سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرباز ولایت

نظر


1- شنبه همین هفته - 94/9/14 - طی یادداشتی در کیهان با عنوان «امتیاز نقد و حلوای نسیه» به گزارش نهایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره مسائل مربوط به فعالیت هسته‌ای گذشته و حال کشورمان پرداخته و آورده بودیم «آژانس در این گزارش، بی‌آن که هیچ سند و نشانه‌ای ارائه کند، نظر بارها اعلام شده و اثبات شده جمهوری اسلامی ایران را نفی کرده و آورده است ایران تا سال 2009 درگیر یک سلسله فعالیت‌های مربوط به ساخت سلاح هسته‌ای بوده است.

این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران طی 12 سال گذشته با قاطعیت هر گونه انحراف در فعالیت هسته‌ای خود از حالت صلح‌آمیز  به تولید سلاح -DIVERSION - را رد کرده است و بازرسان آژانس علی‌رغم  بازرسی‌های گسترده و همه‌جانبه کمترین نشانه‌ای از این انحراف ادعایی به دست نیاورده‌اند. گزارش اخیر آژانس دقایقی بعد از انتشار با استقبال گسترده رسانه‌ها و مقامات آمریکایی و اروپایی و نیز رژیم صهیونیستی روبرو شد که این گزارش را تاییدی بر ادعاهای پیشین خود علیه برنامه هسته‌ای کشورمان دانسته و ایران را به «دروغ‌گویی»! و «فریب‌کاری چند ساله»! متهم کردند!».


از برخی مسئولان محترم کشورمان نیز گلایه کرده بودیم  چرا، گزارش آژانس را که علاوه بر سنگ‌اندازی جدید در برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، حیثیت ملی و دینی ایران و ایرانیان را به باد اتهام گرفته است، در نهایت مثبت ارزیابی کرده‌اید؟!


استدلال دوستانمان این بود که براساس توافق قبلی قرار بود گزارش ‌نهایی آژانس «خاکستری» باشد و شورای حکام در قطعنامه پایانی خود ادعای «ابعاد نظامی احتمالی PMD » را خاتمه یافته اعلام کند و پرسش ما در یادداشت مورد اشاره این که؛ اگر «توافق» یاد شده «کتبی» بوده است، در کجای برجام به آن اشاره شده و چنانچه توافق مورد نظر «شفاهی» بوده است، چگونه می‌توان «قول‌ شفاهی» حریفی را پذیرفت که بارها نشان داده است به تعهدات «کتبی» خود نیز پایبند نبوده و نیست؟!


خوشبختانه مسئولان محترم با قاطعیت اعلام می‌کردند که اگر در قطعنامه شورای حکام پرونده «ابعاد نظامی احتمالی» بسته نشود، اجرای برجام را متوقف خواهیم کرد.
و اما، آنچه در یادداشت روز شنبه کیهان آمده و با توجه به عهدشکنی‌ها و حیله‌گری‌های نهادینه شده در ماهیت آمریکا، قابل پیش‌بینی بود، اتفاق افتاد. بخوانید!


2- یک خبر موثق حکایت از آن دارد شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش‌نویس قطعنامه نهایی خود را تهیه کرده و در اختیار وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار داده است. در این پیش‌نویس برخلاف آنچه ادعا شده و مسئولان محترم کشورمان نیز با عنوان «قول و قرار قبلی»! از آن یاد می‌کردند، کمترین اشاره‌ای به بسته شدن پرونده PMD  نشده است! به بیان دیگر، این پرونده برای همیشه باز خواهد بود و  از آنجا که انجام بسیاری از تعهدات 5+1 مشروط و موکول به قطعنامه شورای حکام بوده است، حریف می‌تواند از انجام تعهداتی که در برجام پذیرفته بود، خودداری کند!


3- گفتنی است که مطابق مفاد ‌NPT و پادمان مربوطه و نیز برپایه اساسنامه آژانس، ادعاها و نظرات آژانس درباره تخلفات کشورهای عضو NPT باید مستند به «شواهد» و «یافته»های فنی و حقوقی بازرسان باشد و هرگونه ادعا نسبت به قصور -FAILURE - و یا تقصیر -BREACH-  در فعالیت هسته‌ای یک کشور عضو، مادام که با «شواهد» و «یافته‌»های فنی و حقوقی همراه نباشد، از نظر آژانس در گزارش‌های خود و از نگاه شورای حکام در قطعنامه‌هایی که صادر می‌کند، فاقد وجاهت قانونی و غیرقابل استناد تلقی می‌شود.


آژانس در گزارش اخیر خود که مورد استناد شورای حکام قرار گرفته است کمترین نشانه و یا سندی حاکی از تلاش جمهوری اسلامی ایران برای تولید سلاح هسته‌ای ارائه نکرده است بنابراین قطعنامه نهایی شورای حکام نه فقط با قول و قرار قبلی! مغایرت دارد بلکه از کمترین وجاهت قانونی هم برخوردار نیست، ضمن آن که زمینه کشدار شدن چالش هسته‌ای و سنگ‌اندازی‌های بیشتر و فراتر از 12 سال گذشته در مسیر هسته‌ای کشورمان را نیز فراهم می‌آورد.


4- اگرچه آژانس طی 12 سال گذشته بارها نشان داده است که تحت سلطه آمریکاست و به قول رهبر معظم انقلاب نمی‌تواند قابل اعتماد باشد، ولی معمولا در گزارش‌های غیرفنی و غیرحقوقی خود برای حفظ ظاهر و پنهان کردن هویت وابسته آژانس و مدیرکل آن،  به برخی از بهانه‌های «حقوقی‌نما»! متوسل می‌شود، اما در گزارش اخیر نه فقط کمترین نشانه‌ای حاکی از تلاش ایران برای تولید سلاح تا سال 2009 ارائه نکرده است، بلکه خود را به گونه‌ای تعجب‌آور، از ظاهرسازی فنی و حقوقی نیز بی‌نیاز دیده و به صراحت اعلام کرده است «ایران تا سال 2009 درگیر یک سلسله فعالیت‌های مربوط  به ساخت سلاح هسته‌ای بوده است»!  آژانس چگونه و براساس کدام سند و یا شاهد و قرینه‌ای به خود اجازه و جرأت طرح این ادعا را داده است؟!


5- اگر از آژانس در این‌باره سوال شود، شاید - فقط شاید - در پاسخ اعلام کند؛ چه سندی مستحکم‌تر از اظهارات صریح یک شخصیت سیاسی نظام که از آغاز انقلاب تاکنون همواره در پست‌های کلیدی حضور داشته است؟!
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در آبان‌ماه امسال و در مصاحبه‌ با سایت «امید هسته‌ای» گفته بود «در سفر پاکستان می‌خواستم با عبدالقدیر‌خان دیدار کنم، اما به من نشان ندادند. او معتقد بود کشورهای اسلامی باید بمب اتم داشته باشند... در سال 61 ذهنیت ما این بود که باید خود را به عوامل بازدارنده مسلح کنیم...

