطرناک برای محموله های آینده ایجاد می کند. 

خبرگزاری آسوشیتدپرس در تحلیلی نوشت : آمریکا و متحدانش بر سر دوراهی قرار گرفته اند:‌ آیا آنها باید مسیر کشتی را ببندند، که جرقه رویارویی احتمالی با ایران را خواهد زد، یا باید اجازه دهند به بندر یمن بروند، که راه را برای ارسال محموله های آینده که ممکن است حاوی سلاح یا سایر کمک های مرگبار باشد باز خواهد کرد؟ 

آمریکا قبلا از ایران خواسته محموله های کمک را به جیبوتی بفرستد تا از آنجا توسط سازمان ملل توزیع شود.به نوشته ان بی سی این مقام ها گفته اند که آمریکا هنوز در مورد واکنش احتمالی خود تصمیمی نگرفته است. 

به گزارش آسوشیتدپرس مقام های آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود گفتند که حداقل پنج ناو جنگی آمریکا در بخش غربی خلیج عدن یا در نزدیک ساحل جیبوتی حضور دارند و آماده پاسخگویی به هرگونه شرایطی هستند. 

بر اساس اخبار اعلام شده این کشتی علاوه بر 2500 تن کمک‌های ضروری و کادر پزشکی و امدادی، حامل سه فعال ضد جنگ از اروپا و آمریکا و 15 خبرنگار است. 

کریستوف هورستل یک فعال سیاسی آلمانی که سوار کشتی ایرانی است روز سه شنبه به رویترز گفت: این ماموریتی صد در صد انساندوستانه است. هیچ کشتی ای ما را همراهی نمی کند اما یک هواپیمای ناشناس روز دوشنبه سه بار بالای سر کشتی دور زد. 

پیش از این سخنگوی نیروهای ائتلاف منطقه‌ای به رهبری عربستان گفته بود که این ائتلاف تنها پس از بازرسی کشتی حامل کمک‌های ایرانی اجازه رسیدن آنها به یمن را می‌دهد، اما ایران گفته اجازه بازرسی از این کشتی را نخواهد داد.

نظر
 
اخیرا آیت الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، از افزایش فعالیت مسئولینی برای انتخابات پرده برداشته که چشم دیدن ولایت فقیه را ندارند و برای کاهش اقتدار آن در تلاشند.
به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله به نقل از فرهنگ نیوز، دبیر شورای نگهبان در دیدار اعضای "مرکز موضوع‌شناسی احکام فقهی" با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در اسفند امسال گفت: باید با حساسیت از مسائل مربوط به انتخابات و کیفیت فعالیت افراد در آن مطلع باشید. الان افرادی در این انتخابات فعال شده اند که مسئولیت‌های بالایی هم دارند، اما اساساً چشم دیدن ولایت فقیه را ندارند و همه هَمِّشان افزایش قدرت خودشان و کاهش اقتدار ولایت است. 

البته تا الآن خدا لطف کرده و مانع تحقق اهداف آنان شده است. از کارشناسان مطمئن بخواهید جریان‌ها و اوضاع سیاسی را برای شما تشریح کنند. از استادان حوزه و دانشگاه تا دانشجو و طلبه و عموم مردم باید با مسائل سیاسی روز آشنا باشند و بتوانند افراد صالح و فاسد را بشناسند و از مسئولیت سنگین انتخاب افراد صالح غافل نگردند. 

هشدار دبیر شورای نگهبان در هشت ماه مانده به شروع فعالیت های انتخاباتی بسیار حائز اهمیت است. با رصد اقدامات و فعالیت های برخی از گروه ها وشخصیت ها این هشدار بعد جدی تری به خود می گیرد که همانطور که آیت الله جنتی عنوان کردند نیاز به هوشیاری و آگاهی افکار عمومی در مقابل هجمه های است که در آستانه انتخابات شدت خواهد گرفت. 

در چند وقت اخیر تحولات اساسی در عرصه سیاست داخلی کشور در حال روی دادن است و افرادی در این حوزه ورد پیدا کرده اند که تا چندسال قبل فعالیت چندانی نداشتند و به دنبال فتنه 88 و شکست در پروژه های خود در کنجی خزیده بودند. با روی کار آمدن دولت یازدهم زمینه های فعالیت برای این افراد در رسانه ها، احزاب و حتی مدیریت اجرایی مهیا شد و شکست خوردگان سیاسی برای به دست آوردن قدرت دست به کار شده اند. 

همه چیز از انتخابات ریاست جمهوری 92 شروع شد. کسانی که در گذشته و در برهه های حساس در نظام مردود شده بودند، عزم خود را جزم کردند که بار دیگر از روزنه انتخابات وارد ساختار قدرت شوند. با منتفی شدن نامزدی حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی و عدم احراز صلاحیت وی، نگاه ها به یار همیشگی او، یعنی حسن روحانی دوخته شد تا رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت را به پاستور بفرستند. با ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدالیون، کلید پاستور در دستان روحانی قرار گرفت. هرچند تشتت و عدم معرفی نامزد واحد از سوی اصولگریان در وقوع این پیروزی بی تاثیر نبود. 

