سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرباز ولایت

نظر

1. تنگه هرمز چه ویژگی هایی دارد؟
2. آیا ایران ابزار لازم برای بستن تنگه ی هرمز را دارد؟
3. ایران چقدرمی تواند #تنگه_هرمز را بسته نگاه دارد؟
4. آیا آمریکا توان بازگشایی تنگه هرمز را دارد؟
5. آیا ترامپ که میخواهد از سوریه خارج شود در2 سال پایانی دولتش جنگ تمام عیاری باایران را آغازخواهدکرد؟
اینها سوالتیه که این روزها به شدت ذهن مردم رو درگیر خودش کرده بیاین یک بررسی کلی انجام بدیم.

?? مسیر قابل عبور برای کشتیها و نفتکشها در باریکترین قسمت تنگه حدود 9 کیلومتره که روزانه حدود 17 تا 18 میلیون بشکه نفت از این ناحیه عبور میکنه.
?? همینجا عرض کنم اون لوله کشی بود که از طریق عربستان برای دور زدن تنگه درست شده بود کلا ظرفیت عبور 3 میلیون بشکه نفت رو داره که اونم با موشک قابل دسترسیه.
?? حالا بماند که حدود 18 درصد از گاز مایع جهان هم از این تنگه عبور میکنه و هیچ مسیر جایگزینی تاکید میکنم هیچ مسیر جایگزینی برای انتقال اون نیست.
ما حدود 30 سال پیش با امکانات کمی که اونزمان داشتیم تونستیم نفتکش بریجتون رو بزنیم اونهم با دستور مستقیم سید علی خامنه‌ای و فرماندهی میدانی شهید نادر مهدوی
?? حالا ابزاری که ما در دست داریم اول مین گذاری گسترده تنگه با استفاده از هزاران مین دریایی هست که هر کدومشون برای از کار انداختن یک نفتکش کفایت میکنه. البته مین روبی در شرایط غیر جنگی بیش از یکماه طول میکشه.
?? بعد از اون میشه به قایقهای پرنده سپاه اشاره کرد که توانایی حمل موشک و راکتهای سبک رو دارند که البته به صورت انبوه دست بچه‌های سپاه هست.
?? گزینه بعدی قایقهای تندرو سپاه هستند که قادر به حمل موشک با برد 30 کیلومتر هستند و براساس پلن زنبور سرخ که مورد توجه بسیاری از کارشناسای نظامی دنیا هم هست توانایی درگیری با ناوهای بزرگ رو هم دارند.
?? فرض کنیم موارد بالا هیچی ، ایران فقط با شلیک موشکهای کروز از خط ساحلی خودش میتونه تنگه رو به جهنمی از آتش تبدیل کنه مثل نور،قادر،قارعه،تندر،خلیج فارس و...
موشک فرا صوت حوت رو یادم رفت با سرعت 100 متر بر ثانیه که اگر به سمت هدفی در 10 کیلومتری خودش شلیک بشه ناو فقط 100 ثانیه از لحظه شلیک فرصت ری‌ اکشن داره.
?? خب بگذریم به نظرتون ما میتونیم مثلا از آذربایجان یا هرنقطه دیگه ایران تنگه رو ببندیم؟ بله با موشک نقطه زنی مثل #خلیج_فارس یا #سجیل از هر نقطه از ایران توان منهدم کردن هر جنبنده‌ای در تنگه رو داریم.

فرض کنیم ایران اعلام کرد از ساعت 12 امشب هیچ کشتی حق عبور نداره کدوم شرکتی جرات میکنه محصول و خدمه خودش رو در خطر قرار بده اونم زیر آتش سنگین ایران؟ پس اونموقع عبور اولین کشتی (فرضا با لابی و اسکورت آمریکا ) خیلی مهمه اگر عبور کنه و نزنیم که مشتمون خالی میشه. پس وقتی تهدید میکنیم پس حتما میزنیم.
قیمت نفت به طور سرسام آوری بالا میره و شاخص بورسهای نزدک و داوجونز و... با سر سقوط میکنه پس آمریکا مجبور به واکنش میشه وگرنه به شدت در افکار عمومی دنیا شکست خورده میشه...
#ادامه_دارد