سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرباز ولایت

نظر

گفت‌وگوی «صبح‌نو» با 3تن از نمایندگان مجلس نهم و دهم

نگرانی برای نفوذ در مجلس??

 آقای حسن نوروزی عضو هیات رییسه کمیسیون حقوقی قضایی مجلس و عضو فراکسیون اصول‌گرایان در گفت‌وگو با «صبح نو» از وزرای معرفی شده به مجلس انتقاد کرد و گفت: بهتر بود آقای روحانی قبل از معرفی این افراد مشورت می‌گرفت. بر اساس زمزمه‌های موجود در میان نمایندگان، دو تن از وزرای پیشنهادی رأی اعتماد می‌گیرند اما دانش آشتیانی، اقبالی برای عبور از سد مجلس ندارد چراکه فتنه و نقش فعال افراد در آن از خطوط قرمز مجلس است.

وی همچنین جلسه رأی اعتماد به وزرا را آزمونی خطرناک برای مجلس دانست و تاکید کرد: تصمیم‌گیری‌ها در مجلس کنونی در برخی موارد در خلأ شکل می‌گیرد و نبود افرادی به عنوان وزنه سیاسی به جز آقای لاریجانی خطرناک است. نوروزی با بیان اینکه تعدادی از نمایندگان مجلس وکیل الدوله و شیپورچی‌های دولت هستند، مطرح کرد: نمایندگان باید در جلسه روز سه‌شنبه از مخالفت‌های بی معنا یا تأیید افراد از روی احساسات جلوگیری کنند چراکه رأی اعتماد به وزرا باید بر اساس مصلحت نظام صورت گیرد و رأی نمایندگان مسوولیتی شرعی دارد. این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در پایان درباره احتمال نفوذ در مجلس و ایجاد لابی در بهارستان تصریح کرد:
ما در این زمینه نگرانیم.

 

خیال خام حامیان دولت??

??آقای بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید درباره جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت در صحن علنی بهارستان به «صبح نو» گفت: فراکسیون امید از وزرای پیشنهادی حمایت می‌کند و من نسبت به رأی مثبت نمایندگان به این سه فرد خوشبین هستم.لاریجانی رییس مجلس هم با توجه به ارتباطاتی که با فراکسیون اصول‌گرایان دارد می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد.

وی از تلاش فراکسیون امید در استفاده از لابی‌ها و نفوذ افراد، روسای فراکسیون‌ها و روسای کمیسیون‌ها برای تاثیرگذاری در جلسه رأی اعتماد وزرا سخن گفت و اظهار داشت: برداشت برخی از دوستان درباره نوع نگرش رییس مجلس این است که آقای لاریجانی همراه دولت است.

فضای مبهم بهارستان درباره وزرای پیشنهادی


آقای محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز که در مجلس نهم عضو هیات رییسه بوده است، جلسه فردای رأی اعتماد به وزرا را تحلیل کرد و در گفت‌وگو با «صبح »نو گفت:

فضای کنونی مجلس درباره وزرا مبهم است و هیچ نتیجه‌ای قابل پیش‌بینی نیست، نمایندگان از سه منظر متفاوت وزرای معرفی شده را بررسی می‌کنند و روز سه شنبه تصمیم گیری نهایی در صحن صورت می‌گیرد.وی ادامه داد: تعدادی از نمایندگان افراد را بر اساس توانایی‌های مدیریتی و سوابق و دیدگاه‌ها در حوزه‌های تعلیم و تربیت، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد بررسی می‌کنند و تا روز جلسه علنی برای تصمصیم گیری نهایی صبر می‌کنند.

 

فرهنگی تاکید کرد: تعدادی از نمایندگان وزرای پیشنهادی را با نگاهی سیاسی مورد بررسی قرار می‌دهد، اما گروه آخر مصلحت اندیشی را مدنظر خود قرار می‌دهد و معتقدند تصمیم گیری آن‌ها برای 4ماه مفید صورت می‌گیرد و حتی معتقدند حضور وزرای قبلی هم ضرری نداشت.