سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرباز ولایت

نظر

1- جناب تقی آزاد ارمکی، امروز در مصاحبه با روزنامه قانون 25 بار دکتر محمود احمدی نژاد را "دهاتی" خطاب کردند و تلاش کردند تا مساله اصلی ایران را تضاد "شهر-روستا" دانسته و دکتر احمدی نژاد را در این عرصه نماینده روستا معرفی و "دهاتی" خطاب نمایند.
هرچند جناب تقی آزاد ارمکی از "دهاتی" نامیدن دکتر احمدی نژاد، تحقیر و تخفیف رئیس جمهور سابق را اراده کرده اند با این حال صاحب این قلم بنا ندارد محل منازعه خود با ایشان را در ارزیابی صحت و سقم ادعای "دهاتی" بودن دکتر احمدی نژاد تقریر نماید؛ بلکه بنا دارم که به افکار عمومی کشورمان نشان دهم که جناب تقی آزاد ارمکی که مدعای علمی شان گوش فلک را هم می آزارد، چگونه در این مصاحبه به سرقت علمی دست زده اند.

2-اما چرا اقدام جناب تقی آزاد ارمکی مصداق سرقت علمی است؟
در عرصه آکادمیک سرقت علمی هنگامی روی می دهد که فردی در استدلالات خود به نظریه فردی دیگر توسل می جوید بدون آنکه نامی از صاحب نظریه اصلی به میان آورد و بدتر از آن مانند جناب آزاد ارمکی طوری سخن بگوید که گویی آن نظریه از تراوشات سلولهای خاکستری مغزشان به زبان رانده شده است!


نظریه "تضاد شهر-روستا" برای صورتبندی و تحلیل تحولات اجتماعی معاصر ایران که در مصاحبه امروز جناب تقی آزاد ارمکی بدون ذکر صاحب این نظریه مورد مصادره قرار گرفت، نظریه جناب محمد قائد، سردبیر روزنامه آیندگان است که تلاش نموده طی مقالات و کتب مختلف، دینامیزم تحولات اجتماعی ایران از صدر مشروطه تا کنون را بر پایه "تضاد شهر-روستا" توضیح دهد تا آنجا که جناب محمد قائد انقلاب اسلامی بهمن 57 را نتیجه غلبه روستا بر شهر و رهبر فقید انقلاب و سایر نیروهای پیش برنده حامی خط امام را واجد "بینش، منش و روش روستایی" معرفی کرده و معتقد است:"در دهه? شصت نظریه? محاصره? شهر از طریق روستا، که بخشی از چپ در دهه? چهل از مائو وام گرفته بود تحقق یافت."(1)


جناب محمد قائد در نظریه شاذ خود، نوع انقلابیون غالب از سال 57 به بعد و گفتمان آنان را روستایی(دهاتی) دانسته و کانونهای مقابله در برابر آنان را در محیطهای شهری بر پایه "تضاد شهر-روستا" معرفی میکند.
در این وجیزه بنا ندارم به ارزیابی مدعیات شاذ جناب قائد در معرفی "تضاد شهر-روستا" بعنوان مساله اصلی جامعه معاصر ایران بپردازم و فی الحال آنچه برایم اهمیت دارد نمایش سرقت علمی جناب تقی آزاد ارمکی است که تحلیل خود از "دهاتی" نمایی رئیس جمهور سابق را به نظریه جناب محمد قائد متکی کرده اما نه تنها در مسیر سخنشان به صاحب اصلی نظریه "تضاد شهر-روستا" اشاره ای نمی کنند بلکه طوری سخن بر زبان می رانند که گویی "تضاد شهر-روستا" از ابداعات و کشفیات تئوریک شخص ایشان است.


بنظرم برای جناب تقی آزاد ارمکی بهتر بود که "دهاتی" می بودند اما در مقام یک آکادمیسین پرمدعا به سرقت علمی از نظریه جناب محمد قائد دست نمی زدند.

من_دهاتی_هستم

 

به کانال تلگرامی سزباز ولایت 313 بپیوندید...                                 https://telegram.me/sarbazvelay