سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرباز ولایت

نظر

 

تخریب رقیب

تخریب رقبای سیاسی از دیگر دستورالعمل‌های تیم رسانه‌ای آقای روحانی است.

این جریان که آقایان قالیباف و آقای رئیسی را رقیب می‌بیند، از اولین روزها نشان داد که تخریب رقیب را در دستور کار خود قرار داده است.

در این بین، رسانه‌های منسوب به این جریان تلاش‌های بسیاری کرده‌اند تا از همه توان در این مسیر بهره گرفته و رقیب را ناتوان و ناکارآمد نشان دهند.

در این راستا چندین اقدام دنبال شده است:


1-4 تخریب چهره رقیب و متهم کردن به اقتدارگرایی:
اولین اقدام رسانه‌ای در این راستا برچسب‌زدن و تخریب چهره رقبا و معرفی کردن ایشان به مثابه چهره‌ای خشونت‌طلب، متصلب و اقتدارگر است.

به‌کارگیری تعابیری، چون سردار گازنبری، آیت‌الله قتل عام، حامیان دولت پادگانی و... مواردی است که حامیان این جریان در این روزها به کار برد‌ه‌اند.

در مناظره اول هم شاهد به‌کارگیری ناشیانه کلید واژه سوخته «گازنبری» از سوی آقای جهانگیری بودیم.

2-4 بزرگ کردن نقاط ضعف:
کارنامه رقبا نیز زیر ذره‌بین قرار داده شده تا ضعف‌ها بزرگنمایی شده و برای اثرگذاری بر اذهان عمومی بازنشر یابد.
عملکرد دوازده ساله شهرداری تهران و پرداختن به مسائلی، چون املاک نجومی، پلاسکو، فساد اداری، آلودگی هوا، بلندمرتبه‌سازی، هزینه پروژه‌ها و ساخت‌وسازها، ترافیک و... از جمله مواردی است که در این روزها به مثابه اهرم فشار مطرح شده و تکرار خواهد شد.

به نظر می‌رسد بعد از مناظره‌ی دوم و با جدی شدن رقابت‌ها حجم بیشتری از تخریبها متوجه‌ی آقای رئیسی شود و عملکرد ایشان در دستگاه قضایی و تولیت آستان قدس رضوی نیز در معرض هجمه و تخریب قرار گیرد.

3-4 تخریب برنامه‌های رقبا:

برنامه‌های اعلامی از سوی نامزدها از جمله اهدافی است که مورد تخریب این جریان قرار گرفته است.
برای نمونه اسحاق جهانگیری در واکنش به برنامه‌های اعلامی قالیباف اعلام داشت:
«کسی که بگوید چند میلیون شغل ایجاد می‌کنم، می‌خواهد مردم را فریب دهد. این برادر عزیز یا شغل ایجاد نکرده یا عدد و رقم متوجه نمی‌شود! ظرفیت اقتصاد کشور مشخص است که چقدر می‌توان شغل ایجاد کرد! نباید چند روزی که قدرت را در اختیار داریم، با منابع و سرنوشت ملت هرطور می‌خواهیم برخورد کنیم.»