تجربه دیگر که امیدها را برای اصلاح طلبان و فتنه گران زنده کرده، شورای شهر تهران بود. در این انتخابات نیز اصلاح طلبان منسجم تر پیش آمدند و توانستند نیمی از کرسی ها شورای شهر را به خود اختصاص دهند که در اولین اقدام خود قصد برکناری قالیباف و جایگزینی وی با محسن هاشمی را داشتند. 

به هر روی، هشداری که آیت الله جنتی داده است به دور از واقعیت نیست و نظاره اقدامات و فعالیت ها ی برخی از گروه ها موضوع را مشخص تر می کند. در ماه های اخیر درخواست های متعددی از سوی نیروهای اصلاح طلب برای صدور مجوز حزب، نشریه و روزنامه ارسال شده و علی رغم مخالفت های این طیف با عبدالرضا رحمانی فضلی، این وزرات خانه، بیشتر درخواست ها را اجابت کرده، به طوری که محمدعلی عطریانفر از محکومان فتنه و فعال اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان به این امر در روز یکشنبه اذعان کرده است: 

"اطلاعاتی که از وزارت کشور به ما می‌رسد این است که آقای رحمانی فضلی به بیش از 70 -80 درصد توقعات اصلاح‌طلبان پاسخ مثبت داده است. البته مواردی هم وجود داشته که صورت نگرفته بنابراین فکر می ‌کنم کسانی که در مقوله اصلاح‌ طلبی وزارت کشور را خوب بشناسند حتی در این نقطه هم ایراد چندانی نمی‌گیرند. ضمن اینکه باید این تفکر ایجاد شود که کسی که انتصاب می‌شود حتما نباید دوست و آشنا باشد، باید واجد صلاحیت باشد. برخی می‌گویند انتخاب بخشداران و فرمانداران با نمایندگان مجلس با هماهنگی وزیر کشور صورت می‌گیرد و این می‌تواند منجر به این شود که در انتخابات آینده مجلس کارآمدی مجلس قبل را نداشته باشد. کسی که فضای اصلاح‌ طلبان را درک می ‌کند می ‌داند که تکیه گاه اصلاحات، تکیه گاه بزرگی است و در کنار او آقای هاشمی قرار گرفته است." 

این اظهار نظر عطریانفر در حالی است که روزنامه های زنجیره ای اصلاح طلبان در چند وقت اخیر و به صورت روزانه مطالبی را از لزوم تغییر در وزارت کشور در صفحات خود درج می کنند و در حالیکه به گفته عطریانفر بیشتر درخواست های اصلاح طلبان مورد موافقت قرار گرفته اما طمع قدرت در این جریان به حدی افزایش یافته که به این درصدها نیز راضی نیستند. حال با کنار هم قرار دادن این اظهارات در کنار سخنان حسن رسولی عضو هیات مدیره بنیاد باران و امید ایرانیان در نشست حزب جوانان ایران اسلامی با موضوع "اصلاح طلبان و انتخابات مجلس دهم" در آذرماه 1393، برنامه اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس آشکارتر می شود: 

"هم در استان ها و هم در تهران اصلاح طلبان جلسات خود را برای هماهنگی در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز کرده اند و یقینا مشارکت حداکثری مردم? مجلس اصلاح طلب یا نزدیک به اصلاح طلبان را شکل خواهد داد. هدف گذاری اصلاح طلبان کسب 200 کرسی مجلس دهم است. شاخص? محور و رهبری جبهه اصلاحطلبان با سیدمحمد خاتمی است و همه اصلاحطلبان پذیرفته اند که با محوریت خاتمی در عرصه سیاسی شرکت کنند و خاتمی فصل الخطاب باشد." 

به طور مشخص خود نیروهای اصلاح طلب به این امر آگاهند که احتمال رد صلاحیت بیشتر افردای که در فتنه حضور داشتند بسیار زیاد است و در نتیجه همانطور که فعالین این جریان نیز به آن اشاره کرده اند، در ائتلاف با نیروهای معتدل که شامل مدیران میانه رو دوران هاشمی و خاتمی و در کنار نیروهای کنونی دولت، وارد انتخابات خواهند شد. چنین راهبردی چند حسن دارد، از یک سو ائتلاف با نیروهای دولتی، قدرت مالی و اجرایی را در اختیار اصلاح طلبان قرار خواهد داد و از سوی دیگر، در صورت عدم کسب اکثریت مجلس، می توانند اقلیت قدرتمندی در مجلس دهم تشکیل دهند. تجربه موفق انتخابات 92 نیز خود محرکی برای این امر است. 

