سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرباز ولایت

نظر

دکتر محمد رضا منصوری
18 مرداد ماه 1395

 نامه دکتر احمدی نژاد، ریاست محترم جمهور سابق به باراک اوباما به سرعت در حال نشر و تحلیل در فضای رسانه ای کشور است. نامه ای که به یکباره و بدون تبلیغات از پیش تعیین شده منتشر شده و تحلیل های گوناگونی از سوی محافل مختلف سیاسی کشور به دنبال داشته است.

 

 به عقیده نگارنده، هدف دکتر احمدی نژاد از نوشتن این نامه در این برهه زمانی بسیار روشن و مشخص است. اگر هدف، تنها نمایش رسانه ای بود، دکتر احمدی نژاد به هیچ وجه موضوع سرقت دو میلیارد دلاری را در نامه به صورت مشخص اعلام نمیکرد؛ زیرا این موضوع بسیار مهم است و در ورای آن اتفاقات و جریانات مبهمی وجود دارد.

 

 احتمال دارد که دولت اوباما در راستای جریان سازی عوام فریبانه آمریکایی، در نظر داشته باشد، آزادسازی بخشی از سرمایه های ایران را به صورت کاملا تبلیغاتی و?به نام محصول برجام?انجام دهد که بیشتر شبیه به یک نمایش تبلیغاتی و در راستای یک جریان کاملا مهندسی شده برای تبلیغات دولت تدبیر و امید خواهد بود.

 

 در صورت درستی چنین فرضی، احتمالا آمریکا در یک برنامه ریزی از قبل تعیین شده قرار است مبلغ دومیلیارد دلار و بخشی از سرمایه های بلوکه شده ایران را در این چندماه(زمان باقی مانده دولت اوباما) عودت دهد، تا دولت روحانی بتواند با توسل به این اتفاق، بر طبل پیروزی در برجام و معادلات سیاسی بکوبد!

 

 اکنون دکتر احمدی نژاد به صورت کاملا هوشمندانه با نوشتن نامه فوق این نقشه شوم را ابطال نموده است!

 در حالت اول، با اشاره به جنایت ها و غارت های آمریکا در نامه دکتر احمدی نژاد، اگر هم سرمایه ای توسط دولت ایالت متحده به ایران بازپس داده شود، نه حاصل عقب نشینی های ایران در برجام، بلکه حاصل عقب نشینی دولت ایالات متحده آمریکا از جنایت و دزدی، در راستای عمل به شعار انتخاباتی?تغییر?باراک حسین اوباما خواهد بود!

 

 در حالت دوم، اگر در این بازه زمانی بخشی از سرمایه های ایران عودت داده نشود، این نقشه شوم شکست خورده و دولت روحانی باید به فکر نقشه دقیق تری در ماه های پایانی مسئولیتش باشد!

18 مرداد ماه 1395??
دکتر محمد رضا منصوری??
تحلیل روز: بازی برد برد احمدی نژاد در نوشتن نامه به باراک اوباما??