درست است که ما اجازه رفتن به طرف سلاح هسته‌ای را نداریم ولی  اگر شرایطی  پیش بیاید و ضرورتی پیدا کند و یا دشمنی پیدا کنیم که بخواهد از این سلاح استفاده کند، قدرت‌ ما محفوظ است... اوایل که شروع کردیم، در جنگ بودیم و دنبال این بودیم که چنین امکانی برای روزی که دشمن ما بخواهد از سلاح‌ هسته‌ای استفاده کند، داشته باشیم. چنین تفکری بود اما هیچوقت جدی نشد»!


ادعای آقای هاشمی رفسنجانی در حالی مطرح شده بود - آبان‌ماه امسال - که دشمنان تابلودار اسلام و انقلاب همه توان خود را با هدف تهیه یک «بهانه» حاکی از تلاش قبلی ایران برای حرکت به سوی تولید سلاح هسته‌ای به کار گرفته بودند ولی از آنجا که هیچ اقدامی در این زمینه صورت نپذیرفته بود، به طور طبیعی هیچ بهانه و نشانه‌ای هم وجود نداشت که در این بهانه‌جویی به کار گرفته شود و معلوم نیست جناب هاشمی رفسنجانی چرا دقیقا در اوج تلاش دشمنان برای بهانه‌جویی علیه برنامه هسته‌ای کشورمان، این «نیاز مبرم» آنان را فراهم آورده و در اختیارشان قرار می‌دهد؟


انتظار آن بود که مسئولان ذیربط بلافاصله بعد از اظهارنظر بی‌اساس آقای رفسنجانی، اولا، با صراحت و به گونه‌ای مستند و مستدل نظر ایشان را تکذیب می‌کردند و ثانیا؛ بدون ملاحظه‌های معمول - که در مسائل حیاتی و استراتژیک کشور هیچ ملاحظه‌ای نباید در میان باشد - این اقدام جناب هاشمی را به چالش جدی می‌کشیدند که متأسفانه نکشیدند ممکن است گفته شود که این واکنش‌ها و اقدامات ضروری در مورد اظهارات ایشان، به گونه‌ای خصوصی انجام شده است که باید گفت؛  اظهارات آقای رفسنجانی، علنی بوده و بلافاصله با استقبال دشمنان بیرونی - مخصوصا رژیم صهیونیستی- روبرو شده بود بنابراین واکنش‌های ضروری مورد انتظار نیز در صورت وجود - که بعید است! - باید علنی صورت می‌پذیرفت.


6- در بند 9 از توافق سازمان انرژی اتمی کشورمان با آژانس، که به «نقشه‌راه» موسوم است و چند ماه قبل میان آژانس و سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران منعقد شده بود، آمده است؛ ایران می‌تواند نظر خود را درباره گزارش نهایی آژانس اعلام کند و اکنون که آژانس در گزارش نهایی خود، ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای تا قبل از سال 2009 متهم کرده و شورای حکام برخلاف قول و قرار قبلی، در قطعنامه پایانی کمترین اشاره‌ای به بسته شدن پرونده PMD نکرده است، انتظار آن بود که جمهوری اسلامی ایران با توجه به تصریح رهبر معظم انقلاب و با استناد به بند 9 نقشه راه، به طور رسمی و با صراحت اعلام کند قطعنامه شورای حکام را نمی‌پذیرد که خوشبختانه و ضمن تقدیر از مسئولان محترم کشورمان، این اقدام ضروری صورت پذیرفته و دیروز آقای شمخانی، دبیر محترم شورای عالی امنیت ملی رسماً اعلام کرد در صورتی که پرونده مربوط به موضوعات حال و گذشته فعالیت هسته‌ای ایران- PMD- بسته و خاتمه یافته اعلام نشود، جمهوری اسلامی ایران از ادامه اجرای برجام خودداری خواهد کرد.


7- این اقدام شایسته تقدیر دست‌اندرکاران برنامه هسته‌ای کشورمان علاوه بر آن که حق قانونی و طبیعی جمهوری اسلامی ایران است، راه سوءاستفاده‌های بعدی دشمن را هم که به یقین در پی آن بوده و هست، مسدود می‌سازد. از جمله آن که باز ماندن پرونده PMD و تأکید آژانس بر تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای - تا سال 2009- به حریف این امکان را می‌دهد که به بهانه «احتمال رویکرد دوباره ایران به سوی تولید سلاح هسته‌ای»! و با استناد به پروتکل الحاقی، خواستار بازرسی از تمامی مراکز نظامی ایران باشد! و یا به همین بهانه که با پذیرش قطعنامه کنونی شورای حکام، سمت و سوی قانونی هم پیدا می‌کند، چالش هسته‌ای و نهایتاً رسیدن به نقطه پایان را تا ابد ادامه دهد! و...

حسین شریعتمداری


نظر


دیروز هم بسیاری از دانشگاه‌های کشور به آرایشگاهی برای بزک آمریکا تبدیل شده بود و تعدادی از مدعیان اصلاحات و عوامل فتنه آمریکایی-اسرائیلی 88 با بهره‌گیری از غفلت جمعی از دانشجویان کم‌اطلاع از هویت واقعی این جماعت و حمایت غیرقابل توجیه وزارت علوم با حضور در دانشگاه‌ها، عقده‌های فروخورده خود از انقلاب را بیرون ریختند و در جاده یکطرفه‌ای که در آن از حضور دانشجویان مومن و متعهد با لطایف‌الحیل جلوگیری شده بود، علیه سنگرهای مقاومت و آن دسته از خاکریزهای نظام که مانع نفوذ پادوهای کاسه‌لیس غرب به مراکز تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر هستند، تاختند.


برخی از مدعیان اصلاحات که پرونده‌های فساد اقتصادی آنان هنوز مفتوح است، در جمع دانشجویان بی‌خبر از کارنامه سیاه و آلوده این افراد،  از ضرورت مقابله با فساد اقتصادی سخن گفته و تعداد اندکی که از قبل اجیر شده و در جلسات سخنرانی آنها به کار گرفته شده بودند، با کف و سوت و هورا، اجازه کمترین پرسش درباره هویت واقعی سخنرانان را ندادند.


یکی از سخنرانان که خانه‌ای چند طبقه و قصرمانند در معروفترین منطقه اعیان‌نشین شمیران دارد، برای برخی از دانشجویان که کم اطلاعی آنان از این‌گونه مسائل طبیعی است، از ضرورت رسیدگی به معیشت مردم سخن گفت و به هیچکس اجازه این پرسش داده نشد که آقای فلانی! حضرتعالی که چندین سال قبل با یک خودروی زهوار دررفته به تهران آمده بودی، اینهمه ثروت را از کجا آورده‌ای؟


محمد رضا خاتمی، دبیر کل اسبق حزب فتنه‌گر مشارکت که حزب متبوع وی از سوی نتانیاهو مدال «بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران»! گرفته بود، از ضرورت پویایی جنبش دانشجویی سخن گفت و توضیح نداد که چرا هم‌حزبی او بعد از ناکامی در سوءاستفاده از دانشجویان در دوران اصلاحات با صراحت گفته بود «جنبش دانشجویی حرف مفت است» و یا، چرا با آنهمه شعارهای غلیظ و پرسروصدا درباره «دانستن حق مردم است»، به هیچیک از دانشجویان اجازه داده نشد که از رانت‌خواری‌های کلان دوستان هم‌حزبی ایشان سؤال کنند؟!