ورای فعالیت های انتخاباتی، باید به چینش احزاب جدید در عرصه سیاسی کشور نیز توجه شود. احزاب جدیدی که از وزارت کشور مجوز گرفته اند بیشتر اصلاح طلب هستند و حتی در برخی از آنها اعضای احزاب منحله مشارکت و مجاهدین انقلاب اسلامی نیز حضور دارند. آنچه مشخص است کارویژه اصلی هر حزبی، حضور در ارکان قدرت از طریق انتخابات است. در این میان تاسیس حزب اتحاد ملت ایران با سر و صدا و واکنش های متعددی روبه رو بود. در میان کسانی که در هیات موسس این حزب حضور داشتند نام کسانی به چشم می خورد که در حزب منحله مشارکت حضور داشتند. حضور چنین افرادی در نگاه اول بازگشت مجدد حزب مشارکت به عرصه سیاسی را تداعی می کرد. 

اما در کنار انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابات مهم مجلس خبرگان نیز در اسفندماه برگزار خواهد شد و برای این مجلس نیز اصلاح طلبان برنامه های ویژه ای دارد. در ماه های اخیر نیروهای اصلاح طلب و حامی دولت در تلاش اند تا با شناسایی و ترغیب نامزدهای بالقوه و همسو با اصلاح طلبان، آنها را راهی مجلس خبرگان کنند. انتخابات خبرگان در تهران از اهمیت فزاینده ای برخوردار است؛ در همین رابطه، جریان اصلاح طلب در حال زمینه چینی برای حضور حجت الاسلام سید حسن خمینی به عنوان یکی از سرلیست های خبرگان در تهران است. 

هرچند حجت الاسلام سید حسن خمینی به طور صریح حضور خود در انتخابات را تایید نکرده است اما تلاش جریانات حامی وی این است که حضور وی در انتخابات را به مطالبه و خواست عمومی تبدیل کنند. در کنار وی حجج الاسلام هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی نیز به عنوان نامزدهای شاخص این جریان در انتخابات خبرگان حضور خواهند یافت. 

یکی از وظایف مجلس خبرگان تعیین رهبر و وظایف رهبری است. اما آنچه که در سال های اخیر بارها از سمت یک جریان خاص و به ویژه لیدر آن تکرار شده، موضوع شواریی شدن رهبری است. هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با شرق در اسفند 93 پیرامون این موضوع گفته بود: 

" این مطالب در قانون اساسی آمده است. هم قبل از بازنگری و هم بعد از بازنگری به آن توجه شده است. قبل از بازنگری آمده بود «فعلا که کسی مثل امام(ره) مورد قبول اکثریت قاطع مردم نیست، همان می‌ماند، ولی اگر مثل امام(ره) و رهبری فعلی نباشد، شورایی می‌شود و شورایی پنج‌نفره از علما جای رهبری را می‌گیرند، در بازنگری هم همین آمده است که هم می‌تواند فرد و هم می‌تواند شورا باشد. این در قانون اساسی هست و لازم نیست روی آن بحث کنیم. چون بحث شده و مردم هم به آن رای داد‌ه‌اند و تمام شد. در اولین جلسه‌ای که بعد از رحلت امام(ره) برای تعیین جانشینی ایشان داشتیم، اولین بحث ما این بود که شورا باشد یا فرد. ما که جزو هیات‌رییسه خبرگان بودیم و باید برنامه‌ها را تنظیم می‌کردیم، نظر ما این بود که شورایی باشد... این با رای خود خبرگان است و اگر احساس شود که فردی آن برجستگی‌ها را ندارد و آماده نیست، می‌توانیم تبدیل به شورا کنیم." 

برنامه های مشخص جریان اصلاح طلب در انتخابات مجلس دهم و خبرگان، زمینه هایی را نیز می طلبد که دولت در حال مهیا کردن این زیرساخت هاست. تغییرات گسترده ای که در ابتدای دولت در راس مدیران دولتی صورت گرفت و در حال حاضر نیز زمزمه های تغییرات بیشتر به گوش می رسد در همین راستا قرار می گیرند. انتصاب استانداران و فرمانداران جدید و برکناری کسانی که همراهی کمتری با دولت دارند در دستور کار است تا حوزه های انتخابیه با کمترین چالشی برای دولت، انتخابات همسو با اهداف این جریان را به جلو ببرند. هشداری که دبیر شورای نگهبان داده خود گویای برنامه ریزی گسترده جریانات مساله دار در عرصه سیاسی است که حامیان عمده و اصلی آنها برخی مسئولین رده بالا نیز هستند. 

اما تاکتیک جدید اصلاح طلبان برای عبور از شورای نگهبان نیز توسط این جریان مشخص شده و حسین مرعشی، عضو حزب گارگزاران در مصاحبه با روزنامه اعتماد در 23 اردیبهشت عنوان کرده است: 

