سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرباز ولایت

نظر

??پاسخ به یک پرسش راهبردی: چرا اشغال سفارت انگلیس اقدامی چپ‌روانه و غیرانقلابی بود اما اشغال سفارت عربستان اقدامی انقلابی است؟

1. بند م وصیتنامه امام خمینی: «از آنچه در نظر شرع حرام و آنچه برخلاف مسیر ملت و کشور اسلامی و مخالف با حیثیت جمهوری اسلامی است به‌طور قاطع اگر جلوگیری نشود، همه مسئول می‌باشند و مردم و جوانان حزب‌اللهی اگر برخورد به یکی از امور مذکور نمودند به دستگاه‌های مربوطه رجوع کنند و اگر آنان کوتاهی نمودند، خودشان مکلف به جلوگیری هستند...»

از نظر امام خمینی برخورد مردمی با پدیده‌های مخالف با حیثیت نظام و انقلاب زمانی مشروعیت دارد که دستگاه‌ها به وظایف خود عمل نکرده باشند؛ در غیر این صورت اقدام مردمی عملی چپ‌روانه و غیرانقلابی است.

2. انگلیس پیش از انتخابات 88 شبکه نخبگان داخلی را برای به هم ریختن فضای کشور بسیج کرد. مداخله مستقیم عوامل و رابطین سفارت انگلیس ازجمله افرادی نظیر حسین رسام در اغتشاشات 88 اثبات شده است.

اطلاعیه سایمون گس، سفیر وقت انگلیس علیه موضوعات حقوق بشری ایران در دی 89 و تحریم بانک مرکزی از سوی دولت انگلیس در 30 آبان 90 حلقه‌های دشمنی و اعلان جنگ انگلیس علیه ایران بود.

نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر رفتارهای خصمانه انگلیس واکنشی بهنگام و متناسب نشان داد و در 7 آذر 90 قانون کاهش روابط ایران و انگلیس به تأیید شورای نگهبان رسید.

بنابراین در شرایطی که نظام به یک تصمیم انقلابی در باب انگلیس رسیده بود، هرگونه اقدام تهاجمی از سوی اقشار مردمی در این صحنه علیه انگلیس، آن هم در 8 آذر 90 یعنی یک روز پس از مصوبه مجلس و تأیید شورای نگهبان، اقدامی چپ‌روانه و غیر انقلابی ارزیابی می‌شود.

3. بیش از سه سال است که عربستان سعودی در نقش ژاندارم منطقه به مقابله با انقلاب اسلامی از سوریه تا یمن پرداخته و در عین حال با رفتارهای مخرب در موضوع تجاوز جنسی به زائران ایرانی و فاجعه منا، به خط و نشان کشیدن برای جمهوری اسلامی مشغول است و در این مدت نه‌تنها رفتاری متناسب از سوی دستگاه دیپلماسی بروز نکرده حتی در بسیاری موارد رفتارهایی منفعل از تیم دیپلماتیک دولت یازدهم را شاهد بودیم؛ که بدیهی است وقتی تعرض آشکار سعودی‌ها به جان انقلابیون در عربستان با اعدام شیخ نمر به اوج می‌رسد مانند بنزین بر آتش فروخفته ملت ایران عمل می‌کند.

در این شرایط با توجه به عدم اقدام متناسب دولت در مواجهه با عربستان، طبق بند م وصیتنامه امام خمینی، اقدام تهاجمی مردم و جوانان انقلابی علیه منافع عربستان حتماً اقدامی مشروع و انقلابی است.

عبدالرضا داوری

??به کانال  دکتر عبدالرضا داوری بپیوندید
https://telegram.me/dr_davari