سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرباز ولایت

نظر

 

 یکی از دلائل حملات هوایی به مناطق مسکونی و زیر ساخت های شهری ایجاد گسست بین ملّت و نیروهای حاکم می باشد .

 

 آمریکایی ها که نگران ترین از حاکمیّت حوثی های انقلابی هستند ، با طراحی و فرماندهی حملات هوائی سعودی ها در هفده ماه گذشته با تکیه بر واقعیّت تنوع قومی و مذهبی یمن و با امید به اینکه محاصره ها و فشارهای اقتصادی و بمباران وحشیانه می تواند بین ملّت یمن و حوثی های انقلابی شکافی ایجاد کند ، حال با ابتکار هوشمندانه و گام به گام حوثی ها مواجه شده اند ! 

 

 تشکیل شورای عالی سیاسی و تشکیل مجدد مجلس پس از فرار منصور هادی و رأی اعتماد آنان به شورای عالی سیاسی و شروع به کار آن به عنوان دولت ، حضور أنصارالله کنار دیگر احزاب در دولت را رقم زد و مشروعیّت دولتی نیز به این گروه انقلابی بخشید .

 

 توافق حزب کنگره ملّی « علی عبدالله صالح » با « حوثی ها » گویای انعطاف پذیری و درک زمان حوثی ها می باشد که بیش از همیشه امید ها به این گروه تحت تأثیر از افکار امام خمینی را افزون می کند .

 انعطاف حوثی ها در قبال عبدالله صالح که پیش از این شش جنگ بزرگ با کمک سعودی ها با آنان کرده بود و رهبر بزرگ این جنبش « شهید سیّد حسین حوثی » را نیز به شهادت رساند گویای بلند اندیشی ایشان می باشد .

 علی عبدالله صالح که در بهار عربی ساختگی غربی ها قربانی شد حال دیگر به متحدان سابق خود یعنی عربستان و شیخ نشین های خلیج فارس و آمریکا نه تنها اعتمادی ندارد بلکه زخم خورده ی ایشان نیز می باشد که با ترور وی مجبورش کردند تا دولت را به « هادی منصور عبدربّه » بدهد .

 چنین به نظر می رسد علی عبدالله صالح با در اختیار قرار دادن ارتش و تجهیزات آن به انقلابیون در هفده ماه تجاوز سعودی ها بر همراهی خود با ملّت یمن تأکید کرد ? بنابر این حوثی ها برای متحد کردن جنوب یمن و بخش مهمی از صنعا با انقلاب پس از هفده ماه آزمودن کنگره ملّی با ایشان توافق اداره مشترک کشور را امضا کردند ، که از سرگیری کار مجلس و رأی اعتماد آنان و حضور میلیونی مردم یمن در صنعا گویای تأثیر این تصمیم مدبّرانه بود .

 البته کسانیکه در داخل شورش علیه عبدالله صالح و جایگزینی منصور توسط آمریکا و هم پیمانان عربستان را بیداری اسلامی نامیدند ، نمی توانند تحوّلات اخیر را به درستی هضم کنند .

 

 ولی این کیاست حوثی ها و أنصارالله را ما سابقه اش را در حزب الله لبنان داشتیم که با انعطاف و مدارا با جریان « ژنرال میشل عون » که روزگاری جنگ سخت با حزب الله می کرد وی و حزبش را اکنون هم پیمان اصلی خود کرده اند و میشل عون نامزد اصلی حزب الله برای ریاست جمهوری لبنان است که جریان آمریکایی سعودی با آن مخالفت می کنند ، و این را نیروهای انقلابی در داخل باید بیاموزند که به جای منحرف دانستن انقلابیون اصیل به فکر جذب نیروهای ملّی نیز باید باشند .

 

 این ائتلاف در مذاکرات کویت تجربه شد و حوثی های شکیبا با مذاکرات به مردم کشورشان فهماندند که طرفی که جنگ طلب است جریان مزدور آل سعود و آمریکاست و با ائتلاف با عبدالله صالح نیز مجدداً به حسن نیّت خود برای نجات کشور تأکید کردند که اقبال عمومی به ایشان و رأی اعتماد به « صالح الصماد » عضو أنصارالله به عنوان اوّلین رئیس دولت انقلاب را نتیجه داد .

 هم زمان با این اقدام تصمیم آمریکا برای خروج مستشارانش از جنوب و اعلام علنی در کم کردن کمک ها به آل سعود بیش از اینکه گویای رضایت آنان از وضع موجود باشد گویای وخیم شدن شرایط برای امریکایی ها می باشد که دموکرات ها در آستانه ی انتخابات سرنوشت ساز نمی خواهند فعلاً در یمن خطر کنند و بیش از این تاوان حماقت سعودی ها را بدهند البته شاید هم به دنبال رخنه در این ائتلاف باشند .

 ولی به هر ترتیب شرایط موجود با وجود شکست تکفیری ها در سوریه و عراق به ضرر عربستان است و حمام خون هفده ماهه ای که عربستان با کمک شیوخ صهیونیست و رژیم صهیونیستی و آمریکا آفرید اکنون به اتحاد بیش از پیش ملّت یمن و یکپارچگی آن کشور و به رسمیّت شناخته شدن حوثی ها انجامید پس افزایش حملات به جز اضمحلال سعودی ها ثمری نخواهد داد .

 همانطورکه صالح صماد در اجتماع میلیونی یمن گفت : این اجتماع جمعیتش حتّی از جمعیت مجموع چند کشور متحد سعودی هم بیشتر است و همانطورکه اجتماع کنندگان در شعارهایشان نمایان بود ، عربستان اکنون ملّت سلحشور یمن را به تهدید اصلی خود تبدیل کرده که آنرا در آستانه اشغال قرار داده اند .

 

?? مسعود شفیعی کیا