"اصلا قرار نیست این‌بار بحث رد صلاحیت‌ها دغدغه ما باشد. اینقدر در بدنه اصلاح‌طلبی و نیروهای اجتماعی حوزه‌های انتخابیه داوطلبان صاحب صلاحیت داریم که اصلا از رد صلاحیت دغدغه‌ای نداریم. موضوع دوم که اهمیت دارد این است که در استراتژی‌های ملی‌مان ما اصلاح‌طلبان پذیرفته‌ایم در همان زمینی دست به بازی بزنیم که شورای نگهبان به صورت محدود برای مانور سیاسی تشخیص می‌دهند، کافی است. این تجربه را از سال 92 به دست آورده‌ایم. در آن سال اولویت ما رییس دولت اصلاحات بود. ایشان به دلایلی که معلوم بود نیامد، آقای هاشمی هم که آمد به دلایلی که معلوم بود، رد صلاحیت شد و مردم هم به دلایلی که معلوم بود، دست به بازی در همان زمین محدود زدند. به نظر من امروز آقای جنتی از آن رفتار پشیمان است. البته من ایشان را ندیده‌ام که از خودشان بپرسم اما به نظرم کسانی که تصمیم گرفتند رییس دولت اصلاحات نیاید و آقای هاشمی هم اگر آمد رد صلاحیت شود آنها امروز خیلی دستاوردی نصیب‌شان نشده است. آقای روحانی سیاست‌های همان دو نفر را پیگیری می‌کند، تازه‌نفس هم هست در خیلی از موارد نرمش آن دو بزرگوار را هم نشان نمی‌دهد. این یک تجربه ملی بود که به ما نشان می‌دهد به عنوان اصلاح‌طلبان اولا با چهره‌هایی به میدان خواهیم رفت که دلیلی ندارد رد صلاحیت شود."

نظر
 
به گزارش جهان صنعت، این روزنامه هم در مطلبی از تغییر احتمالی وزیر صنعت خبر داده و نوشته است: عدم رضایت اسحاق جهانگیری (معاون اول رییس دولت تدبیر و امید) از عملکرد محمدرضا نعمت‌زاده (وزیر صنعت، معدن و تجارت) این وزارتخانه مهم‌ترین خطر برای پیرمرد صنعتگر دولت است که دفتر خود را از خیابان ویلا به یکی از دفاتر خود در اقصا نقاط تهران تغییر دهد. 

عدم تحرک در بخش صنعت بعد از روی کار آمدن دولت و حاشیه‌های واگذاری معادن از دیگر ملاک‌هایی است که سبب شده نام محمد فروزنده (رییس سابق بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی) بر سر زبان‌ها بیفتد.

نظر
یک اصلاح طلب تندرو مدعی شد اگر ماجرای مک‌فارلین رو نمی‌شد، به جاهای خوبی با آمریکا می رسیدیم.

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله، مرتضی الویری در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب اعتماد درباره ماجرای "مک فارلین" گفته است:‌ آقای هاشمی در زمان جنگ شخص دوم مملکت بود و به دلیل اینکه هم در جریان جنگ به‌شدت مورد تایید امام بود قرار بر این شد برای مبادله و آزادسازی گروگان‌هایی که در لبنان بودند تبادلی صورت بگیرد. ما چیزهایی بگیریم و چند نفر بیگناه هم که گروگان گرفته شدند آزاد شوند. اقدام ما اقدام بشردوستانه بود ولی این اقدام بشردوستانه را در ازای دریافت موشک‌های تاو امریکا انجام می‌دادیم. امریکا هم موافق این مساله بود بنابراین قرار شد چنین اقدامی صورت بگیرد. 

ضمن اینکه امریکا می‌خواست درآمد حاصل از این کار را خرج شورشی‌های نیکاراگوئه کند. 
اینکه امریکا چه خوابی برای آن درآمد دیده بود به ما ارتباطی نداشت. من در عین ارادت بسیار زیادی که به مرحوم آیت‌الله منتظری داشتم و امروز هم این ارادت در ذهن من حک شده ولی از گله‌مندی ایشان در آن مورد انتقاد داشتم و الان هم انتقاد دارم. ایشان می‌گفت چرا جریان مک فارلین را به من نگفتید و من باید از کانال‌های دیگر باخبر شوم. بحث عبارت از این است که اگر این مساله افشا و باز می‌شد به‌طور کلی اثربخشی‌اش را از دست می‌داد و به هدف نمی‌رسید و منطقی بود چراغ خاموش مسیر طی شود. اگر چراغ خاموش طی می‌شد در همین مسیر جریان افشاگری روزنامه الشراع اتفاق نمی‌افتاد و جریان جلو رفته بود و در آن صورت حتی ممکن بود ما جنگ را زودتر تمام می‌کردیم و بسیاری از جوان‌هایی که شهید شدند الان زیر خاک نبودند. 

نظر


فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح، از کشف پیکرهای مطهر 175 شهید غواص عملیات کربلای چهار خبر داد.
کد خبر: 501576
تاریخ انتشار:29 اردیبهشت 1394 - 14:02-19 May 2015
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح، از کشف پیکرهای مطهر 175 شهید غواص عملیات کربلای چهار خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی کل سپاه، این مطلب را سردار سرتیپ پاسدار سیدمحمد باقر زاده در آیین استقبال از پیکرهای مطهر شهدای دفاع مقدس که روز گذشته(دوشنبه) از مرز شلمچه وارد کشور شدند، عنوان کرد.

