سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرباز ولایت

نظر

گزارش اختصاصی تسنیم از نبردهای حومه شمالی حلب/

خبرگزاری تسنیم: در حالی که تعداد بیشتری از نیروهای ارتش سوریه موفق شده‌اند به شهرک‌های نبل و الزهراء وارد شوند، ترکیه گذرگاه مرزی باب السلامه را برای ورود تروریست‌ها به سوریه باز کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم در سوریه، عملیات نظامی گسترده ارتش سوریه در حومه شمالی شهر حلب از دو روز پیش با هدف تنگ کردن حلقه محاصره گروه‌های تروریستی و شکستن حلقه محاصره شهرک‌های نبل و الزهراء که بیش از سه سال است که در محاصره تروریست‌ها قرار دارد، آغاز شده است. این شرایط در حالی است که ترکیه با باز کردن مرزهای خود به‌روی گروه‌های تروریستی مسلح‌ دخالت خود را آشکار کرده است.

ورود تعدادی از نیروهای ارتش سوریه به نبل و الزهراء

خبرنگار تسنیم در سوریه گزارش داد نیروهای بیشتری از ارتش و نیروهای دفاع مردمی سوریه توانستند به شهرک‌های نبل و الزهراء وارد شوند، این مناطق از جولای 2012 میلادی در محاصره گروه‌های تروریستی قرار دارند. نیروهای مردمی دفاع از شهرک الزهراء توانستند یک خودروی وابسته به گروه‌های مسلح را با موشک کورنت در منطقه حیان واقع در حومه شمالی حلب هدف قرار دهند که به انهدام آن و کشته شدن تمام سرنشینانش منجر شده است.

اسارت 80 تروریست به دست ارتش سوریه

همچنین در این حملات، سرکرده گروه تروریستی موسوم به "فرسان الخلافه" وابسته به جبهه تروریستی النصره در شهرک رتیان به هلاکت رسید،  درگیری‌های شدیدی اطراف این منطقه میان ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی مورد حمایت ترکیه در جریان است به‌طوری که این گروه‌ها شب گذشته با حمایت ترکیه، حملاتی را به شهرک رتیان انجام دادند و توانستند چند نیروی ارتش سوریه را اسیر کنند. ارتش سوریه نیز روز گذشته موفق شد حدود هشتاد تروریست را پس از درگیری‌هایی که در شهرک‌های باشکوی و حردتین در حومه شمالی حلب رخ داد،‌ به اسارت خود درآورد.

در حال حاضر عملیات گفت‌و‌گو با افراد مسلح برای انجام عملیات مبادله اسیران و آزادی اسیران ارتش سوریه از چنگ تروریست‌ها ادامه دارد. یک افسر ارشد تونسی از جمله اسیرانی است که به اسارت ارتش سوریه در شهرک باشکوی درآمده‌اند.

شدت درگیری‌ها در شهرک رتیان روز گذشته به اوج خود رسید به‌طوری که گروه‌های تروریستی شامل جبهه النصره، الجبهه الشامیه و حرکة حزم و هم‌پیمانانشان، صدها فرد مسلح را برای جلوگیری از سیطره ارتش بر این شهرک جمع‌آوری کردند. ارتش سوریه برای شکستن حلقه محاصره نبل و الزهراء و قطع جاده بین المللی که حلب را به ترکیه از طریق اعزاز وصل می‌کند، تلاش می‌کند. هرچند سربازان ارتش سوریه هنوز وارد این جاده نشده‌اند،‌ اما این مکان از نظر نظامی سقوط کرده است، زیرا در تیررس آتش ارتش سوریه قرار گرفته است.

انتقال مجروحان جبهه النصره به ترکیه برای درمان

بستن جاده بین المللی نزدیک شهرک الزهراء به‌تنهایی مانع ورود کمک‌ها به گروه‌های تروریستی از سمت ترکیه نمی‌شود،‌ زیرا حومه شمالی حلب همچنان به‌روی مرزهای ترکیه باز است که این وضع زمینه رسیدن کمک‌های نظامی و غیرنظامی برای تروریست‌ها را در اطراف نبل و الزهراء و تخلیه تعداد زیادی از مجروحان جبهه النصره و هم‌پیمانانشان را از صحنه نبرد به بیمارستان‌های ترکیه از طریق گذرگاه باب السلامه فراهم کرده است.

منابع میدانی، نبردهای روز گذشته در حلب را بسیار شدید و سخت توصیف و خاطر نشان کرده‌اند که نکته قابل توجه در این درگیری‌ها، حمایت آشکار ترکیه از گروه‌های مسلح است که زمینه انتقال جنگجویان و کمکهای نظامی را از داخل ترکیه به حومه شمالی حلب فراهم کرده است که شامل ورود جنگجویانی از قفقاز هستند که سازمان اطلاعات ترکیه، مدیریت آنها را به‌طور مستقیم به‌عهده دارد. بر اساس اطلاعات دریافتی از شهر مرزی اعزاز، مقامات ترکیه، گذرگاه باب السلامه را به‌طرز بی‌سابقه‌ای به‌روی افراد مسلح باز کرده‌اند.

ادامه اختلاف گروه‌های تروریستی

دخالت آشکار ترکیه در سایه اختلافات میان گروه‌های مسلح و عقب‌نشینی گروه مسلح موسوم به حرکة حزم از جبهه‌های نبرد و دستور آشکار جبهه النصره به الجبهة الشامیه برای پایان دادن به حمایت از حرکة حزم صورت می‌گیرد. از سوی دیگر آنچه شورای نظامی انقلابی در حلب خوانده می‌شود، برخی گروه‌های مسلح را متهم به اقدام علیه حزم و افشای اطلاعاتی از این گروه کرده است که به ارتش سوریه اجازه داده است در سه محور در حومه شمالی حلب پیشروی کند. گروه موسوم به شورای نظامی انقلابی حلب اعلام کرده است با طرحهای نظامی جبهة الشامیه موافقت نمی‌کند.

انتهای پیام/*