دانشگاه شهید چمران اهواز روز گذشته میزبان جهانبخش خانجانی بود.
خانجانی در سال 88 با شرکت در جلسات فتنه‌گران و راه‌اندازی سایت خردادنو و انتشار اخبار و اعلامیه‌های جعلی و برنامه‌ریزی شده در تنور تقلب می‌دمید و مردم را به اغتشاش و آشوب دعوت می‌کرد و به حبس محکوم شد.
در این مراسم افراد منتسب به جریان فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 با حمله‌ور شدن به دانشجویان شروع به برخورد فیزیکی کردند که در پی این رفتار وحشیانه مدعیان آزادی بیان، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه به بیمارستان منتقل و بستری شد.


غلامحسین کرباسچی در دانشگاه امیرکبیر گفت: در حال حاضر با توجه به آمار سال 93 که آمار جدیدی نیز هست جمهوری اسلامی ایران در بین 90کشور جهان در ردیف دوم از نظر فلاکت قرار دارد و این به آن معناست که مجموعه تورم و رکود، فلاکت را برای یک جامعه به بار می‌آورد.


وی ادامه داد: از بین 177 کشور دنیا ما ردیف 144 در فساد اداری قرار داریم و برای کشوری که مذهبی است آمار وحشتناکی است.
کرباسچی توضیح نداد رکود ویرانگر کنونی از کره مریخ آمده است؟ یا دستپخت حضور ایشان و دوستان هم‌حزبی دیگر او در دولت یازدهم است؟!  و این سوال درباره تورم 50 درصدی دولت سازندگی که آقای کرباسچی از مسئولان ارشد و مشاوران اقتصادی آن بود را نیز بی‌پاسخ گذاشت.

ضمن آن که درباره پرونده فساد اقتصادی و اداری دوران شهرداری خود که پرونده آن هنوز مفتوح است هم سکوت کرد و نیز توضیح نداد که فقر محرومان با ثروت‌اندوزی نوکیسه‌های قبلی و مرفهین بی‌درد کنونی چه نسبتی دارد؟


رسول منتجب‌نیا در دانشگاه مفید قم مدعی شد: براندازان واقعی کسانی هستند که جلسات را برهم می‌زنند. باید به قانون احترام گذاشت، همه در برابر قانون یکسان هستند. آقای منتجب‌نیا نگفت و البته این نکته را به مصلحت خود نمی‌دانست که چرا حزب متبوع وی در جریان فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 آشکارا نقش ستون پنجم مثلث آمریکا، اسرائیل و انگلیس را برعهده داشت و تاکنون قادر نبوده است هیچیک از اسناد آن خیانت بزرگ را نفی و انکار کند.


گفتنی است علی‌رغم صدور مجوز برای فتنه‌گران و مفسدان و مرفهین بی‌درد، برخی از دانشگاه‌ها از برگزاری مراسم 16 آذر بسیج دانشجویی ممانعت کردند از جمله، دانشگاه آزاد بابل با وجود مصوبه شورای فرهنگی دانشگاه درخصوص برگزاری کرسی آزاداندیشی، با این برنامه که موضوع آن «چرا مرگ بر آمریکا» بود، مخالفت کرد.

دانشگاه آزاد چالوس نیز در اقدامی مشابه برنامه کرسی آزاد‌اندیشی بسیج دانشجویی این دانشگاه را لغو کرد.
گفتنی است شماری از نیروهای متعهد و کارآزموده نیز روز گذشته در مراسم 16 آذر برخی دانشگاه‌های کشور حاضر شده و به ایراد سخنرانی پرداختند که گزارش آنها در روزهای آینده منتشر خواهد شد.


نظر
در گفتگو با مشرق مطرح شد؛

 

 

آخرین باری که همسرم از زندان با ما تماس گرفت، گفت: «آن‌قدر درد به من فشار آورده که حاضر هستم خودکشی کنم.» به او گفتم: «تو را به خدا، به خاطر من، تحمل کن. بچه‌های من همه رفته‌اند سر خانه و زندگی‌شان، من کسی را به جز تو ندارم.»

 

گروه بین‌الملل مشرقآیا باید منتظر ورود جنازه 270 نفر زندانی ایرانی در کشور ترکمنستان باشیم؟ آیا حداقل به این فکر هستیم که تابوت این 270 زندانی که اعتصاب غذا کرده اند از کدام مرز باید وارد کشور شود؟  

اعتصاب 270 زندانی ایرانی در "زندان سیدی" ترکمنستان

متأسفانه روز گذشته مطلع شدیم تعداد 270 نفر از ایرانیان زندانی در کشور ترکمنستان در یکی از بدترین زندانهای این کشور بنام "زندان سیدی" زندانی شده اند که تعدادی از این زندانیان به تازگی از زندان های دیگر به این زندان آورده شده اند. این زندانیان از تاریخ 9/9/1394 اقدام به اعتصاب غذا کرده اند. صحت این مطلب توسط نماینده کنسولی ایران در شهر مرو کشور ترکمنستان طی بازدیدی که در تاریخ 11/9/1394 داشته اند تأیید شده است و ایشان اظهار داشته اند که حال آن‌ها به هیچ عنوان مساعد نیست و بسیاری از آنها دچار صدمات روحی و روانی و افسردگی های شدید شده اند و چون اکثر این زندانیان دارای سن بالای 50سال هستند، این شرایط برای آنها وخیم تر شده است و علت همه این اتفاق ها فقط بدلیل بی تفاوتی مسئولین کشور و عدم پیگیری آنها در خصوص وضعیت و سرنوشت آن‌ها است. برخی از این زندانیان بیش از 10 سال در آن کشور در بدترین شرایط و با کمترین امکانات زندانی هستند. حتی طبق گزارش بسیاری از خانواده های این زندانیان که بارها با مسئولین سفارت ترکمنستان در ایران صحبت داشته‌اند آورده شده آنها بارها گفته اند وقتی مسئولین کشور شما (ایران) هیچ تمایلی در پیگیری وضعیت زندانیان شما در کشور ما (ترکمنستان) ندارد پس چرا ما باید به فکر زندانیان شما باشیم و برای آنها غذای مناسب و امکانات رفاهی تهیه کنیم و برای کشور خودمان هزینه های اضافی ایجاد کنیم.

مدال افتخار «ترکمنستان مستقل و بی‌طرف» به سفیر ایران در عشق‌آباد اعطا شد 

اعتصاب غذای هم وطنان ما در "زندان سیدی" ترکمنستان در حالی رخ می دهد که روز گذشته شنبه 14/9/94 رئیس‌جمهور ترکمنستان با صدور حکمی مدال افتخار «ترکمنستان مستقل و همیشه بی‌طرف» را به سفیر ایران در عشق‌‏آباد اعطا کرد. سفیر کشورمان پس از دریافت این مدال به خبرنگاران گفت: دریافت مدال افتخاری «ترکمنستان مستقل و همیشه بیطرف» را نشانگر اهمیت دولت ترکمنستان به گسترش روابط و همکاری‏‌های همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران می‌دانم. رئیس جمهور ترکمنستان در دسامبر سال گذشته میلادی (2014) نیز طی حکمی عالی‌ترین مدال افتخار فرهنگی ترکمنستان با نام «مختومقلی فراغی»  را به پاس خدمات ویژه سفیر ایران به وی اعطا کرده بود. جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اولین کشورهای خارجی بود که در سال 1991 میلادی استقلال ترکمنستان را به رسمیت شناخت و در 12 دسامبر سال 1995 میلادی نیز به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد مبنی بر تصویب اصل بیطرفی ترکمنستان رای مثبت داد و در تصویب این قطعنامه فعالانه پشتیبانی کرد.