وی افزود: این شمار پیکرهای مطهر متعلق به غواصان عملیات کربلای 4 است که با دستان بسته به شهادت رسیده و زنده به گور شدند.

باقرزاده ادامه داد: برخی پیکرهای مطهر این شهدا زمانی که کشف شد، هیچ جراحتی نداشتند و متوجه شدیم که آنها زنده به گور شدند و امروز همین جنایات توسط تکفیری ها در کشورهای مسلمان رخ می دهد.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح گفت: پیکرهای مطهر پنج شهید در منطقه فاو، 175 شهید در منطقه ابوفلوس، هشت شهید در شلمچه، 21 شهید در مجنون، 40 شهید در شرق دجله و جاده خندق و 21 شهید در منطقه زبیدات کشف شد.

روز گذشته پیکرهای مطهر 270 شهید دفاع مقدس، که طی عملیات اخیر تفحص کشف شده اند از طریق مرز شلمچه وارد کشور شدند.

نظر
سخنرانی ابراهیم اصغرزاده فعال سیاسی به مناسبت دوم خرداد با عنوان " اصلاحات ناتمام " در دانشکده نفت ، گاز و پتروشیمی دانشگاه خلیج فارس هرچند با حاشیه هایی همراه بود اما بدون مشکل خاصی به پایان رسید.
 سخنرانی ابراهیم اصغرزاده فعال سیاسی به مناسبت دوم خرداد با عنوان " اصلاحات ناتمام " در دانشکده نفت ، گاز و پتروشیمی دانشگاه خلیج فارس هرچند با حاشیه هایی همراه بود اما بدون مشکل خاصی به پایان رسید.
  
 به گزارش ایرنا هرچند زمان آغاز این سخنرانی ساعت 17 روز یکشنبه اعلام شده بود اما با 45 دقیقه تاخیر آغاز شد .

ابراهیم اضغرزاده را در این آیین مسعود شکوهی از فعالان اصلاحات و عضو شورای اسلامی شهر بوشهر ، ماشاالله حیدرزاده از فرمانداران شهرستان های تنگستان و گناوه در دوره ریاست جمهوری دولت اصلاحات همراهی می کردند.

سخنرانی اصغرزاده در مورد آنچه دروغگویی احمدی نژاد نامید، چالش های پیش روی دولت روحانی و مباحث مربوط به مذاکرات هسته ای و سیر تاریخی جریان اصلاحات در کشور برگزار شد.

صحبت های این نماینده دوره سوم مجلس شورای اسلامی و دبیرکل حزب همبستگی هرچند با تایید و تشویق اکثر دانشجویان شرکت کننده در این سخنرانی روبرو شد اما مخالفانی نیز در این نشست حضور داشتند .

پس از پایان صحبت های اصغرزاده درزمان پرسش و پاسخ دانشجویان ،چهار نفر به صورت شفاهی سووالات خود را مطرح کردند که دو نفر از آنها دانشجویان بسیجی بودند که سخنان اصغرزاده را نقد کردند.

یکی از دانشجویان بسیجی خطاب به اصغرزاده گفت: مسوولان نباید اجازه دهند در دانشگاه که محیطی علمی است کسی که مدعی است علیه خدا هم می شود تظاهرات کرد تریبون برای طرح دیدگاه داشته باشد.

این دانشجو افزود: شما که می گویید احمدی نژاد کشور را خراب کرد ما می گوییم استراتژی احمدی نژاد خوب بود اما تاکتیک بدی داشت.

این دانشجو خطاب به اصغرزاده یادآورشد:نمی شود هر وقت مخالفان دیدگاه شما اظهارنظر می کنند آنها را متهم به داشتن رای چهارمیلیونی کرد.

وی گفت:اگر شما در میدان رفاه بوشهر سخنرانی کنید بدون شک مردم علیه شما بلند خواهند شد.

در وسط سخنرانی این دانشجو میکروفون قطع شد اما وی خطاب به بانیان جلسه گفت: شما که تحمل چند دقیقه صحبت ما را ندارید چطور دم از آزادی بیان می زنید.

یکی دیگر از دانشجویان بسیجی نیز گفت، شما الان که دم از تحریم می زنید در دوران ریاست جمهوری اصلاحات و سازندگی چه گلی برسر کشور زدید.

این دانشجو افزود: درحالی که آل سعود مرتکب جنایت در یمن شده اند اما دکتر ظریف انتصاب وزیر امور خارجه این کشور را تبریک می گوید.

پارچه نوشته هایی با مضامین " اصلاحات آمریکایی نمی خواهیم " ،اصغرزاده: حتی علیه خدا هم می توان تظاهرات کرد، آقای اصغرزاده چرا "، " توافق نکردن بهتر از توافق بد است: امام خامنه ای" و "آن ها که خواب آمریکا را می بینند از خواب بیدارشان کنید امام خمینی(ره) " در دست دانشجویان بسیجی دیده می شد.

