سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرباز ولایت

نظر

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس گفت: مطرح کردن تفاهم سیاسی بازی با کلمات است. آن توافق بوده، این تفاهم؛ فقط کلمات عوض شده مقصد و هدف یکی است و قطعا نه مردم و نه مجلس زیربار تفاهم و یا دو مرحله‌ای کردن مذاکرات نخواهد رفت.

سیدباقر حسینی عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به صحبت‌های افخم سخنگوی وزارت خارجه در نشست‌خبری مبنی بر انجام تفاهم با طرف‌های مذاکرات هسته‌ای، گفت: وقتی سخنگو این بیان را داشته باشد، یعنی اینکه موضع وزارت خارجه کشورمان نیز همین است.

وی افزود: فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم انجام توافق یک‌ مرحله ای حجت را بر همه تمام کرده و مطرح کردن تفاهم سیاسی بازی با کلمات است. آن توافق بوده، این تفاهم؛ فقط کلمات عوض شده و مقصد و هدف یکی است، یعنی طرف می‌خواهد وعده دهد و تحریم‌ها را نگه دارد و درمقابل ما را از پیشرف باز دارد و وابسته کند.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با بیان اینکه قطعا هرگونه دستورالعملی برای دو مرحله‌ای کردن توافق شکست را برای ایران به همراه خواهد داشت، اظهار داشت: وقتی رهبر انقلاب خط قرمز را تعیین کردند و گفتند تنها در یک مرحله باید تواق کرد، یعنی احدی حق ندارد بر خلاف مصالح و منافع ملی به هر بهانه‌ای برای دو مرحله‌ای کردن توافق راهی را باز کند.

حسینی تصریح کرد: به هر حال هم در تفاهم و هم در توافق تعهداتی به وجود می‌آید، به عبارتی هر دو یکی است و فقط شکل نوشتار آن فرق می‌کند؛ تفاهم دو مرحله‌ای کردن است  و دو مرحله ‌ای کردن یعنی اینکه راهی برای سوء استفاده دشمنان باز می‌شود و این کاملا شفاف و روشن است.

وی خاطرنشان کرد: غربی‌ها که دیدند ایران تنها به دنبال فناروری صلح‌آمیز هسته‌ای بوده به دنبال محدود کردن این فناوری رفتند و باید هوشیاری لازم را داشته باشیم و قطعا نه مردم و نه مجلس زیربار تفاهم و یا دو مرحله‌ای کردن مذاکرات نخواهد رفت.

انتهای پیام/