سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرباز ولایت

نظر
معاون وزیر اقتصاد دولت اصلاحات:

معاون وزیر اقتصاد دولت موسوم به اصلاحات تاکید کرد دولت عمدا ارزش بورس را پایین آورده است.


حیدر مستخدمین حسینی با انتقاد از وضعیت فعلی بازار بورس خاطرنشان کرد: دولت در بورس چیزی که تحویل گرفت 150 میلیارد دلار بود، ولی در حال حاضر ارزش بورس 95 میلیارد دلار است، یعنی دولت 55 میلیارد پول را از مردم گرفت، و ابطالش کرد.

معاون وزیر اسبق اقتصاد عنوان کرد: یعنی اگر شما یک میلیون تومان سرمایه در آن برهه می‌خریدید، در حال حاضر سرمایه شما زیر 500 هزار تومان می‌شد و قسمت زیادی از آن از بین رفته بود، بنابراین دولت به این صورت نقدینگی را جمع کرد یعنی بازار سرمایه را عمدا با سیاست‌های اقتصادی به این جا کشاند.

حیدر مستخدمین حسینی همچنین گفت: دولت یک برنامه منسجم اقتصادی ندارد و نقشی در کاهش تورم نداشته است و در واقع کاهش تورم به دلیل کارکردهای خود اقتصاد است.

معاون وزیر اقتصاد دولت موسوم به اصلاحات در گفت‌وگو با نسیم در تشریح دلایل افزایش نقدینگی در دولت یازدهم اعلام کرد: یکی از دلایل آن کاهش ارزش پول ملی بوده که باعث شده تورم خودش را در جامعه تخلیه کند، زیرا وقتی دلار 3500 تومان شد، آثار تورمی خود را بر همه کالاها برجای گذاشت.

وی افزود: چون کاهش ارزش پول ملی در یک مقطعی ثابت مانده و آثار تورمی خود را قبلا پیاده کرده، بنابراین تورم در حال حاضر یک حالت ثابتی است.
این اقتصاددان بیان کرد: هدفمندی یارانه‌ها که تزریق پول نقد در جامعه بود، هم آثار تورمی خود را تخلیه کرده است، بنابراین قیمت‌ها دیگر به واسطه تزریق یارانه نقدی به جامعه افزایش نمی‌یابد.

مستخدمین حسینی با تاکید بر تلاش دولت در عدم سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی گفت: شما امروز در هیچ کجا نمی‌توانید سرمایه‌گذاری کنید، که بازار بورس یکی از این موارد است که به وضعیت فعلی دچار شده است.

مستخدمین حسینی عنوان کرد: در حال حاضر این سؤال مطرح است که این وجوه نقدینگی کجا باید بیاید سرمایه‌گذاری شود، نه در حوزه تولید سرمایه‌گذاری می‌شود، نه در حوزه مسکن می‌تواند سرمایه‌گذاری شود، چون بازار مسکن راکد است، و نه در حوزه بازار سرمایه سرمایه‌گذاری می‌شود، تنها به بانک‌ها می‌رود، بدون این‌که زحمتی صرف شود و مالیاتی گرفته شود.

وی در تشریح وضعیت فعلی نقدینگی در نظام بانکی کشور هم تصریح کرد: در بانک‌ها هم اگر 700 هزار سپرده‌ای که در بانک‌ها قرار دارد را بررسی کنیم، بخش عمده‌ای از این سپرده‌ها که در قالب تسهیلات درآمده، قفل است.