اظهارات یک خانم دانشجو در مخالفت با سخنرانی اصغرزاده نیز برای لحظاتی نظم جلسه را متشنج کرد اما با تداخل حراست دانشگاه جو آرام شد.

این سخنرانی ساعت 19 و 30 دقیقه پایان یافت و مهمان جلسه نیز با همراهی حراست دانشگاه از سالن خارج شد.

روابط عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خلیج فارس پیش از این اعلام کرده بود: سخنران اصلی این مراسم ابراهیم اصغرزاده فعال سیاسی اصلاح طلب است که در رابطه با سیر تاریخی جریان اصلاحات در کشور و علت ناتمام ماندن این جریان سخنرانی می کند.

نمایندگی دوره سوم مجلس شورای اسلامی، عضو شورای اول شهر تهران، عضو شورای سردبیری روزنامه سلام و دبیرکلی حزب همبستگی از سوابق ابراهیم اصغرزاده عنوان شده است.

نظر
 
صبح امروز جمعی از دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در اعتراض به وضعیت نامطلوب فرهنگی این دانشگاه ونمایش تئاتری با مضمون ترویج فساد جنسی که چندی پیش در دانشکده دامپزشکی به اجرا در آمده بود درمقابل دفتر سرپرست دانشگاه شهید چمران تجمع کردند.
به گزارش پایگاه خبریانصارحزب الله به نقل ازاهوازنوین :صبح امروز جمعی از دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در اعتراض به وضعیت نامطلوب فرهنگی این دانشگاه ونمایش تئاتری با مضمون ترویج فساد جنسی که چندی پیش در دانشکده دامپزشکی به اجرا در آمده بود درمقابل دفتر سرپرست دانشگاه شهید چمران تجمع کردند. 

*تجمع کنندگان جهت حضور در مقابل دفتر سرپرست دانشگاه شهید چمران از ساعت 11صبح جلوی درب سازمان مرکزی حضور یافتند به جهت ممانعت حراست دانشگاه از ورود آنها به سالن جلوگیری به عمل آمد. 

*عده ای از دانشجویان در اعتراض گفتند : اگر شما مثل ما شاهد اعمالی بودید که با نظام جمهوری اسلامی مخالف است دست به تجمع نمی زدید ،حرف ما دفاع از ارزش هاست در مقابل اقدامات ضد ارزشی که طی یکسال و نیم اخیر به دلیل سکوت معنادار مسئولین در دانشگاه در حال انجام است. 

*دانشجویان با در دست داشتن دست نوشته هایی چون جنگ ما جنگ عقیده است و جغرافیا و مرز نمی باشد /حواستان است دانشگاه به کجا کشیده می شود و …. اعتراض خود را به اقدامات ضد فرهنگی مسئول معاونت فرهنگی دانشگاه اعلام کردند.

*گفتنی است به دلیل ممانعت از ورود دانشجویان معترض به سالن دانشگاه ده نفر از اعضای بسیج دانشجویی به نمایندگی از جمع حاضر جهت اخذ مجوز تجمع و توجیه اقدامات ضد فرهنگی معاونت فرهنگی در دفترسرپرست دانشگاه حضور یافتند. 

*بعد از گذشت یک ساعت انتظار بسیجیان دانشگاه شهید چمران اعتراض در مقابل دفتر سرپرست دانشگاه با سردادن شعارهای الله اکبر /مرگ بر اسرائیل /وتکبیرهای مکرر آغاز گردید . 

*عضو بسیج دانشجویی در مقابل دفتر سرپرست دانشگاه با اشاره به آیاتی از سوره نور در خصوص ترویج زشتی در جامعه گفت: ما امروز در مقابل دفتر ریاست دانشگاه جمع شده ایم تا اعتراض خود را نسبت به کارهای خلاف شرع و عرفی را که ازطرف معاونت فرهنگی دانشگاه در این دانشگاه انجام می شود، اعلام کنیم. 

عضو بسیج دانشگاه گفت : از زمانی که معاونت فرهنگی دانشگاه در این دانشگاه شروع به کار کرده است در راستای کار فرهنگی نه تنها هیچ عمل مثبتی صورت نگرفته بلکه بالعکس فضای فرهنگی دانشگاه به سمت و سویی ضد ارزشی و فرهنگی پیش می رود ونسبت به بد حجابی در دانشگاه هیچ گونه عکس العملی انجام نمی گیرد و دانشگاه به جولانگاه یک عده هنجارشکن که به دنبال مدگرایی هستند تبدیل شده است. 

امین کریمی از دانشجویان دانشگاه شهید چمران نیز اظهار داشت: چندی پیش جشنواره ای به اصطلاح علمی با مبلغ میلیاردی از بودجه بیت المال برگزار شد که این جشنواره نه تنها مضمون مناسبی بلکه هیچ مخاطبی نیز نداشت ،آیا بهتر نیست معاونت فرهنگی دانشگاه پول بیت المال را در راستای مصارف فرهنگی و ارزشی دانشگاه که وظیفه اصلی و قانونی این معاونت است هزینه کند. 