آیا ارزش زندانی‌های ما در ترکمنستان از سیب‌زمینی‌کم‌تر است؟

خانم امینی که همسر 62 ساله اش به دلیل وجود 642 گرم تریاکی که در بار پلمب شده تریلرش پیدا شده، الآن 8 سال است در زندان به سر می برد. خانم امینی می گوید همسرش در زندان از بیماری قلبی و هپاتیت رنج میبرد. وی می گوید:به من خبر داده‌اند که تا به حال سه بار تلاش کرده خودکشی کند. آخرین باری که با ما تماس گرفت، گفت: «آن‌قدر درد به من فشار آورده که حاضر هستم خودکشی کنم.» به او گفتم: «تو را به خدا، به خاطر من، تحمل کن. بچه‌های من همه رفته‌اند سر خانه و زندگی‌شان، من کسی را به جز تو ندارم.»

خانم امینی شرایط بسیار بدی دارد و به شدت نگران وضعیت همسرش است. وی می گوید: حدود دو هفته پیش، برخی از نماینده های مجلس به خاطر این‌که دولت، سیب‌زمینی کشاورزها را نخریده اعتراض کردند. بعد از 24 ساعت، لایحه دادند که سیب‌زمینی کشاورزها را بخرید. اما همین نماینده ها به خاطر شرایط هم وطنانشان در زندان های ترکمنستان اعتراضی نکردند، با آن‌که می‌دانند این زندانی‌ها در چه شرایطی هستند.

خانم امینی در ادامه می گوید: چرا این نماینده‌ها نمی‌آیند از زندانی‌های ایرانی دفاع کنند؟ دلیلش این است که نزدیک انتخابات است و می‌خواهند رأی کشاورزها را برای خودشان بخرند. مگر ارزش زندانی‌های ما در ترکمنستان از سیب‌زمینی‌های کشاورزها کم‌تر است؟ پس چرا مجلس درباره زندانی‌های ما کم‌کاری می‌کند؟ چه کسی جواب‌گوی ماست؟ حتماً باید زندانی‌های ما در ترکمنستان بمیرند؟ باید خود ما این‌جا از بین برویم؟ زندانی‌های ما الآن چند روز است اعتصاب غذا کرده‌اند.

نمی دانیم به کی شکایت ببریم، می‌گویند بروید دادگستری، بروید قوه قضائیه، بروید مجلس، بروید وزارت کشور

وی می گوید: 4، 5 روز است که ما خانواده‌ها، شب و روز نداریم. امروز صبح خود من رفته‌ام 300 هزار تومان «مَنات» (واحد پول ترکمنستان) خریده‌ام، فرستاده‌ام به دفتر وزارت خارجه، چون آقای ضرغام زنگ زدند گفتند، پول و لوازم بفرستید برای زندانی ها. خود کارمندان وزارت خارجه هم می‌گویند در زندان، وضعیت زندانی‌های چه از نظر بهداشتی و چه از نظر روحی، نامناسب بوده است. تو را به خدا، به دوازده امام، به چهارده معصوم، هر کاری که از دستتان برمی‌آید، انجام بدهید تا این‌ها را نجات بدهید. شوهر من الآن 62 سالش است، امثال شوهر من، درگیر بیماری هستند، مسن هستند، خانواده‌هایشان گرفتار هستند. خدا را خوش می‌آید این‌ها در ترکمنستان گرفتار شوند و به زندان بیفتند، دولت هم این‌جا کم‌کاری بکند؟ آخرش چه می‌خواهد بشود؟ نماینده‌های ما وجدانشان چه می‌شود؟ من نمی‌دانم مسئول این کارها کیست. به ما می‌گویند بروید دادگستری، بروید قوه قضائیه، بروید مجلس، بروید وزارت کشور. مانده‌ایم کجا باید برویم. از چه کسی کمک باید بگیریم. جواب‌گوی ما خانواده‌ها کیست؟ این فشاری که به شوهر من آمده، چه کسی جواب‌گوست؟

دسترسی به زندانیان ایرانی در ترکمنستان الآن به چه صورت مقدور است؟

از طرف دیگر خانم کریمی همسر یکی دیگر از زندانیان که زحمت سخنگویی خانواده های زندانیان را نیز برعهده دارد می گوید: وقتی از حال زندانیان از آقای مفیدفر از کارمندان کنسولگری کشورمان در مرو جویا شدم گفت: «آن‌ها را به جایی برده‌اند که وضعیتشان خیلی افتضاح است و اصلاً قابل تصور نیست. من فکر نمی‌کردم این‌ها را به چنین جایی آورده باشند. از نظر روحی هم خیلی وضعشان خراب است. زمانی که من به دیدارشان رفتم وضعیتشان به اندازه ای خراب بود که وقتی به خانه برگشتم تا شب به حالشان گریه کردم» گفتم من خبر دارم که اعتصاب غذا کرده‌اند. اولش انکار کرد، اما بعد دوباره گفت: «بله. ظاهراً اعتصاب غذا هم داشته‌اند.» بعد هم توضیح داد: «ما نمی‌توانیم این‌ها را به خانواده‌ها بگوییم، چون از اوضاع و احوالی که زندانی‌ها را جابه‌جا کرده‌اند، خیلی ناراحت می‌شوند.»

تجمع خانواده زندانیان ایران در ترکمنستان مقابل دفتر وزارت خارجه در مشهد

خانم کریمی می گوید: بعد از اطمینان از این خبر، با سایر خانواده‌ها تماس گرفتم و قرار شد پیش آقای «نجفی» مسئول دفتر وزارت خارجه در مشهد برویم. اول که نمی‌خواستند ما را قبول کنند، اما حدود 50، 60 نفر بودیم که ایستاده بودیم جلوی دفتر. بالأخره گفتند بیایید برویم در نمازخانه. ما گفتیم: «هر وقت می‌آییم ما را به نمازخانه می‌برید و ساکت می‌کنید. این‌بار باید یک جواب قانع‌کننده به ما بدهید. با این اوضاعی که برای زندانی‌ها پیش آمده، ما نگران آن‌ها هستیم.» گفتند: «نگران نباشید. حالشان خوب است. ما برای آن‌ها غذا برده‌ایم، لباس برده‌ایم.» گفتیم: «ما هم خبر داریم که این چیزها را برایشان برده‌اید، اما اوضاعشان خیلی خراب است.»

