سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرباز ولایت

نظر

 


قسمت‌های کلیدی پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی در پی درگذشت بزرگان انقلاب اسلامی که طی چند سال گذشته از دنیا رفته‌اند را بخوانید و به #تفاوت_آشکار آنها پی ببرید.

 آیت‌الله عباس واعظ طبسی (چهاردهم اسفند 94)

- ایشان برادری همدل و همزبان برای اینجانب و مریدی صَدیق برای امام راحل و خدمتگزاری_پایدار و سخت‌کوش برای انقلاب بودند.

- موضع_انقلابی و وفاداری به آرمانهای نظام اسلامی و مجاهدت در این مسیر دشوار که غالباً بدون_تظاهر انجام گرفته است، خود فصل دیگری از زندگی این روحانی عالیقدر است.

 آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی (25 شهریور 94)

- همراهی با امام بزرگوار از آغازین روزهای نهضت انقلابی و دفاع_شجاعانه از آن بزرگمرد و در دوران دشوار اختناق طاغوتی با بیانی رسا و صریح

- ثبات_قدم در خط اصیل و صراط مستقیم انقلاب در همه_حال و تا_پایان_زندگی

 آیت‌الله  محمدرضا مهدوی کنی (29 مهر 93)

- از وفاداران_غیور و صادق امام بزرگوار بود و در همه_عرصه_های_مهم کشور در دوران انقلاب شجاعانه و با صراحت_تمام نقش‌‌آفرینی کرد.

- همه_جا و همه_وقت در موضع یک عالم دینی و یک سیاستمدار_صادق و یک انقلابی_صریح ظاهر شد و هرگز ملاحظات شخصی و انگیزه‌های جناحی و قبیله‌ئی را به حیطه‌ی فعالیت‌های گسترده و اثرگذار خود راه نداد.

- این انسان بزرگ و پرهیزگار، همه_وزن_وزین_خود را در همه‌ی حوادث این دهها سال در کفه‌ی حق_و_حقیقت نهاد و در دفاع از راه و سیره‌ی انقلاب و نظام، کوتاهی نورزید.

 آیت‌الله حسینعلی منتظری (29 آذر 88)

- دورانی طولانی از زندگی آن مرحوم در خدمت نهضت امام راحل عظیم‌الشأن گذشت.

- در اواخر دوران حیات مبارک امام راحل #امتحانی_دشوار_و_خطیر پیش آمد که از خداوند متعال میخواهم آن را با پوشش_مغفرت و رحمت خویش بپوشاند و ابتلائات دنیوی را کفاره‌ی آن قرار دهد.

 حجت‌الاسلام و المسلمین اکبر هاشمی رفسنجانی (19 دی 95)

با دریغ و تأسف خبر درگذشت ناگهانی رفیق دیرین و همسنگر و همگام دوران مبارزات نهضت اسلامی، و همکار نزدیک سالهای متمادی در عهد جمهوری اسلامی جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی را دریافت کردم.

هوش وافر و صمیمیت کم‌نظیر او در آن سالها، تکیه‌گاه مطمئنی برای همه‌ی کسانی که با وی همکار بودند به ویژه برای اینجانب به شمار می‌آمد.

اختلاف نظرها و اجتهادهای متفاوت در برهه‌هائی از این دوران طولانی هرگز نتوانست پیوند رفاقتی را که سرآغاز آن در بین‌الحرمین کربلای معلّی بود به کلی بگسلد و وسوسه‌ی خناسانی که در سالهای اخیر با شدّت و جدیت در پی بهره‌برداری از این تفاوتهای نظری بودند، نتوانست در محبت شخصی عمیق او نسبت به این حقیر خلل وارد آورد.

- او نمونه‌ی کم‌نظیری از نسل اول مبارزان ضد ستم‌شاهی و از رنج‌دیدگان این راه پرخطر و پرافتخار بود.

- با فقدان هاشمی اینجانب هیچ شخصیت دیگری را نمی‌شناسم که تجربه ای مشترک و چنین درازمدت را با او در نشیب و فرازهای این دوران تاریخ‌ساز به یاد داشته باشم.

 کاملا مشخص است؛ رهبری در پیام تسلیت درگذشت آقای هاشمی صرفا به دوران مبارزاتی ایشان نمره خوب داده و هرگز از نسبت هاشمی با امام خمینی حرفی به میان نیاوردند؛ آن هم کسی که همیشه یک پای خاطراتش امام بود.

 همچنین بر خلاف پیامهایی که برای آقایان خزعلی، واعظ طبسی و مهدوی کنی تقریر نمودند، هرگز از واژه‌ی انقلابی برای توصیف هاشمی بهره نگرفتند و بیشتر سعی داشتند رابطه‌ی خود با هاشمی را رابطه‌ای صمیمانه، همکارگونه و رفاقتی توصیف کنند که از کربلا آغاز شده بود، نه رابطه‌ای مبتنی بر ایدئولوژی انقلابی.

 در این پیام، هیچ خبری از مواضع انقلابی و خدمات بی‌ریا و همراهی همیشگی هاشمی با نظام نبود و رهبری برای جبران خلأ این نقیصه‌ی مرحوم هاشمی، به بیان مبارزات ایشان در ایام طاغوت پرداختند.

 همچنین در اتفاقی جالب، ایشان را با عنوان حجت‌الاسلام والمسلمین یاد کردند، نه آیت‌الله!
واینکه به مردم هم تسلیت نگفتند و فقط به خانواده اش تسلیت گفتند
واینکه در پیام حضرت آقا آمده که خناسان نتوانستند روابط را به طور کلی بگسلانند پس یه تارمویی مونده !!!

معتقدم که این پیام، بسیار هوشمندانه‌تر از آن چیزی نوشته شد که خیلی‌ها فکرش را می‌کردند.