سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرباز ولایت

نظر

 

??طبق این بیانیه :

?تحریمهای مالی و اقتصادی ملی ( دوجانبه ) و چندجانبه هسته ای منطبق با برجام برداشته میشود، ( برخلاف ادعاهای قبلی تیم مذاکره کننده و تاکیدات حضرت اقا لغو نمی شود )

?تحریمهای سازمان ملل مربوط به هسته ای برداشته میشود ( لغو نمیشود و سایر تحریمهای مربوط به حقوق بشر و موشکی و تروریسم بقوت خود باقی خواهد بود .)

?از این پس قطعنامه 2231 ( که در ضمیمه b آن هر 7 قطعنامه بصورت شمشیر داموکلوس به حالت تعلیق و قابل بازگشت نگهداشته شده اند ) جایگزین قطعنامه های قبلی گردیده و به عنوان یک ظرفیت حقوقی قوی در کنار npt  چارچوبه جدیدی را شکل خواهد داد که می تواند ایران رابه عنوان یک استثنا مورد نظارت و کنترلهای شدید قرار دهد، با چنین رویکردی بیانیه 7 قطعنامه قبلی را خاتمه یافته و نه لغو اعلام می نماید .

 ?امریکا اعمال تحریمهای هسته ای را متوقف ( و نه لغو ) میکند و آن بخش از فرمانهای رئیس جمهور را طبق برجام ( یعنی انجام نظارتها و راستی ازمایی های مستمر در بازه زمانی پیش بینی شده ) لغو مینماید .

?اروپا و امریکا آیین نامه های مربوطه در خصوص جزییات آندسته از تحریمهایی که برداشته میشوند ( و نه لغو ) را صادر خواهند کرد .

??ملاحظه  :

?1- با تامل بر مفاد این بیانیه و مرور بر منویات حضرت اقا و انتقادات وارد بر تیم هسته ای از یکسو و مقایسه ستانده ها  با انچه که از دست داده ایم  و نیز انتظاراتی که اقایان برای این مسیر دوسال و نیم طی شده داشته اند موضوع داوری بر این روند چندان دشوار  نبوده و نیازی به گذشت زمان چندانی نخواهد داشت .

?2ـ دستاوردهایی که در شکل توقف و تعلیق تحریمهای هسته ای بدست امده شامل کشتی رانی - فولاد ( نه فلزات با کاربرد دوگانه) -ذغال – طلا – نقل و انتقالات مالی ( همراه با کنترل در راستای حفظ سایر بخشهای تحریمی ) - قطعات هواپیما – کالا و خدمات مربوط به صنعت نفت و فروش نفت ( در راستای تامین انرژی غرب ) و بیمه .
 
?3- اوباما در طی بیانیه ای ضمن تاکید بر ملاحظات فوق مجددا برخی شرکتها و افراد را از فرمان خود مرتبط با هسته ای مستثنی و با استفاده از ساختار تحریمهای بجا مانده  کماکان انها را در فهرست تحریمی نگهداشت .

?4ـ اقای ریس جمهور در اولین موضعگیری خود با ادعای درهم پیچیده شدن طومار تحریمها اعلان کرد که هر کس که از اجرای برجام خوشحال نباشد افراطی و همسو با صهیونیستها خواهد بود .

?5- نتانیاهو در اخرین موضعگیری خود در قبال اجرای برجام اعلام کرد که اسراییل اجرای برجام را زیر نظر خواهد داشت، چرا که طبق اظهارات مکرر وزیر خارجه امریکا با اجرایی شدن برجام و انجام تعهدات کامل ایران منطقه و خصوصا اسرائیل هیچگاه در این حد از امنیت نبوده اند .!!!!
ابوالفضل مصلح

??
??به #کانال_مهرورزان بپیوندید !
ما ادعا نداریم که بهترینیم اما مدعی متفاوت ترین کانال خبری تحلیلی هستیم .

×××××××××××××××××××××××××××××××××

??عضویت در کانال مهرورزان ??

  @goftemanemehrvarzi

لطفا پس از ورود به کانال، جهت تکمیل فرایند عضویت، بر روی کلمه لاتین "join"(پایین صفحه) کلیک فرمایید.
.