مسئول وزارت خارجه گفت به ما ربطی ندارد بروید وزارت کشور

خانم کریمی در ادامه می گوید: این را که گفتیم، رفتند داخل. ما هم پشت در جمع شدیم و اجازه ندادیم بقیه ارباب رجوع‌ها هم داخل دفتر بروند. گفتیم این کار را می‌کنیم تا مجبور شوند جوابمان را بدهند. بعد از حدود ربع ساعت، آمدند و گفتند آقای نجفی می‌گوید بیایند داخل تا با آن‌ها صحبت کنیم. داخل که رفتیم، آقای نجفی آمد و گفت: «به ما ربطی ندارد، ما تا جایی که مربوط به ما می‌شده، کارمان را انجام داده‌ایم. الآن باید به وزارت کشور بروید، به مجلس بروید، چون نامه آن‌جاست. باید بروید وزارت کشور. ما تا جایی که از دستمان برمی‌آمده، برای شما نامه‌نگاری کرده‌ایم. حتی به تهران منعکس کرده‌ایم که شما این‌جا می‌آیید.» ما گفتیم: «تا زمانی که این زندانی‌ها از ترکمنستان به ایران برگردند، مسئول این قضیه شما هستید.»

وی در ادامه گفت: این حرف را که زدیم، به ما گفت من نامه می‌دهم، حرف‌های شما را منعکس می‌کنم، از شما فیلم می‌گیرم و به تهران می‌فرستم، نامه بنویسید و امضا کنید تا پیوست نامه‌ای از طرف خودم بکنم و به تهران بفرستم. راستش یا دروغش را دیگر نمی‌دانم. دوباره خانواده‌ها را آرام کردند و خانواده‌ها هم ساکت شدند. ما گفتیم: «این‌طور که نمی‌شود. شما اگر واقعاً می‌خواهید کاری برای زندانی‌ها بکنید، از خانواده‌ها باید کمک بگیرید. به خانواده‌ها بگویید که مثلاً خوراکی می‌خواهید بفرستید، پول می‌خواهید بفرستید، یا کار دیگری می‌خواهید انجام بدهید.» نهایتاً قرار شد دوباره یک نامه بفرستند به مجلس. ما یک نامه نوشتیم و امضا کردیم و ظاهراً قرار شد خود آقای نجفی هم روی نامه ما، یک نامه‌ای بنویسد و بدهد به مجلس.

وی در پایان گفت: لطفاً شما هم پی‌گیر بشوید. به ما گفته‌اند که نامه قبلی که به مجلس رفته، نوبت 35 را به آن داده‌اند. الآن به ما می‌گویند دوشنبه به مجلس برویم تا اعتراض کنیم و بگوییم نامه ما را جلو بیندازند. آقای نجفی هم امروز همین حرف را زد. گفت شما به مجلس مراجعه کنید و بگویید نگذارند برای سال آینده، چون اگر بخواهد سال آینده به صحن علنی برود، طول خواهد کشید. 



 


نظر

 

تمام حواشی مراسم 16 آذر دانشگاه شریف؛
در این فیلم تمام حواشی و صحبت های پور شور و حرارت دانشجویان رادر مراسم 16 آذر دانشگاه شریف در حضور رئیس جمهور خواهید دید.
به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، در این فیلم تمام حواشی و صحبت های پور شور و حرارت دانشجویان رادر  مراسم 16 آذر دانشگاه شریف در حضور رئیس جمهور خواهید دید.

*دانشجویان برای کدام بخش از صحبت‌های روحانی کف زدند و فریاد کشیدند؟ + فیلم

 

*معدود اتصالی سیم‌های دانشجویی + فیلم


انتهای پیام/

 


نظر

در ادامه جنایت های بی شرمانه تروریستهای داعش:

زنان ایزدی پس از آزادی از دست عناصر گروه تروریستی داعش، از داستانهای دلخراش خود پرده برداشتند.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت "سیلون تودی،" بیش از 200 نفر از زنان ایزدی هفته گذشته از چنگ تروریستهای داعش آزاد شدند. آنها داستانهای دلخراشی از تجاوز عناصر گروه تروریستی داعش بیان کردند. 
یکی از اعضای سازمان "یزدا" – که حامی قربانیان ایزدی است -- اعلام کرد: "اگر پای صحبت این زنان بنشینید، هرکدام داستانهای دلخراشی برای گفتن دارند. بسیاری از آنها برده جنسی بودند. عناصر داعش در ملاء عام به صورت گروهی به آنها تجاوز می کردند و آنها را به شدت شکنجه می دادند. این تروریستهای بی رحم کودکان را از مادرانشان جدا می کردند و آنها را در اختیار داعشی های موصل و تل عفر قرار می دادند."
صدها زن و کودک ایزدی بدست عناصر گروه تروریستی داعش در "سنجار" در شمال عراق ربوده شدند و 8 ماه در اسارت این گروه به سر بردند. 
انتهای پیام/

نظر

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شریف خطاب به رئیس‌جمهور گفت: آقای روحانی امیدتان به خدا باشد؛ امیدواریم جای کدخدا با خدا عوض نشود.

آقای رئیس جمهور! امیدواریم جای کدخدا با خدا عوض نشود
به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، متن زیر سخنرانی حسان ایرانمنش مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در حضور رییس جمهور است:


امروز یکی از بزرگ‌ترین چالش های کشور مسئله اقتصاد ملی است و انتظار بحق مردم ما این است که از اقتصادی شکوفا برخوردار باشند و طبقه ضعیف از وضعیت غیرقابل قبول خارج شود.

فسادهای کلان اقتصادی سیستمی و نه موردی هستند مردم انتظار دارند این فسادها که به هیچ دولتی رحم نکرده است پایان یابد، اشتغال و مسکن و نظام بانکی، همه و همه سامان یابد اما پس از گذشت بیش از دو سال از عمر دولت، هنوز شاهدیم که مسائلی چون مشکل مسکن به رفع تحریم ها گره زده می شود.

آیا گره مشکلاتی چون وابستگی شدید به نفت، خام فروشی، کاهش سرمایه گذاری و مشکلات کالاهای اساسی و قاچاق جز با تکیه بر توانمندی همین جوانان حل خواهد شد؟

وقتی مشاور ارشد رئیس جمهور که خود فارغ التحصیل این دانشگاه است وضعیت رقابتی صنعت کشور را در قورمه سبزی و آبگوشت می پندارد و اعلام می کند امیدی هم برای دانشجوی کشور باقی می ماند؟ دیگر چه دلیلی برای ماندن در کشور خواهند داشت؟

جوانانی متکی به خود دارای اعتماد به نفس با اراده و با نشاط که انتظار دارند به آنها میدان داده شود و به آنها اعتماد شود نه اینکه به آنها بگوییم «شما؟ شما می خواهید مسائل کشور را حل کنید؟ این کارها به شما نیامده است!»
 
این تلاش ها در سایه تعلل و بی اعتمادی ها در تأمین بودجه سرانجام به آنجا کشید که سال ها تجربه و هزینه به راحتی بر باد رفت و تیم منسجم و نخبه این مرز و بوم که بزرگ‌ترین ثروت این کشور است از هم گسست و هم اکنون اعضای آن یا در حال پژوهش در سایر کشورها هستند یا در گوشه ای ناامیدانه کار می کنند.

امیدواریم که در نیل به اهداف والای انقلاب اسلامی استقلال، آزادی، عدالت و پیشرفت تنها صورتی از آرمان‌ها باقی نماند و سیرت به فراموشی سپرده نشود و امیدواریم که جای کدخدا و خدا عوض نشود.

