سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرباز ولایت

نظر

 

یکی از افرادی که نام وی در ماجرای قرارداد اخیر ایران ایر و شرکت بوئینگ برای خرید 80 فروند هواپیما به گوش می‌رسد

 

 " #اصغر_فخریه_کاشان" می‌باشد! فردی که جزو مدیران رده بالای اقتصادی دولت هاشمی رفسنجانی بود که مرحوم حجت‌الاسلام سید احمد خمینی در آخرین روزهای حیات خود عملکرد فاجعه بار مدیریتی وی را به شدت مورد انتقاد قرار دادند.

روز 21 اسفند 1373، چهار روز پیش از درگذشت یادگار امام، سخنان انتقادی شدیداللحنی از ایشان درباره اوضاع کشور در هفته‌نامه امید منتشر شد:
«مشکلات و مسایل ما به کارشکنی آمریکا و ضدیت صهیونیست‌ها برمی‌گردد شکی نیست، اما گسترش فساد اداری و رشوه‌خواری در ادارات و مؤسسات دولتی به خودمان برمی‌گردد. اتخاذ تصمیمات نابخردانه درباره ذخایر ارزی مملکت توسط خودمان بوده است.


آقای دکتر[اصغر فخریه] کاشان در زمان تصدی پست معاونت ارزی بانک مرکزی مملکت در خزانه بانک را باز کرد و به هر دلال و قاچاقچی و چاقوکش 5 هزار دلار تقدیم کرد و روزانه میلیون‌ها دلار ذخایر ارزی بانک مرکزی را به جیب گانگسترها ریخت.


آیا این نقشه تهی کردن خزانه ارزی مملکت را آمریکای جنایت‌کار جلوی حاج اصغر آقا گذاشته بود و یا به تصمیم‌گیری نابخردانه شخص او مربوط می‌شد؟ آیا این بابا رئیس بزرگتری نداشت تا جلوی کار او را بگیرد؟»

♦?گفتنی است  اصغر فخریه کاشان در اواسط آذر ماه 73 به دلایل نامعلومی بازداشت و در اوایل دی ماه همان سال آزاد می‌شود. در سال 1380 وی به همراه اکبر ترکان، بهزاد نبوی و مسعود کرباسیان که همه چهره‌های غیرنفتی بودند، اعضای هیئت مدیره شرکت جنجالی «پترو پارس» را تشکیل می‌دادند.

کمال_لطفے
قرارگاه افسران جنگ نرم