سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرباز ولایت

نظر


همین چندماه قبل بود که قدیری ابیانه با شکستی سخت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه کاشان روبرو شد و به منزل خود در تهران بازگشت! شکستی که هرگز فکرش را هم نمی کرد.
محمدحسن قدیری ابیانه متولد سال 1333 است که در دولت هاشمی رفسنجانی مراتب ترقی را طی نمود و توانست به سفارت ایران در استرالیا برسد، در خصوص ماموریت های وی در آن کشور از سوی خاندان هاشمی حرف و حدیث زیاد است که نیازمند خود چندین مقاله و یادادشت است.


قدیری ابیانه که در سال 1369 سفیر ایران در استرالیا شد با گذشت تنها 2 سال در این ماموریت به دلایلی که هنوز روشن نشده برکنار و به تهران بازمیگردد! اما طولی نمی کشد که دوباره در دولت هاشمی رفسنجانی قدرت لازم را به دست می آورد و مشاور آقای ولایتی وزیر امور خارجه وقت می گردد.
قدیری ابیانه در دولت اصلاحات نیز در شوراهای مختلف کشوری حضور داشته و در پست های بالایی همراه دولت اصلاحات بوده است که از جمله آنها معاون سخنگوی دولت و دبیر شورای اطلاع رسانی دولت اصلاحات است که این خود نشان دهنده ارتباط تنگاتنگ با بزرگان اصلاحات است.


اما با نزدیک شدن به انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری، وی که خود را هنوز از تیم هاشمی رفسنجانی می داند به گفته خودش در سال 84 به هاشمی رای می دهد اما با شکست سخت رفسنجانی در مقابل محمود احمدی نژاد، قدیری اوضاع را جور دیگری میبیند و با پشت کردن به تیم دوستان اصلاحاتی خود سعی در نزدیکی به تیم احمدی نژاد و اصولگرا نشان داده خود می کند، کاری که نیاز به زمان دارد.
وی که در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی خود را از زادگاهش حوزه نطنز – بادرود- ابیانه کاندیدا می نماید با شکست بسیار سختی روبرو شده و به تهران بازمیگردد.


پروژه تطهیر خود در دوسال ابتدایی دولت احمدی نژاد جواب میدهد و با استفاده از دوستان خود سفارت ایران در مکزیک را میگیرد، قدیری ابیانه که از سال 86 تا 89 سفیر ایران در مکزیک بود سهم خواهی های فراوانی به دلیل فعالیت های خود داشت که جای بحث دارد اما در سال 89 کنار زده می شود و به تهران بازمیگردد، بازگشتی که کینه ای به همراه دارد!


قدیری ابیانه که سودای رسیدن به نمایندگی مجلس را هنوز در سر خود داشت در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سال 90 و این بار در حوزه کاشان و آران و بیدگل شرکت می کند و برای بار دوم در انتخابات متحمل شکست می شود و "نه" مردم کاشان روبرو می گردد که به گفته اعضای ستاد انتخاباتی اش بدون خداحافظی به تهران بازمیگردد!


محمدحسن قدیری ابیانه که سرخورده از دوبار انتخابات شکست خورده و نیز طرد شده از سوی دولت شده است این بار سودایی بزرگ تر به ذهنش خطور می کند و در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در سال 92 به عنوان نامزد ثبت نام می کند، حال نکته جالب اینجاست که آیا از سوی دوستان قدیمی خود تحریک شده و هماهنگ همزمان با هاشمی رفسنجانی و اسفندیار رحیم مشائی پای در وزارت کشور می نهد؟
پس از مراحل ثبت نام و با حضور در سالن کنفرانس با ایجاد اغتشاش و بی نظمی سعی در تخریب چهره ریاست جمهور وقت، محمود احمدی نژاد و مشائی می نماید کینه ای که از بازگشت خود از مکزیک پنهان نموده بود.


قدیری ابیانه در سالن وزارت کشور مدعی می شود در اولین روزهای حضور خود در مکزیک با نمایشگاهی روبرو می شود که از سوی سازمان میراث فرهنگی که در آن سال ریاست آن بر عهده مهندس مشائی بوده است برگزار شده و در آن مجسمه ای عریان به معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.