* دانشجویان شعارهایی با مضمون ،ننگ ما ننگ ما مسئول فرهنگ ما سر می دادند. 

نماینده دانشجویان درخواست عزل مسئول معاونت فرهنگی از سوی سرپرست دانشگاه چمران را خواستار شد و جمع حاضر نیز موافقت خود را در خصوص این درخواست با تکبیرهای مداوم اعلام کردند. 

*سپس مهدی پیام مسئول نشریه ” امیدم آرزوست” به عنوان سخنران دوم در جمع دانشجویان ارزشی معترض به وضعیت نامطلوب فرهنگی دانشگاه و نمایش تئاتر چند روز پیش در دانشگاه شهید چمران گفت:اجرای قوانین از سوی مسئولین دانشگاه لازم است و هر مسئولی که بخواهد کوتاهی کند می تواند استعفاء دهد و مسئولیت را تحویل دهد. 

وی افزود: ما در کشوری اسلامی زندگی می کنیم و این دانشگاه دانشگاهی اسلامی است و باید منطبق با قوانین شرع باشد، اما گویا در دانشگاه چمران عده ای خلاف این نظر را دارند و دانشگاه به جولانگاه بعضی هنجار شکن ها تبدیل شده است.

وی با اشاره به وضعیت اسف بار فرهنگی دانشگاه گفت: اختلاط های بی شرمانه ، روابط ناسالم ، برگزاری اردوهای مختلط با وضع نامناسب از دیگر مسائلی است که در دانشگاه اتفاق می افتد، متاسفانه تسامح و تساهل مسئولان به حدی رسیده است که عده ای دانشگاه را به جولانگاه مد و ظاهرپرستی تبدیل کرده که نمونه بارز آن تئاتری بود که چند روز پیش در دانشکده دامپزشکی اجرا شد و در آن وقیح ترین مسائل جنسی در انظار عمومی به نمایش گذاشته شد. 

*دانشجویان با تکبیر و شعارهایی چون الله اکبر خامنه ای رهبر,مرگ بر ضد ولایت فقیه,درود بر رزمندگان اسلام,سلام بر شهیدان,مرگ بر آمریکا,مرگ بر اسرائیل و مرگ بر منافقین و کفار و با مشت های گره کرده سخنرانان را همراهی کردند. 

این مسئول نشریه دانشجویی گفت: تجمع ارزشی امروز دانشجویان دانشگاه چمران به جهت تغییر فضای فعلی فرهنگی دانشگاه است و امیدواریم مسئولین این خواسته ما را جدی بگیرند. 

*کیانی مسئول بسیج اساتید با حضور در جمع دانشجویان معترض به وضع نامطلوب فرهنگی دانشگاه اشاره داشت و گفت: می دانیم که شما نسبت به اتفاقات ناگوار فرهنگی که در یک سال اخیر در دانشگاه شهید چمران اتفاق افتاده احساس مسئولیت کرده و برای تذکر به مسئولین اینجا جمع شده اید، ما به نمایندگی از این جمع به این مسئله را با ریاست دانشگاه مطرح می کنیم و به طور مستقیم رایزنی می کنیم تاشاید این مسئله حل شود. 

نظر


علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز شنبه به منظور شرکت در دومین جشنواره بین المللی «خلاقیت و نوآوری در هنرهای اسلامی و صنایع دستی» و سخنرانی در این نشست و همچنین بازدید از طرح های در دست اجرا به تبریز سفر کرده است.

نظر


سپاه پاسداران با تولید 2 نوع موتور وانکل، جمهوری اسلامی ایران را با تکیه بر توان متخصصان داخلی، عضو باشگاه کشورهای دارنده موتورهای پیشرفته وانکل پهپادی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ازتسنیم، سال گذشته در محافل خبری، زمزمه‌هایی از دستیابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به یک صنعت پیشرفته در حوزه پهپادی شنیده می‌شد تا اینکه جانشین فرمانده کل سپاه اوایل اسفند ماه سال 93 اعلام کرد که سپاه به تکنولوژی ساخت موتورهای پیشرفته وانکل در حوزه پرنده‌های بی‌سرنشین دست یافته است.

سردار سلامی آن زمان گفته بود: تمام اجزای پهپادها در داخل کشور ساخته می‌شود و از موتورهای وانکل (نوعی موتور دورانی درون‌سوز) تا موتورهای پیستونی و جت پهپادها را با تکیه بر توانایی‌ها خودمان تولید می‌کنیم.

این سخنان سردار سلامی اگر چه بازتاب آنچنانی در رسانه‌های داخلی و خارجی نداشت، اما کسانی که دستی در عرصه‌های نظامی و صنعت پهپادسازی داشتند، متوجه نکته مهمی شدند و آن اینکه، حالا پهپادهای سپاه، توان حرکت به 3 نوع موتور متفاوت را دارا هستند.