در پایان ضمن خوشامدگویی به دکتر روحانی باید بگویم یکی از گله‌های دانشجوهای دانشگاه شریف به مدیریت جلسه امروز است چرا که این جلسه، جلسه ای فرمایشی است که برف دانشجویان را کمک کرد تا در سالن حضور پیدا کنند.

ما بعد از ماهواره شریف که به جایی نرسید، جاکلیدی‌اش را با خود حمل می کنیم که به یادشان بمانیم به علاوه اینکه می خواستیم ماکتی را از این ماهواره تقدیم رئیس جمهور کنیم که متأسفانه فضای امنیتی اجازه نداد.

نظر

 

در ادامه رقابت تسلیحاتی چین و آمریکا کارشناسان آمریکایی در تحلیل‌هایی بر توانایی موشک جدید چین ملقب به «قاتل ناوهای هواپیمابر آمریکا» صحه گذاشته و آن‌ را چالشی جدید برای واشنگتن عنوان کردند.

 


روزنامه «بیزینس اینسایدر» اخیرا در گزارشی از قول کارشناسان آمریکایی نوشت: با تصمیم پکن در زمینه توسعه موشک‌های موسوم به «قاتل ناوهای هواپیمابر» یا همان موشک‌های ضدکشتی «دانگ فنگ 21» می‌تواند خسارت‌های فاجعه باری را به کشتی‌های آمریکایی وارد کند. به خاطر این موشک‌ها، حال آمریکا کمتر تمایل به رویارویی با پکن را دارد.

«رابرت فارلی» استاد راهنمای دانشگاه کنتاکی آمریکا نیز در این زمینه گفت: «نیروی دریایی آمریکا به شدت نگران موشک «دانگ فنک 21 دی» است و به همین خاطر به سختی بر کسب فن‌آوری ضد موشک بالستیک فعالیت می‌کند. نیروی دریایی آمریکا بر اقدامات بازدارنده دیگر چون حمله به مکان‌های استقرار موشک‌های دانگ فنگ 21 در شروع جنگ و نیز جنگ الکترونیک افزوده است.»

بر اساس گزارش پنتاگون دانگ فنگ 21 موشکی با قابلیت حرکت بسیار بالا  و متحرک است و آتشبارهای این موشک در سرتاسر چین جابجا می‌شوند و بنابر این یافتن و نابودی آن مشکل است.همچنین این موشک  با دارا بودن بردی معادل 810 مایل دریایی، توانایی هدف قراردادن کشتی‌ها و ناوهای هواپیمابر آمریکا را در اقیانوس آرام غربی و دریای جنوبی چین دارد.

نظر

مدیرمسئول کیهان در گفت‌وگو با فارس ضمن تاکید بر این نکته که هرگز قصد مقایسه مثل به مثل ندارد بلکه سخن از شباهت‌ها در میان است گفت: شواهدی در دست است که نشان می‌دهد برخی از مدعیان اصلاحات و نه همه آنها و نیز مدعی اصلاحات و نه اصلاح‌طلبان، آگاهانه یا ناخودآگاه انگار که نقش شاخه پشت میز‌نشین تکفیری‌ها را برعهده دارند و به اتفاق آنها دو لبه و دو تیغه یک قیچی را تشکیل می‌دهند که در دست آمریکاست.


 حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به حضور برخی از اصلاح‌طلبان در مراسم‌های 16 آذر دانشگاه‌ها گفت: اجازه بدهید نظر خود را با صراحت اعلام کنم و دلایل آن را هم ضمیمه کنم. خب! کسانی که این دلایل را نمی‌پذیرفتند می‌توانند نظر خود را به‌‌طور مستند مطرح نمایند.


شریعتمداری بعد از این توضیح گفت: شاید تعجب کنید و شاید باور نکنید ولی شواهدی در دست است که نشان می‌دهد برخی از مدعیان اصلاحات - توجه بفرمائید اولا برخی از آنها و نه همه آنها و ثانیا، مدعیان اصلاحات و نه همه اصلاح‌طلبان - چه آگاهانه و چه ناخودآگاه نقش شاخه پشت میزنشین تکفیری‌ها را بر عهده دارند و به اتفاق تکفیری‌ها دو لبه و دو تیغه یک قیچی را تشکیل می‌دهند که در دست آمریکاست. تفاوت این دو تیغه در روش است و نه در منش، هر دو افراطی، بی‌منطق و آشوب‌طلب هستند ولی هر کدام زیر تابلوهایی به ظاهر متفاوت از یکدیگر ایفای نقش می‌کنند.

شریعتمداری در تشریح  نظر خود گفت: مدعیان اصلاحات هنگام حمله آمریکا به افغانستان که تحت حاکمیت گروه تکفیری طالبان بود، پیشنهاد کردند که به حمایت از طالبان، وارد جنگ با آمریکا بشویم و هنگام حمله آمریکا به عراق اصرار می‌کردند به حمایت از صدام که پدر جد تکفیری‌هاست. برویم و دقیقا مانند تکفیری‌های امروز، صدام را با خالد بن ولید مقایسه می‌کردند.

مدیر مسئول کیهان گفت: البته در جریان فتنه آمریکایی‌ اسرائیلی 88 فاش شد که این دو پیشنهاد، با هدف بی‌آبرو کردن جمهوری اسلامی ایران و حذف این الگو از میان ملت‌های مسلمان صورت گرفته بود که با هوشیاری مسئولان عالی‌رتبه نظام این توطئه ناکام ماند.

شریعتمداری در ادامه گفت: بعد از برپایی غائله تروریست‌های تکفیری علیه دولت بشار اسد که هیلاری کلینتون در کتاب خاطرات خود با صراحت از نقش آمریکا در ساخت و پرداخت آنها یاد می‌کند، همین مدعیان اصلاحات با ارسال نامه‌ای خطاب به بشار اسد ایستادگی و مقاومت وی در مقابل تروریست‌های تکفیری را غیردموکراتیک نامیدند و پیشنهاد مشارکت تکفیری‌ها در حاکمیت سوریه را ارائه کردند!

وی ادامه داد: تکفیری‌ها با صراحت اعلام می‌کنند که مبارزه با اسرائیل اولویت حرکت آنها نیست و جنایات و آدم‌کشی‌های خود را علیه ملت‌های مسلمان و زنان و کودکان مظلوم مرتکب می‌شوند و مدعیان اصلاحات هم شعار نه غزه نه لبنان سر می‌دادند و یکی از سردمداران این جریان اعلام کرده بود جمهوری اسلامی ایران باید مبارزه با اسرائیل را کنار بگذارد.
اسرائیل رسما از تکفیری‌ها به عنوان جریانی یاد کرد که میدان مبارزه مسلمانان با اسرائیل را به میدان مبارزه مسلمانان با مسلمانان تبدیل کرده است و از آنها تقدیر می‌کند تا آنجا که مجروحان داعش را در بیمارستان‌های تل‌آویو و حیفا تحت درمان قرار می‌دهد و نتانیاهو در مقابل دوربین‌های تلویزیونی به ملاقات مجروحان تکفیری می‌رود.
در جریان فتنه 88 نیز نتانیاهو از مدعیان اصلاحات با عنوان بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران یاد کرد و اصلاح‌طلبان که انتقاد فلان بخشدار از جبهه اصلاحات را در فلان منطقه دور‌افتاده کشور بی‌پاسخ نمی‌گذارند، از ترس افشای دست‌های پشت پرده‌ای که با اسرائیل داشته‌اند، هرگز به این اظهارات نتانیاهو که رسما و علنا ابراز شده بود پاسخی ندادند.

