سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرباز ولایت

نظر

 

چکیده سخنرانی حجت الاسلام حاج سعید احمدی

یک : (عاشورا؛ عرصه ی جهاد اصغر)
از منظر رسول گرامی اسلام (ص) و تعالیم اسلامی، جهاد در برابر دشمنان دین خدا جهاد اصغر است و جهاد بزرگ تر(اکبر) جهاد با نفس است،  و عاشورا نیز عرصه ی جهاد اصغر است !

اما تاسوعا ... ما تا به حال از حقیقت باطنی یوم العباس به صورت اکمل  بهره مند نشده ایم.

دو : ( شاید کار به عاشورا نرسد ... )
شاید عده ای در تاسوعا رفوضه شوند و کارشان به عاشورا نرسد، از محتوای  یکی از نامه های عبیدالله ابن زیاد به عمر ابن سعد (علیه العنة) این برداشت می شود که پسر سعد دستور دارد در روز تاسوعا قضیه را تمام کند و کار به فردایی که عاشوراست  نرسد، در جریان فعالیت های قمر منیر بنی هاشم (ع) در کربلا، نقش آفرینی سردار سپاه حسین (علیه السلام) در روز تاسوعا بسیار چشمگیر و خطیر است؛ در حدی که تاسوعای عباس بسیار سخت تر از عاشورای او بود...! و عباس در تاسوعا رفوضه نشد.

سه : (امان نامه)
تاسوعا عرصه ی #جهاد_کبیر است؛ عباس ابن علی گذشته از اینکه در عرصه ی جهاد اصغر در روز عاشورا غوغایی به پا کرده است در روز تاسوعا نیز از پس جهاد کبیر هم بر آمده و پیروز گشته «عباس امان نامه را نپذیرفت» لذا این فرزند رشید امیرالمؤمنین درجاتی از عصمت را نیز داراست.

حالا اگر امتداد عاشورا را بگیرم تا برسیم به امروز، تحلیل این آنچنان دشوار نیست تا بفهمیم که بعید است استکبار با جهاد اصغر به سراغ ما آید، چرا که شهدای هشت سال دفاع مقدس ما شاهدی بر این مدعا هستند که استکبار تا کنون رفوضه ی جهاد اصغر بوده است.

چهار : (ما در تاسوعا هستیم)
این روزها #استکبار با جهاد کبیر به میدان آمده ! و ما اگر بخواهیم در جهاد کبیر برنده باشیم باید  عینیت ابلیس را متذکر شویم و به او یک « نه » محکم بگوییم، عینیت شیطان امروز بلا شک آمریکا و تفکر صهیونیزم است. بازنده ی جهاد اکبر دیگر عاشورا ندارد و پرونده ی او در تاسوعا مختومه اعلام شده است !

ترس جریان_نفاق نیز از همین موضوع است که تاسوعا تحلیل شود و خواسته ی او این است که جهاد اکبر مغفول بماند

این روز ها جهاد کبیر یعنی #استکبار_ستیزی !!

حالا عجیبِ قضیه این است که وقتی دشمن شناسایی می شود و مواضع ولی به صراحت بیان می شود، عده ای هستند که می گویند :

« شما توهم توطئه دارید !!! »

پنج : (تاسوعا پلی برای فیض شهادت)
هر کس طالب فیض عاشوراست باید از تاسوعا عبور کند تا به آن برسد

 تاسوعا یعنی استکبار ستیزی، جاده ی #برجام را همین تفکر ضد تاسوعایی صاف و هموار کرد؛ همان تفکری که مبتنی برآن از کربلا درس مذاکره (!) خارج می شود !

کربلا درس #مذاکره نیست، مذاکره یک بار در #صفین، معاویه آفرید، بس است. توطئه ای که هست بسیار قویست و ما اگر جهاد کبیر را ببازیم دیگر اصلا نیازی به جهاد اصغر نخواهد بود، و این می طلبد  که مؤلفه های قوی شدن در مجاهدت کبیر را بشناسیم و مراقب باشیم که چه به خوردمان می دهند.

عاشورا یک خط سیراست از ابتدای تاریخ تا انتهای آن؛ شهید مطهری فرمود شمر زمانه ات را بشناس

اما حالا تا میخواهی شمر زمان را معرفی کنی مکرر بگویند مجلس امام حسین را سیاسی نکنید !!!!

شش : (در علقمه و قتلگاه نمانیم...)
تاریخ کربلا ی حسین افسانه نیست و ما باختیم اگر تاریخ روز عاشورا را بدون تاسوعا تفسیر کنیم. کسی که جهاد کبیر کرده می تواند جهاد اصغر را انجام دهد؛ کسی که در تاسوعا برنده شده است میتواند عاشورایی شود یا بشود مدافع حرم.

ولله حیف است از این همه معارف سیدالشهدا(ع) فقط در روضه گیر کنیم و نتوانیم بواسطه ی آنها ضربه ای به استکبار بزنیم !

هدف از عزای سیدالشهدا(ع) تلطیف سری است که در عاشورا نهفته است و مسیر روشن سعادتمندی ماست که باید با صراحت بیان شود؛

در نهایت اگر به جهاد اصغر رسیدیم به حول الله همه را قلع و قمع خواهیم کرد و اگر هنوز وقتش نرسیده است :

 « جهاد کبیر » را در پیش داریم !!

 29 ام مهرماه  1395 ه.ش/ 18 ام مح الحرام 1438 ه.ق