دستیابی به این تکنولوژی، اهمیت فراوانی در صنایع پهپادی و البته صنایع دیگر دارد. در ذیل به بررسی اجمالی این تکنولوژی می‌پردازیم:

** وانکل چیست؟

وانکل‌ به موتورهای گفته می‌شود که فاقد پیستون بوده و اصطلاحاً، دورانی یا درون سوز هستند. در موتورهای وانکل، فشار حاصل از احتراق، نیرویی بر روتور (چرخانه) وارد می‌کند و باعث چرخش آن می‌شود یعنی همان کاری که پیستون در موتورهای دیگر می‌کند. اما در موتورهای وانکل، پیستون از چرخه تولید توان در موتور حذف شده و توان مورد نیاز برای حرکت میل‌لنگ‌ها، از چرخش روتور در داخل موتور تولید می‌شود.

ملخ و خروجی هوای موتور در پهپاد شاهد 129
ملخ و خروجی هوای موتور در پهپاد شاهد 129

مهمترین مزیت این کار، اولا کاهش وزن موتور و ثانیا، انجام کارهای مورد نیاز، یعنی چرخش میل‌لنگ و نهایتا حرکت‌دادن محور با همان توان و یا حتی کمتر است به این معنا که در موتورهایی که با پیستون کار می‌کنند، گاز ناشی از احتراق سوخت باعث حرکت پیستون‌ها شده و با حرکت پیستون‌ها، میل‌لنگ‌ها به چرخش درآمده و نهایتا محورها به حرکت در می‌آیند.

مشابه همین فرآیند با وسعت کمتری در مورد پهپادها نیز صادق است اما حالا با حذف فرآیند کارکردن پیستون‌ها برای دست‌یابی به حرکت محور و چرخش ملخ‌ پهپاد، مصرف انرژی و احتراق سوخت در موتور، کاهش یافته و با سبک‌شدن وزن موتور به خاطر حذف پیستون‌ها، قطعا پرنده بی‌سرنشین با سرعت بیشتر و برد بیشتری می‌تواند عملیات انجام دهد.

** وانکل‌های سپاه

با توجه به این نیاز، متخصصان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تولید 2 موتور وانکل در ابعاد و کارکردها مختلف، قدرت عملیاتی پهپادهای نیروی هوافضا را بالا برده‌اند، چیزی که سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران 8 آذر سال 93 در قالب افزایش برد پهپادهای سپاه خبر داده و گفته بود: هر چند که ابتدا، پهپاد مهاجر برد 3کیلومتری داشت اما امروز با ساخت انواع پهپاد با تنوع مأموریتی مختلف شعاع عملیاتی آنها نیز تا 3 هزار کیلومتر افزایش یافته که این مسئله یک خودکفایی بزرگ در صنعت دفاعی محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهمترین دلایل افزایش برد پهپادهای سپاه به 3 هزار کیلومتر، نصب و به کارگیری موتورهای وانکل روی این پهپادهاست؛ سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه هم درباره این تحول گفته بود: امروز به یک نقطه بسیار قابل قبولی در این زمینه رسیده‌ایم؛ این توانمندی ما در این فناوری در حدی است که به‌عنوان مثال یکی از پهپادهای ما با ویژگی رادارگریزی 30 ساعت مداومت پرواز دارد و شعاع عملیاتی آن نیز حدود  3هزار کیلومتر است که هم در بخش شناسایی و هم در بخش تهاجمی کاربرد فوق‌العاده‌ای دارد.

پهپاد فطرس
پهپاد فطرس

لازم به ذکر است که پیش دستیابی سپاه به این برد و مداومت پروازی، پهپاد فطرس با 2000 کیلومتر برد و قابلیت 16 تا 30 ساعت مداومت پروازی و پهپاد شاهد129 با حدود 2000 کیلومتر برد و مداومت پروازی 24 ساعته، دوربردترین و با مداومت پروازی بالا، در صدر پهپادهای ایران قرار داشتند اما با اعلام دستیابی سپاه به برد 3 هزار کیلومتر و مداومت پروازی 30 ساعته، یک سوال مطرح شد و آن اینکه سپاه چگونه به این میزان از برد و مداومت پروازی دست یافته است؟

در ذیل، نام و مشخصات کامل 2 نوع از موتورهای وانکل متعلق به سپاه پاسداران برای نخستین بار توسط خبرگزاری تسنیم منتشر می‌شود:

                                               موتور دورانی شاهد 783 - وانکل

اما موتورهای تولید شده توسط متخصصان صنایع هوایی کشورمان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تنها به موتور دورانی شاهد 783 محصور نشده است، بلکه متخصصان سپاه با "تکیه بر توان داخلی" توانسته‌اند موتور دیگری به نام موتور دورانی شاهد 788 را نیز تولید کنند، موتوری که در مشخصات فنی، پیشرفته‌تر از نسل اول موتورهای وانکل شاهد است.

پرواز پهپاد شاهد129
پرواز پهپاد شاهد129

شاهد 788 با همان با همان میزان سوخت (100LL) توانی معادل 50 اسب بخار تولید می‌کند که این افزایش توان به معنای بالا رفتن سرعت و کاهش مصرف سوخت و نهایتا افزایش برد پرنده می‌شود.