وی گفت: تکفیری‌ها به دشمنان اصلی اسلام و مسلمانان یعنی ‌آمریکا و اسرائیل و انگلیس کاری ندارند و هرچه در توان دارند را علیه مسلمانان به کار می‌گیرند و مدعیان اصلاحات نیز به جای ابراز نفرت علیه آمریکا و اسرائیل و انگلیس، از آنها با عنوان کشورهای دوست یاد می‌کنند! و خشم و کینه خود را علیه مردم وطن خویش به کار می‌گیرند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان ادامه داد: تکفیری‌ها ساخته آمریکا و در خدمت منافع قدرت‌های استکباری هستند و برخی از مدعیان اصلاحات هم آشکارا و بی‌پرده از سوی مقامات آمریکایی و غربی حمایت می‌شوند تا آنجا که بعد‌از صدور قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل که شامل سخت‌ترین تحریم‌ها علیه ایران بودند، خانم هیلاری کلینتون در پاسخ به خبرنگار واشنگتن پست انکار نکرد که این قطعنامه در حمایت از مدعیان اصلاحات و اصحاب فتنه 88 صادر شده است و بعدها معلوم شد که همین مدعیان اصلاحات با ارسال نامه به مقامات آمریکا خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ایران شده بودند و نوار مکالمه یکی از مفسدان زندانی و درخواست وی از وزارت خزانه‌داری آمریکا برای افزایش تحریم‌ها که دیگر بر کسی پوشیده نیست.

شریعتمداری درباره حضور پی در پی برخی از همین مدعیان اصلاحات و عوامل فتنه آمریکایی اسرائیلی در دانشگاه‌ها گفت: برای بسیاری از آنها 16 آذر بهانه‌ است و معمولا هم به ‌آن نمی‌پردازند چرا که 16 آذر روز اعتراض به شهادت 3 دانشجوی دانشگاه تهران و روز اعتراض به آدم‌کشی آمریکایی‌هاست و کسانی که در هر فرصتی از رابطه با آمریکا سخن می‌گویند و سعی در بزک کردن چهره منفور آن دارند چه نسبتی می‌توانند با 16 آذر داشته باشند؟ بزک‌کنندگان چهره آمریکا به جای دانشگاه باید به آرایشگاه بروند.

مدیر مسئول کیهان گفت: اگر در این‌گونه نشست‌ها دقت کنید متوجه می‌شوید که مدعیان اصلاحات با فضاسازی که متاسفانه برخی از دانشجویان نیز به غفلت با آنها همراهی می‌کنند، از پاسخ به پرسش‌های اساسی طفره می‌روند، مثلا به این سوال پاسخ نمی‌دهند که حاصل نفوذ 2 ساله آنها در دولت آقای روحانی چه بوده است؟
قرار بود چرخ زندگی مردم هم در کنار سانتریفیوژها بچرخد ولی هزاران سانتریفیوژ را از چرخش انداخته‌اند و در همان حال گرانی سرسام‌آور، تورم، ‌رکود اقتصادی، توقف ساخت و ساز مسکن مهر، فاجعه افت بی‌سابقه بورس را برای مردم به ارمغان آورده‌اند. قرار بود احترام پاسپورت ایرانی را حفظ کنند. ولی در مقابل مخالفت آمریکا با صدور ویزا برای نماینده‌ای که رئیس جمهور برای حضور در سازمان ملل معرفی کرده بود نه فقط اعتراض نمی‌کنند بلکه با تحقیر ایران و ایرانی، نماینده ایران را تغییر می‌دهند.

وی گفت: 12 سال است که نشان داده‌ایم فعالیت هسته‌ای ما هرگز غیرصلح‌آمیز نبوده است ولی آژانس در گزارش خود ایران را به تلاش برای تولید سلاح هسته‌ای تا سال 2009 متهم می‌کند و آقایان از این اتهام شرم‌آور علیه حیثیت ایران و ایرانی با ذوق‌زدگی و به عنوان یک موفقیت یاد می‌کنند! در مقابل طیفی از محرومان، هزاران تن سیب‌زمینی را معدوم می‌کنند تا قیمت آن کاهش نیابد و در همان حال گوجه فرنگی به کیلویی 5 هزار تومان می‌رسد و آقایان فقط نگاه می‌کنند و لام تا کام حرفی نمی‌زنند.
بیت‌المال بی‌زبان را برای حمایت از خودروسازان هزینه می‌کنند. ادعا می‌کنند که از رکود خارج شده‌ایم و بعد بسته خروج از رکود ارائه می‌کنند رتبه علمی کشور را کاهش می‌دهند، توانمندی دانشجویان کشورمان را در سطح تهیه آبگوشت بزباش و قرمه سبزی معرفی می‌کنند...!

شریعتمداری گفت: با توجه به سابقه سیاه برخی از مدعیان اصلاحات این احتمال وجود دارد که آنها با نفوذ در دولت آقای دکتر روحانی که صریحا از آن به عنوان رحم اجاره‌‌ای اصلاح‌طلبان یاد کرده‌اند، اصرار دارند شرایط اقتصادی و معیشتی مردم را با دشواری و سختی‌های شکننده روبرو کنند.

وی گفت: اگر دقت کرده باشید این جماعت هر گاه سخن از سختی معیشت و معضلات اقتصادی به میان می‌آید قطع رابطه با آمریکا را به عنوان علت اصلی معرفی می‌کنند و اصلا هم به روی مبارک خود نمی‌آورند که مگر همین آمریکا نبود که قبل از انقلاب همه مقدرات ایران را در دست داشت و ایران را به ویرانه‌ای با مردمان محروم تبدیل کرده بود؟ و مگر سایر کشورها که با آمریکا روابط بسیار نزدیک دارند در سخت‌ترین شرایط اقتصادی و امنیتی به سر نمی‌برند.

وی افزود: دقت در اظهار نظر این جماعت به وضوح نشان می‌دهد که فلش اصلی حمله آنان متوجه سنگرهای انقلاب است نظیر بسیج و سپاه که تامین‌کننده امنیت مردم هستند و یا شورای نگهبان که دروازه‌بان نظام برای پیشگیری از نفوذ نااهلان به مراکز تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیری است و ...
مدیرمسئول کیهان گفت: کاش آقای دکتر روحانی از این جماعت فاصله بگیرد تا اهداف ویرانگر آنها به حساب دولت ایشان نوشته نشود.

نظر


وزیر راه دولت اصلاحات به بهانه افزایش کیفیت، از آزادسازی قیمت بلیت هواپیما دفاع کرد.
احمد خرم ضمن یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: مسافرت با هواپیما را کسانی انجام می‌دهند که از وسع مالی مناسبی بهره‌مندند. به عبارت دیگر کسانی که در پنج دهک بالا قرار  دارند، برای مسافرت از هواپیما استفاده می‌کنند؛ مگر بعضی از مسیرها که بسیار دور هستند و برای سفرهای ضروری مورد استفاده قرار می‌گیرند.


