سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرباز ولایت

/قسمت اول

مرگ زودرس به دلیل مشکلات قلبی، یکی از نگرانی هایی است که باید همیشه با آدم های شکم گنده همراه باشد. شکم گنده تنها شما را در آینه نازیبا نشان نمی دهد. بررسی های پژوهشگران حاکی از این است که چاقی شکمی شما را به بیماری های مختلفی دچار می کند که درمان کردن شان به اندازه آب کردن شکم تان آسان نیست.

?مثل اسفند روی آتشید؟ مدام استرس دارید؟

نگاهی به خودتان در آینه بیندازید! حتما در کنار روزهای سختی که برای خودتان و دیگران به ارمغان می آورید، صاحب شکمی بزرگ هم هستید. تعجب نکنید. هورمون هایی که در لحظه های پراسترس و آشفته زندگی شما بالا و پایین می شوند، ظاهر شما را هم تحت تاثیر قرار می دهند و به کوچک یا بزرگ شدن شکم تان منجر می شوند. محققان می گویند زندگی پراسترس و البته تحمل پایین شما در برابر فشارهای روانی روزمره به بیشتر شدن اندازه دور کمرتان می انجامد.

?زیادی کم چرب غذا می خورید؟

حتما شما هم شنیده اید که مصرف بیش از اندازه غذاهای چرب، یکی از دلایل چاقی به ویژه چاقی شکمی است اما احتمالا نشنیده اید که بیش از اندازه چربی نخوردن هم می تواند به چاق شدن شکم شما منجر شود. محققان می گویند کسانی که بیش از اندازه بر نخوردن چربی تاکید می کنند، صاحب شکم هایی چاق و نازیبا می شوند.

?کم می خوابید؟

کم خوابی و خسته کردن خود را با فعال بودن و سحرخیزی اشتباه نگیرید. محققان می گویند آدم هایی که به اندازه کافی نمی خوابند به احتمال زیاد دچار چاقی و به ویژه چاقی شکمی می شوند. یافته های آنها حاکی از این است که در بدن افرادی که شب ها به اندازه کافی نمی خوابند، سطح هورمون استرس یعنی کورتیزول بالاتر است.

کم پروتئین می خورید؟
دیر غذا می خورید؟
فیبر نمی خورید
افسرده اید؟....