سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرباز ولایت

نظر

در جریان کودتای آمریکایی – اسراییلی سال 88 تحت پوشش اطلاعاتی سرویس‌های جاسوسی مستکبرین این کودتا از حمایت برخی از پادوهای فرهنگ غربی در ایران نیز برخوردار شد!

در همان زمانی که آشوب گران برای براندازی حکومت سطل زباله آتش زده و به جان و مال و ناموس ملت حمله ور می شدند،

عده‌ای هم که رشد و بالندگی هنرشان را مدیون این انقلاب و نظام بودند رخ واقعی خویش را در حمایت از این کودتا عیان ساختند!محمد رضا شجریان یکی از همین افراد بود!


15 هم شهریور ماه سال 1388 ، وی در گفت و گویی مستقیم با شبکه‌ی تلویزیونی صدای آمریکا (رکن رسانه‌ای سازمان سیا) ، علیه رای قانونی ملت در 22 خرداد همان سال موضع گرفت و با حمایت صریح از آشوبگران گفت"«واقعا این انتخابات نباید نتیجه‌اش به این شکل درمی‌آمد. من فکر نمی‌کنم اینها بعد از این بتوانند مملکت را اداره کنند، فقط می‌توانند کنترل کنند و کار دیگری نمی‌توانند بکنند!»


یکسال بعد در بیست و ششم اردیبهشت بی بی سی فارسی (ارگان خبری رژیم سلطنتی انگلستان) مصاحبه‌ی شجریان با این شبکه را پخش نمود .شجریان تا انجا پیش می رود که این مصاحبه ضمن اعتراض به پخش تصویر مبارک امام خمینی (ره) بر روی تصنیف «ایران ای سرای امید» می‌گوید: «آن آهنگ یک حالت رستاخیزی را در جامعه نشان می‌دهد اما دیدم که اینها روی این آهنگ تصویر آقای! خمینی را نشان می‌دهند که دارد از پله‌های هواپیما پایین می‌آید، خوب، من این آهنگ را برای ایشان نخواندم که! و دیدم که صدا و سیمای جمهوری اسلامی دارد از آهنگ‌های من سوءاستفاده این‏جوری می‌کنند.»


با اینکه شجریان با آثار انقلابی «رزم مشترک»،«ایران ای سرای امید»، «میهن» ، و ... کم کم پیشرفت نمود و توانست آلبوم های متعدد دیگر را خلق کند ، اما پس از کودتای سال 88 و پس از آنکه با سوء استفاده از این موقعیت ها توانسته بود خود را به عنوان خواننده‌ای مطرح معرفی کند ، با انتشار آثاری چون «زمستان است!» و «فریاد» با حمایت صریح خود از این کودتا چهره‌ی واقعی اش را نمایان ساخت.

وی به بی بی سی فارسی گفت :«حقیقتش من از اولش هم انقلابی نبودم!!!! ولی دور و بر من همه‌اش افرادی بودند که گرایش سیاسی و چپی داشتند و مجبور بودم توی آن بچه‌ها باشم، چون اطراف من همه سیاسی حرف می‌زدند!!!!!».

این سخنان در حالی بود که وی سال ها قبل مدعی شده بود که در سال‌های 56-57 رادیو و تلویزیون و صدا و سیمای آن دوره را به علت ابتذال رها کرده است!او تحت تاثیر گرایشات انقلابی استاد مرحوم محمدرضا لطفی (نوازنده تار و آهنگساز برجسته) به عرصه‌ی تولید آثار انقلابی پا نهاد!لازم به ذکر است مصاحبه‌های پی در پی شجریان با ارگان‌های خبری ضد انقلاب تا جایی پیش رفت که صدای محمد رضا لطفی را در‌آورد.

مرحوم لطفی ضمن گفت‌وگویی با نشریه آسمان(ارگان خبری کارگزاران) به مصاحبه‌های شجریان با رسانه‌های بیگانه انتقاد کرد و گفت:«ضمن اینکه من اصلا دوست ندارم هنرمندان‌مان تریبون خودشان را از داخل به خارج از کشور ببرند...

بی‌بی‌سی، صدای آمریکا، رادیو بین‌المللی فرانسه و یا سایر رسانه‌های آن‌طرفی در 10 سال اخیر مواضع اپوزیسیون به ایران دارند و گاهی اوقات نیز کار را به براندازی حکومت نیز می‌کشانند...

طبیعی است وقتی امروز رسانه‌های آن‌طرفی این امکان را به یک هنرمند می‌دهند تا بیاید در بی‌بی‌سی صحبت کند، حتماً باید در درجه اول اپوزیسیون یا نیمچه اپوزیسیون باشد!!»