وی می‌افزاید: نباید با یک عدد 5 تا 10 درصدی کل هوانوردی کشور را فدا کرد. اگر هواپیماها نو باشند با احساس امنیت و ایمنی بهتری مسافران سوار هواپیما می‌شوند. آزادسازی به این معنا نیست که ایرلاین‌ها به دلخواه دست به افزایش قیمت‌ها بزنند، بلکه اجرای این سیاست در واقع باعث ایجاد رقابت میان ایرلاین‌های کشور می‌شود.


ادعای افزایش کیفیت و رقابت در صورت آزادسازی قیمت‌ها ادعایی است که مدعیان شعار تعدیل اقتصادی در دولت‌های سازندگی و اصلاحات- و سپس اعتدال- بارها تکرار کرده و بر گران کردن خدمات همت گماشته‌اند اما چیزی که در عمل اتفاق افتاده، گرانی بدون ارتقای کیفیت بوده و همزمان به شکاف طبقاتی دامن زده است.


همزمان با ادعای احمد خرم، روزنامه اصلاح‌طلب بهار در تیتر اول خود نوشت: «آزادسازی یا گرانفروشی؟ تیک‌آف بلیت هواپیما بدون ارتقای کیفیت.» روزنامه آرمان نیز تیتر زد «نخستین پس‌لرزه‌های آزادسازی قیمت بلیت هواپیما- بلیط تهران مشهد 500 هزار تومان شد.»
یادآور می‌شود طی 2 سال اخیر، مقامات دولتی با توجیهات مشابه چندین بار قیمت برخی حامل‌های انرژی و خدمات را افزایش داده‌اند و معلوم نیست سقف این آزادسازی و تعدیل و اعتدال کجاست؟


نظر


وزیر کشور دولت اصلاحات می‌گوید، دولت یازدهم برگزاری انتخابات را از آنها یاد بگیرد و به شیوه وزارت کشور اصلاحات انتخابات را برگزار کند.
عبدالواحد موسوی‌لاری  در مصاحبه با ایلنا گفت: متاسفانه فضای امروز و فضای انتخابات مجلس ششم تفاوت زیادی دارد، ولی با همه اینها معتقدم دولت باید رسالت خود را جدی تلقی کند. مسئولیت دولت تنها برگزاری انتخابات در هفتم اسفندماه نیست، دولت باید ضمن فراهم کردن مقدمات انتخابات، فضای باز سیاسی و نشاط اجتماعی را ایجاد کند. این از کارکردهای دولت است.


وی یادآور شد: در سال 76 علاوه بر استانداران و فرمانداران ما که در مناطق مختلف فعال بودند، خود بنده و معاون سیاسی وقت یعنی آقای تاج‌زاده به شکل فعال با شورای نگهبان در تماس بودیم و درخواست داشتیم افرادی که به ناحق حقشان ضایع شده بود، بتوانند به فعالیت‌شان ادامه دهند لذا تقریبا می‌توانم بگویم در ماه رمضان من در هفته سه روز در شورای نگهبان بودم و در جلسات رسمی با افراد و شخصیت‌ها شرکت داشتم.


وی افزود: الان هم فکر می‌کنم آقای روحانی و همکارانش در دولت باید همین روند را دنبال کنند و طی تماس‌های مداوم، با شورای نگهبان ارتباط برقرار کنند و فکر نکنند که همه واقعیت‌ها به شورای نگهبان و تصمیم‌گیرندگان حوزه نظارت منتقل می‌شود.


وی ادامه داد:  توصیه من این است که دولت از همان روش انتخابات سال 78 استفاده کند و امیدوارم بتوانیم انتخاباتی کاملا در تراز جمهوری اسلامی و رقابتی داشته باشیم.
موسوی‌لاری ادامه داد:  اگر ما قانون را مبنا قرار دهیم و شورای نگهبان، هیئت‌های اجرایی و دولت روی قانون و پایبندی به آن تاکید کنند، قطعا ما مشکلی نخواهیم داشت. اما گاهی اوقات تفسیرهای سلیقه‌ای از قانون می‌شود و آن بحث دیگری است و ما آنها را قبول نداریم و معتقدیم همه باید واقعیت‌های قانونی را ملاک عمل قرار دهند.


ادعای قانونگرایی موسوی‌لاری در حالی است که طیف متبوع وی با یاغی‌گری در سال‌های 78 و 88 مقابل قانون‌ گردن‌کشی کرده و کشور را به کام آشوب و بی‌ثباتی و ناامنی بردند.
اما درباره الگوسازی  از انتخابات مجلس ششم در سال 78 و نقش تاج‌زاده و اصلاح‌طلبان باید گفت، غیر از ترور شخصیت هاشمی‌رفسنجانی توسط این طیف و عالیجناب سرخپوش از وی ساختن، ماجرای دیگری نیز قابل تأمل است و آن نقش افراطیون مدعی اصلاحات در ستاد انتخابات وزارت کشور برای انجام تقلب در انتخابات تهران است که شورای نگهبان مجبور به ابطال آرای برخی صندوق‌ها شد.

محسن هاشمی در این زمینه و در مصاحبه با روزنامه زنجیره‌ای بهار (9دی 1391) ضمن  متهم کردن مسئولان وزارت کشور اصلاحات به تقلب گفته بود: «نمی‌توان خیلی از مسائل را واضح مطرح کرد چون باعث کدورت اصلاح‌طلبان می‌شود... آیت‌الله هاشمی در انتخابات مجلس ششم بیستم شد، اگر صندوق‌ها را باز می‌کردیم شاید انتخابات تهران باطل می‌شد.

کتابی هست به نام «انصراف»  که حاج‌آقا دلایل انصراف‌شان را از انتخابات مجلس ششم نوشته‌اند. آن موقع مسئول انتخابات فهرست را می‌خواند ولی اسم ایشان را نمی‌خواند. من مدام تماس گرفتم و گفتم چرا نمی‌خوانید؟ گفت: ما هنوز به رأی آیت‌الله هاشمی شک داریم، بعد شکایت شد و یک بساطی راه انداختند که اگر یادتان باشد کاریکاتور «آقاسی»  را کشیدند.

من آن موقع رئیس دفتر  حاج آقا بودم، به شورای نگهبان شکایت شد. برخی از صندوق‌ها را باز کردند و هر صندوقی که باز می‌شد آرای آن مخدوش بود و باطل اعلام می‌شد. تا 30 درصد بازشماری شد و حاج‌آقا بیستم شد، بعد گفتند دیگر ادامه ندهید چون مجبور می‌شوند انتخابات تهران را باطل کنند. وقتی از 30 به 20 رسیدند دیدند انتخابات در تهران مخدوش است. افراطی‌های اصلاح‌طلبان و اجرایی‌های آنها تقلب کرده بودند».
آن زمان معاونت سیاسی وزارت کشور و ریاست ستاد انتخاباتی برعهده مصطفی تاج‌زاده بود!