عصر رسول خدا صلی الله عیه و آله و سلم عصر تنزیل و عصر امیرالمؤمنین علیهالسلام، عصر تأویل بود و بنا بر نقلی رسول خدا فرمودند؛ علی علیهالسلام در عصر تأویل به شهادت می رسد. در عصر تأویل نسل دوم و سوم انقلاب علوی روی کار آمده و رسول مکرم اسلام را ندیده لذا حضور و مواضع خواص اهمیت ویژه ای داشته و سکوت آنها نیز می تواند پایه های اسلام ناب را دچار تزلزل نماید، زیرا در عصر تأویل جریان اعتزالی قدرت طلب، با دارا بودن مشخصه ی اصحاب پیامبر(ص) شکل گرفته و با برخورداری از مؤلفه های قدرت و ثروت، خود را صلح طلب خوانده و جریان اسلام ناب محمدی(ص) را تندرو و افراطی معرفی می کرد!
جریان اعتزالی قدرت طلب علی رغم اینکه در جنگ صفین حضور داشت ولیکن شمشیر بدست نمی گرفت، بلکه تلاش می کرد که صلحی تحمیلی ایجاد نماید، زیرا این جریان انحرافی، معاویه را باطل و سپاه امیرالمومنین را تندرو می دانست و به همین علت موضع بی طرفانه برگزید و به یاری جبهه حق اقدام ننمود و در تاریخ می خوانیم که یکی از اعضاء همین جریان اعتزالی به نمایندگی از سپاه اسلام بر علی(ع) تحمیل و جهت مذاکره با عروعاص اعزام گردید و در نهایت با توطئه جریان اعتزالی – عمروعاصی، علی علیه السلام از خلافت عزل گردید!
معمولاً در زمان تنزیل که عصر رسول مکرم اسلام است، جریان کفر با داشتن قدرت به مقابله مستقیم با اسلام ناب محمدی(ص) می پردازد، اما در زمان امیرالمؤمنین(ع) که عصر تأویل است، جریان نفاق با بهره گیری از عدم آگاهی نسل دوم و سوم انقلاب علوی، به مقابله با علی (ع) می پردازند و حضرت در خصوص پیچیدگی عصر تأویل میفرمایند: «أُوصِیکُمْ عِبَادَ اَللَّهِ بِتَقْوَى اَللَّهِ فَإِنَّهَا خَیْرُ مَا تَوَاصَى اَلْعِبَادُ بِهِ وَ خَیْرُ عَوَاقِبِ اَلْأُمُورِ عِنْدَ اَللَّهِ وَ قَدْ فُتِحَ بَابُ اَلْحَرْبِ بَیْنَکُمْ وَ بَیْنَ أَهْلِ اَلْقِبْلَةِ وَ لاَ یَحْمِلُ هَذَا اَلْعَلَمَ إِلاَّ أَهْلُ اَلْبَصَرِ وَ اَلصَّبْرِ وَ اَلْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ اَلْحَقِّ.» [خطبه 173]
(بندگان خدا، شما را به تقوا سفارش مىکنم، که تقوا بهترین چیزى است که عباد حق یکدیگر را به آن سفارش مىکردند، و از بهترین عاقبتها نزد خداست. بین شما و اهل قبله باب جنگ گشوده شده، و این پرچم را به دوش نمىکشد مگر آن که اهل بصیرت و استقامت و داناى به موارد حق باشد.)
پس در عصر تأویل، پایبندی به اصل ولایت و امامت، تابلو راهنمای پیروان جبهه حق در دفاع از اسلام ناب محمدی(ص) است و اگر خوب نظاره کنیم جریان اعتزالی قدرت طلبی را می بینیم که ضمن سکوت در فتنه سال 88 امروز خود را صلح طلب معرفی و تلاش دارد با تندرو خواندن شورای نگهبان و بهره گیری از قدرت و ثروت و طرح مدل بازی برد-برد در انتخابات 7 اسفند، حکمیت را بر رهبری نظام تحمیل نماید و سپس در مذاکرات بر اساس مدل ابوموسی اشعری و عمروعاص، زمینه تائید صلاحیت فتنه گرن را فراهم نماید.
منبع: http://vaznesiasy.parsiblog.com/