حال جای پرسش این سوال است که آقای قدیری ابیانه چرا هیچگاه از سوی شما این مجسمه اثبات نشد؟ و چرا همیشه به نشان دادن یک عکس روی مجله اکتفا کردید؟ همراه شما دوربینی نبود که از آن عکسی بیاندازید؟


شما در سال 86 این مورد را مشاهده کردید اما 6 سال بعد آن هم در زمان ثبت نام ریاست جمهوری حرفش را زدید و عکس مجله ای خود را منتشر کردید، آیا در این 6 سال احساس خطر نکردید؟ آیا در این 6 سال سکوت شما جایز بود؟
چرا هیچگاه به این سوالات پاسخ ندادید؟
هرچند به گفته چند تن از اعضای ستاد قدیری ابیانه در انتخابات کاشان، وی به دلیل شکست های متعدد، تصمیم به این کار گرفت تا خودنمایی در رسانه های کشور داشته باشد و نام خود را تا حدودی بتواند بزرگ کند.
اما باز هم قدیری ابیانه در این انتخابات ناکام ماند و شورای محترم نگهبان این فرد را رد صلاحیت نمود.
قدیری ابیانه این بار تصمیم گرفت به صورت جدی تری وارد میدان انتخابات شود و برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از یکسال قبل از آن به کاشان رفت و خانه ای را اجاره نمود تا فعالیت های خود را آغاز کند.
قدیری ابیانه با ایستادگی در مقابل توصیه حضرت آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، خود را اصلح خواند و با وجود اجماع اصولگرایان بر روی گزینه ای دیگر، حاضر به کنارگیری نشد!


قدیری ابیانه اعلام کرد " من آیت الله نمازی ولی فقیه و امام جمعه کاشان را به عنوان نماینده رهبری در امور دینی قبول دارم و نه در امور سیاسی"!
حال سوالی که در ذهن ها شکل گرفته است که آقای قدیری ابیانه، چطور خود را اصولگرا می نامید در صورتی که تمام اصولگرایان کشور به میثاق نامه های خود مبنی بر اجماع پایبند بودند اما شما نبودید؟ حتی آقای حسینی وزیر ارشاد دولت دهم برای پایبندی به میثاق خود، کاندیداتوری خودش را از تهران به رفسنجان انتقال داد، اما شما بدعهدی نمودید!


آقای قدیری ابیانه مگر نه این است که شهید مدرس فرمودند "سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ما" چطور شما دین را از سیاست جدا می دانید و نماینده ولی فقیه در کاشان را فقط نماینده دینی خواندید؟


آقای قدیری ابیانه، آیا نماز جمعه نمازی سیاسی عبادی نیست که در آن هم توجه به دین و هم توجه به سیاست است و حضرت امام راحل آن را در راس امور خواندند؟ پس امام جمعه شهر امامی سیاسی و دینی است، چطور بخش سیاسی آن را که به شما توصیه فرمودند زیرپای نهادید؟ چقدر به ولایت پذیری خود ایمان دارد؟ چرا هیچگاه به این سوالات پاسخی ندادید؟
قدیری ابیانه اما این بار نیز برای بار چهارم در انتخابات شکست خورد و مردم کاشان شکستی غیرقابل پیش بینی و سخت به ایشان نشان دادند تا پرونده انتخاباتی اش بسته شود
اخیرا مشاهده کردم برای چندمین بار به ایراد سخنرانی پرداختید و بیان کردید " صلاحیت احمدی نژاد و روحانی مورد تردید است"


آیا شما هنوز به اصول خود واقفید؟آیا به خاطر دارید اکثریت اعضای ستاد شما را احمدی نژادی ها تشکیل می دادند؟  آیا شما در جایگاهی هستید که برای شورای نگبان تعیین تکلیف کنید؟ آیا نرسیدن به اهداف بلندپروازانه خود دلیلی بر ضربه زدن به اصول خود می شود؟ یا دوباره می خواهید با حملات گفتاری اسمی در رسانه ها به دست بیاوردید؟
والعاقبه المتقین
مصطفی نیکومنش
28 خردادماه 1395

 

به کانال  سزباز ولایت 313 بپیوندید ...       https://telegram.me/sarbazvelay